MENING Gevraagt...ZEER DRINGEND!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 14:07

Hay,
Ik zit al een maand lang te prakiseren of ik Sunny ga verhuizen naar een andere stal of niet.Dat komt hierdoor:

-Sunny heeft prikkeldraad om zijn been gehad,prikkeldraad is wel uit weiland verwijderd maar toch...

-Sunny staat op een erg drassig stuk,ik heb de hoeven net uitgekrapt en ze zet ze neer en ik pak ze weer op en ze zitten weer vol met troep.

-Erg ligt erg veel rotzooi voorin het stuk,zoals enorm veel steentjes,glas en nog veel meer.

-Er ligt ook een paar vuilniszakken op het weiland.

-Sunny wordt als ze de stal in wilt eruit getrapt door Kimmy (=andere pony)

-Mijn zadel/hoofdstel/halsters/halstertouwen/poetsspullenen andere dingen liggen in een niet waterdicht hok en alles is drijfnat,ook mijn zadel en hoofdstel.

-Het mest op het land wordt nooit verwijderd.

-Mijn vliegenspray wordt altijd door andere gebruikt
net zoals mijn halstertouwen,halsters,en zwepen.

-Toen ik eerst aankwam was er een meisje met sunny aan het lopen... Frusty Boos!

-Er worden blaadjes,takjes,riet,aardappelschillen en ander afgedankt voedsel over het hek gegooit en dat wordt opgegeten door o.a de pony's...

-Overal ligt diaree van het jonge kalfje.

-Als ik sunny in de box zet om op te drogen wordt een uurtje later met de zelfde rotgang de boxdeur weer opengedaan.

-De box waarin al ons voer ligt is open en er ligt veel mest in.

Dus mijn vraag was:
Wat vinden jullie hiervan,weggaan of blijven?
Ik denk zelf weggaan maar ik wil gewoon even wat van jullie meningen horen...


Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:09

weggaan. als jouw pony het niet leuk heeft en jij niet waarom zou je dan lijven?


janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:11

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 14:15

Ja,nu alleen nog een andere stal zoeken in westzaan...verder kan ik namelijk niet want mijn lieve mamsie heeft geen autootje dus ik moet alles op de fiets doen.Ennem...zal je zo iemand niet mee op z'n ziel trappen (je weet wel wat ik bedoel) en krijgen we dan geen ruzie met ze? Ik ga iig wel weg...maar zit er alleen nog aan te denken hoe ik het moet zeggen,ik ben er in igg voor de herfst weg.

P.s:
-Voor een veulen moet ik meteen al fl 100,- dokken per maand! Als het groter is moet ik zelfs fl 250,- gaan dokken terwijl ik dan net zo goed all incl. naar een pensionstalling kan gaan en sunny gebruiken als gezeldschapspony,ik heb al een leuke pensionsstalling met boxen van 4x4 die fl 300,- per maand vraagt,effe wat beter als fl 350,- die ik strax voor een klein zielig weilandje moet gaan betalen voor Sun & mijn toekomstige veulen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 15:00

Hoe alles is geregeld met je zadel, vliegenspray, halster e.d. vind ik bijzaak. Maar hoe je paard daar staat vind ik heel belangrijk en zo te lezen is dit geen gezonde plek voor een paard.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 15:04

Ik zou weggaan, maar aan de mest en andere rotzooi in de wei kan jij toch ook iets doen...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 15:20

Weet je wel niet hoeveel dat is? Dan moet ik gaan schoonmaken voor geiten,paarden,varkens en voor het kalf.Nou,ik ga liever weg hoor! En trouwens,ik heb al besloten en ik ga morgen op zoek.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 15:25

Owja,de stallen worden ook nooit ontsmet of uitgemest,eerst had mijn moeder alle stallen uitgemest en de volgende dag vertelde ik het aan de landeigenaresse en ze zei alleen maar "O".
En mijn moeder wil het best meer doen hoor,ik ook...maar binnen 2 dagen is toch alles weer helemaal ranzig en die vrouw wilt ook niet dat wij het doen,ze is erg op zichzelf.Tja,dan kan je ook niet veel hea Lips are sealed Lips are sealed

Maar goed,ze had belooft deze maand alle stallen uit te mesten en te ontsmetten (gebeurd eens per jaar Frusty ) en dat heb ze nog niet gedaan Gaaaap
En die beesten staan daar maar in de oliebol en maaien,want maaien komen uit die mest gekropen
:

_________________
<font color="deeppink"><b>http://www.rainbowsun.cjb.net</b>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sunnylover op 2001-08-13 16:25 ]</font>

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 15:28

hoi,

niet over nadenken, weggaan.
plaats eens een advertentie op een andere paardensite, misschien komt daar wel een reactie van een leuke stal vandaan. veel succes.

groetjes marianne

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 15:36

je hebt erg veel negatieve dingen en geen positieve, dus weggaan!!!! Er is vast een ander weilandje voor sunny

