Waarom bijt hij op zijn tong????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Waarom bijt hij op zijn tong????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 12:11

Hallo,

Wie weet het volgende?

Ik heb een jaarling Haflinger hengst en steeds als ik hem poets, hangt hij
zijn tong uit zijn mond (recht naar voren) en daar bijt hij dan op. Ik kan dan gewoon met zijn tong spelen. Ik heb een beetje het idee dat hij het lekker vind.

Zal dit hengst eigen zijn, verveling? Heeft iemand hier ervaring mee? Zoiets heb ik nog nooit gezien.

Laat het me weten, en wat doe je er tegen? Of juist zo laten.



Alvast bedankt!

Natalie

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 14:33

Ik wil het echt weten!?

Komt iemand dit bekend voor?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:47

ja,maar mijn vorige verzog pony deed het ook het was een tong probleem volgens de dokter en als ie het bij het rijden deed was het een verkeerde aanleuning of verkeerd bit.Ik heb dien zo'n dubbelgebroken bit met bol tussenstukje gekocht en toen was het over maar mijne deed het ook in de stal maar met dat andere bit is het nu helemaal over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:49

Is dat niet een beetje hetzelfde als met zuigen of weven.
ik geloof dat door het bijten op de tong dezelfde stof vrijkomt.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 08:28

Via een andere weg een tip gekregen, wat denken jullie hiervan?

Het zou kunnen, omdat hij het alleen tijdens en vlakna het poetsen doet, dat hij een beetje wilt knuffelen en bijten. Net als paarden dat bij elkaar doen, dan zou de tong er ook uithangen.

Ik denk dat deze oplossing wel heel dicht bij komt, lijkt wel of dat hij iets terug wilt doen, want je kunt gewoon lekker met zijn tong spelen Lachen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:38

Een paard dat ik ooit heb verzorgd deed dit ook. Hij vond het lekker als je er dan aan ging trekken of er mee zwaaien. Hoezo vaag? Op een gegeven moment was het zelfs zo dat als je zei: tong, hij hem uitstak zodat je ermee kon spelen. Mijn hafhengstjaarling deed het trouwens ook. Maar alleen als je voor hem ging staan en het zelf ook deed. Ik denk dus dat hij het gewoon lekker vind. Haha!

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 17:21

Ach ja, Hij vindt het erg lekker en hij doet zichzelf er geen pijn mee. De dokter vind het ook geen problemos.

Misschien doet hij het niet meer als hij geruind is. Hij was gisteren behoorlijk lief, ben benieuwd hoe hij het vanavond doet. Ik heb trouwens zo'n speelbal aan het plafond in zijn stal gemaakt. Vindt hij erg leuk