contragalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 15:40

ik ben vandaag bij een heel leuk paard gaan kijken alleen er zit een MAAR aan..
hij heeft waarschijnlijk met zn vorige eigenaar contragalop gedaan (en changementjes) en nu springt hij aan in de goeie galop dan twijfelt hij changeert en dan gaat hij contra... en af en toe changeert hij dan weer...

hoe kan ik hem dat het beste afleren??

..... leeg .....


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 16:56

Je hoeft het hem waarschijnlijk niet af te leren, maar jezelf! waarschijnlijk zit je zelf nog onrustig met je been, wat hij opvangt als beenhulp.

Ik zou het ook niet weten, maar vaak ligt het wel aan de ruiter....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:12

hoi
Ik denk ook dat het paard het juist allemaal heel goed kent maar jij nog net wat minder.
Blijf heel stil zitten. Met je handen en je benen.
Dit paard is kennelijk lekker licht voor de hulpen en als jij wat met je handen en benen zit te wibbelen zal hij denken dat dat een hulp is.
Zorg er ook voor dat je netjes recht en midden boven het paard zit want hij zal dan waarschijnlijk ook wel goed aan de zithulpen zijn.

Het is dus opzich wel lekker als ie dit allemaal kent en kun je er vast ook een hoop van leren.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 19:58

ik heb er zelf niet op gegalopeerd..
dat meisje wel..
en aangezien ik haar eerder heb zien rijden weet ik dat ze heel stil zit...
maar misschien ligt het wel aan haar wat ik haast niet denk

het ligt daar helemaal niet aan want toen hij los liep deed hij het ook in de bocht changeerde hij
_________________
Keriem..... *zucht* *zwijmel* *zucht*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miseryfox op 2001-08-11 19:58 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:37

Paar passen doorgalopperen, terug naar draf en de hulp voor de goede galop weer geven. Niet afstraffen in ieder geval. Houd je buitenbeen anders wat meer aangedrukt en wat verder (overdreven) achter de singel. Blijf verder stil zitten.....

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 14:51

iets schouder voor (voorhand iets naar binnen) rijden in de galop wil over het algemeen wel helpen, knap paard als hij dan nog kan omspringen. succes


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 18:20

Ik ben het met Fieke eens. Als het een paard is wat al wat hoger (M/Z) heeft gelopen was de ruiter misschien gewend heel preciese hulpen te geven.
Jij moet natruurlijk eerst nog aan de bewegingen van het paard wennen. Het kan dus zijn dat het paard sommige dingen van jou opvangt als hulpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 19:53

Citaat:
Op 2001-08-11 19:58, schreef miseryfox:

het ligt daar helemaal niet aan want toen hij los liep deed hij het ook in de bocht changeerde hij

Veel paarden springen in de goede galop aan of changeren als ze los lopen omdat dit uiteraard makkelijker loopt.

Kawa changeert ook uitzich zelf als ie aan het spelen is. maar hij kent ook contra en wissels als ik erop zit.

Maar zoals ik begrepen had heb je er zelf niet op gereden maar dan weet je toch helemaal niet of hij wel bij je past. Hij kan bij iemand anders wel mooi (of juist niet) lopen maar dat zegt nix over hoe hij bij jou zal lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 45 bezoekers