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:31

Gewoon weggaan daar, dit is niet gezond voor je pony. De manier waarop ze eten krijgen en in de wei staan al niet.
Ook kan Sunny niet eens goed schuilen als hij wil, omdat die andere pony hem eruit trapt! Hoe moet dat wanneer hij eens last heeft van hoesten enzo?
Eerst zou ik zorgen voor een goed tehuis voor Sunny, en wat dat veulen betreft dat komt later allemaal wel. Dit is veel belangrijker.
Wat betreft de eventuele nieuwe pensionstal: een stal die niet verder dan 6 km van je huis af ligt, is best te doen op de fiets. En misschien kun je daar met iemand afspreken om samen uit te mesten:
een andere pensionklant doet drie dagen per week jouw stal en haar eigen stal, jij doet drie andere dagen per week haar stal en jouw stal, en de dag die over blijft doen jullie het zelf bijv.
Dan hoef je niet elke dag te mesten, maar kun je het verdelen. Als de stal dan niet zo dicht bij huis is, is dit toch niet zo'n groot probleem op deze manier.
Veel succes en ik hoop dat je een fijne stal vindt, zeker weten dat het je lukt!

black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:44

ja moet je daar nog over na denken(goede reactie weet niet meer van wie)
je vind het niet leuk en je paard-pony evenmin.
gewoon naar een andere stal alles hoet niet keurig te zijn maar dit slaat echt alles

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 17:24

WEGGAAN!!! Boos! Boos! jij en je pony vinden het daar niet leuk, waarom zou je blijven? Frusty zoek een stal waar jullie beiden gelukkig zijn!! Lovers

AmIgO

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 17:26

Dat is me nog al wat. Als het daar zelf niet meer ziet zitten voor je pony: weggaan natuurlijk!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 17:33

bij een aantal punten heb ik zo iets, van ach, gaat ie niet dood van (zoals schillen voeren enzo)
Maar verder is het weiland niet echt paard veilig lijkt me.
De keus is natuurlijk aan jezelf, maar ik geloof niet dat ik hier zou blijven, of het in iedergeval bij de stalhouder aan zou kaarten, om te kijken of er een en ander verandert kan worden

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 18:30

Ik heb definitief besloten...WE GAAN DAAR WEG.
Dus als iemand nog een leuke pensionstalling weet in Westzaan... P.B me effe!

Ik was erg bang voor de winter,want als ze dan uit de schuilstal wordt getrapt dan... Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk kan ze nog wel is zien worden Huilen Huilen ik heb waarschijnlijk al een goede stal op het oog,met een schoon en fris weiland.

Mijn moeder heb een keer heel raar gedroomd dat sunny geslagen daar werdt enz enz en toen had ze in die droom dat hele huis van die weideigenaresse kapot gemaakt Extreme duivel

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 20:40

brrrr ik had het er nog geen 1 dag uitgehouden en dan ben ik toch al aardig makkelijk zolang mijn paard veilig is vind ik het best

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:24

ik vind het een beetje zielig voor die andere dieren ook als jij daar weg kan gaan , dus een andere oplossing en dat heb je je hebt een goed besluit gemaakt en ik hoop dat op je volgende stal je gelukkig wordt want dit is te bizar voor worden

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jackline
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:32

Weg gaan is een hele goede keus beter vandaag nog dan morgen .Er zijn genoeg stallen waar je het beter krijgt.Veel succes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:44

Met mij hadden die stalhouders al lang ruzie mjeer gehad. ik zou gaan en ze zouden misschien nog niet eens meer stalgeld krijgen!!!!!!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:08

Ik zou weg gaan,. Een beetje rotzooi maakt niet uit, maar dat wat daar is slaat echt alles Frusty
Bovendien is het nog gevaarlijk voor je pony ook, al dat glas. aardappelschillen ed.

Succes er mee, groetjes Lara

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:29

Citaat:
Op 2001-08-13 15:15, schreef Sunnylover:
P.s:
-Voor een veulen moet ik meteen al fl 100,- dokken per maand! Als het groter is moet ik zelfs fl 250,- gaan dokken terwijl ik dan net zo goed all incl. naar een pensionstalling kan gaan en sunny gebruiken als gezeldschapspony,ik heb al een leuke pensionsstalling met boxen van 4x4 die fl 300,- per maand vraagt,effe wat beter als fl 350,- die ik strax voor een klein zielig weilandje moet gaan betalen voor Sun & mijn toekomstige veulen toch?


Ik denk dat je je aandacht (en geld) nu beter aan Sunny kan richten...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 19:37

Lekker weggaan, dat soort mensen die zo'n stal hebben moeten ze de handjes afhakken zodat ze nooit meer aan een paard kunnen zitten.
Klinkt erg bot he? Is het ook, maar ik vind dat het WELZIJN van de dieren voorop moet staan, wat voor stal je ook hebt... koeien, paarden, schapen etc.

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 20:48

ik zou weg gaan wand je pony moet altijd goed staan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Mark0919, Nojoukus en 42 bezoekers