back to the basics, Parcival wordt werkpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

back to the basics, Parcival wordt werkpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 21:38

Hij doet het best leuk als ik aan het dressuren ben, veel zijn er verbaasd over dat een Tinker zo kan lopen maar ja, ooit waren het echte werkpaarden. Nu is die van mij een relatief slanke jongen maar toch altijd nog stevig genoeg.

En nu wil het geval dat hier nog oude landbouwwerktuigen staan, niet die voor achter een tractor want een tractor hebben ze hier nooit gehad. Nee, hier werd het paard nog voor de ploeg gespannen.

Ik heb ook geen tractor, wel grond en de verleiding werd steeds groter. Sinds vandaag heb ik dankzij mijn vriendin een echt ouderwets boerentrektuig, niet zo een met een haam gelukkig, wel gewoon een borsttuig. Zij heeft dat ook weer van een boer gekregen.

Dus nu heb ik
a. een stevig paard
b. landbouwwerktuigen voor achter een paard
c. een tuig om het paard voor de ploeg te spannen Knipoog

Dus als jullie binnenkort over de A2 richting Maastricht rijden en opeens iemand zien die met het paard het land aan het bewerken is dan heb je grote kans dat wij dat zijn Haha!

Eerst nog even Parcival tuigproof maken uiteraard Knipoog

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:51

ohhh, gaaf percy!!!!
Volgensmij gaat dat helemaal lukken Lachen
we willen natuurlijk wel foto's zijn als jij met knol de grond gaat bewerken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:30

Hihi, ik zie het helemaal voor me...en heb je ook land om te bewerken? Want ik denk dat de boeren in de omgeving je aan zien komenL: jij doet er een week over om het land geploegd te krijgen, en zijn doen het in een uurtje..*LOL*

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:36

foto's!

Hehe lijkt me een cool idee.
Stalhouder zei laatst een keer:"ach, als de traktor kapot is, en de bak moet worden gesleept, mag Tos even helpen":P

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:15

Wat leuk! Daar wil ik ook wel een foto van zien...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:23

Doen die knollen tenminste eens iets voor de kost! Knipoog

Prachtig, dat is inderdaad een foto waard.. Ben heel benieuwd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:01

Cool, moet je wel opletten dat het niet te zwaar word. Ik heb mijn haflinger ook eens een paar stukken land laten eggen, (zomertarwe opnieuw gezaaid, en met de trekker kon niet, want dan zou het kapot gereden worden). Enfin, dus mijn vader toen de eggen opgedukeld en er iets voor gefabriceerd waar we de strengen aan konden bevestigen. Dus een keer heen met 4 eggetjes, bochtje en een klein stukje terug, toen ging ze in staking, dus er 2 afgehaald, en nog 2 ommekeren gemaakt. En toen besloot madam dat het veels te zwaar was, was eigenlijk ook wel zo, maar ja, toen moesten mijn vader en broer het afmaken door die twee ervoor te zetten. Haha! Hoe bedoel je lui en slim beest?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:04

Ahh leuk!! Ik wil ook snel foto's van Parc als werkpaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:23

Leuk, dat doen wij ook
Bij ons lopen de paarden voor de sleep en de kunstmeststrooier, ook voor een boom verslepen draaien ze hun hoefjes niet om.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 23:18

Dus bij jou kan ik om raad komen Ilindra? Knipoog

Foto's komen er zeker maar ik ga hem eerst dit weekend maar eens wennen aan het tuig, als dat goed gaat begin ik met autobanden. Pas als hij daar braaf mee loopt gaan we een stap verder want ik heb toch liever niet een paard wat er vandoor vliegt met een ploeg achter zich aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 23:40

Gooi eens een hand vol kieselstenen in de band, dit ratelt behoorlijk en kun je goed peilen hoe hij daar op reageerd.
Vooral dingen als een sleep of kunstmeststrooier rammelen ook behoorlijk en als ze dat niet gewend zijn kunnen ze behoorlijk heftig reageren.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 23:53

Dat zijn nu nog eens goede tips waar ik zelf nooit aan zou denken. Bedankt Lachen

Dat ga ik zeker doen!