Endurance

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 20:59

Wie kan mij hier uitleggen wat endurance nou precies is.

- Hoe train je je paard?
- Welke vereningingen zijn er?
- Hoe lopen de klasse verdeeld?

Oftewel ik weet nog helemaal niks van endurance, alleen dat je paard er een flinke conditie voor nodig heeft.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:20

Zoekfunctie kan handig zijn Knipoog bijna alle vragen zijn al wel eens aan bod geweest.
Er is maar één vereniging: De KNHS endurance vereniging, in de volksmond nog steeds de DER genoemd (Dutch Endurance Riders).
Training van je paard verschilt heel erg. Het ene paard kan het gemakkelijker aan dan het andere. Hiervoor zou ik echt de zoekfunctie gebruiken, er zijn volgens mij al heel veel nuttige tips langs gekomen hieromtrent. En neem even een kijkje op www.deronline.nl daar staat ook vast een antwoord op al je vragen.
klasse I tot 40 km (begint over het algemeen bij 25 km)
klasse II 40 tot 80 km
klasse III 80 tot 120 km
klasse IV 120 tot 160 km (bij uitzondering ook wel eens iets meer 165 oid).
Je hebt dan ook nog de zgn tweedaagsen. Bijv. 2x 80 km of 2x 100. Hoe de regels daarvoor zijn weet ik niet precies. 2x 100 is zeker klasse IV, maar 2x 80? Ik dacht kl III, maar heel zeker weet ik het niet.
Op de website van de vereniging (hierboven) staat een handige uitleg van endurance en een korte samenvatting van de regels. Heb je dan nog vragen, dan kun je die natuurlijk altijd stellen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:39


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:48

En behalve dat je paard een goede conditie moet hebben, is het vooral belangrijk dat hij/zij (en jij natuurlijk ook) het leuk vindt om urenlang buiten te rijden. Lachen

Maar idd, zoals Laui al zegt: op de website van de DER is veel info te vinden, en zoek eens met de zoekfunctie op 'endurance+training' of dat soort combinaties. Lachen