mijn houding??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

mijn houding??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 21:50

hallo

ik vroeg me af wat de westernruiters onder jullie van mn houding vinden ik weet dat vele mijn paard waarschijnlijk te hoog vinden lopen maar hij was een beetje druk door het weer (hekel aan regen en het miezerde) en ik was net begonnen met inrijden.

Afbeelding
hmmz misschien mn handen iets te dicht bij mezelf??


Afbeelding
en hier heb ik weer piano handjes probeer ik wel op te letten op mn handen dat ik ze wat meer naar voren houd en niet zulke piano handjes schijnt maar niet echt te lukken

ben benieuwd wat jullie ervan vinden
en niet commentaar blijven herhalen graag wat al door anderen gezegd is Lachen

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:58

Je zithouding is netjes. Probeer je handen niet naar beneden te laten wijzen, maar de lijn van de arm te laten volgen.
Op de foto lijkt je hoofd iets gebogen, maar dat kan een vertekend beeld zijn.
Je paard is op de 2e foto er mooi met de aandacht bij.

Waar zit je nu trainingstechnisch gezien?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:25

Persoonlijk vind ik je teveel een Engelse houding hebben, dressuurhouding in een westernzadel. Je moet meer op je gat gaan zitten.
De 1e foto kan op een lastig moment zijn genomen, dat je net je paardje probeert te verzamelen. Maar als je altijd met die aanleuning rijdt dan is dat een te sterke inwerking. Probeer dan je paard "los" te laten op het moment dat hij goed loopt zodat hij leert dat zodra hij het goed doet er geen druk meer op hem ligt. Haha!

Moedig van je om je zo open te stellen voor kritiek

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 07:13

hallo allebei bedankt voor jullie antwoorden
hoe bedoel je precies sugermiss waar ik trainingstechnisch zit??
ik heb jarenlang engels gereden dus kan het heel goed dat mn zit niet helemaal goed is nee vandaar dat ik het ook vraag Tong uitsteken uhmz tja meestal loopt ie een stuk lager en meer ontspannen hij was dus erg gespannen op de 1ste foto en probeerde idd ontspaningspunt te vinden want het ziet er misschien rustig uit maar was ie niet helemaal ik zal nog eens kijken voor een andere foto of het dan beter is wat jij zegt vera.

in iedergeval bedankt

ow en sugermiss ik zit trainingstechnisch nog lekker bij de basis ik heb een hele tijd westernles gehad van een kennis van mij maar die is er mee gestopt omdat ie op vakantie ging langdurig en nu is ie weer terug.
maar ik ga les nemen bij een ander iemand bij alexandra eerst een keer proef en als me dat meer bevalt blijf ik bij haar rijden
dus het enige wat ik nu doe is proberen mn paardje op westernhulpen te laten wenden (paard is vroeger dressuur meegereden is nu 9 en heeft pas sinds een jaar westerngereden) dus kan goed dat ik ook daarom te snel een dressuurzit aan neem. ook al mag het niet

ik zal eens een andere foto zoeken

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 07:32

nog twee foto's eentje van mij in stap en eentje van mijn exverzorgster op hem in draf (die had toen nog nooit westerngereden dus aub geen kritiek over haar gaat me even meer op het paard)

Afbeelding
hij loopt hier met zn achterhand op een kleine verhoging in de bak en met zn voorhand net naar beneden is een beetje banketstaaf genomen
maar zo loopt ie normaal gezien ook in draf lekker lang laag onstpannen naar beneden

Afbeelding

en zo loopt ie ook vaak
gewoon ontspannen naar beneden ik vind zelf dat mn paard hier heel netjes loopt

maar ja hier heb ik er eerst al even op gereden en daarna mn verzorgster nog eens dus was ie wel helemaal ingereden en op de foto's uit het vorige bericht zijn de foto's tijdens de eerste 5 minuten rijden in de regen gemaakt en dan heeft hij zoiets van jaa het is nat ik moet nog eten was ook nog eens voor etenstijd de geitjes waren overal rondom de bak aan het rennen dus ja heeeeeeeeeel eng Tong uitsteken

en dan loopt ie zelf heel erg hoog en tja dan probeer ik hem idd te verzamelen vervolgens los te laten en dan te kijken of ie ontspanning vindt .

meestal is dat al heel snel even een beetje verzamelen en daarna loopt ie super
groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:44

Ik denk dat er over manieren van zitten veel meningen zijn. Het is denk ik ook wat je uiteindelijk wilt gaan doen. Een pleasureruiter zal anders zitten dan een reiningruiter. Al vind ik nog steeds dat je geen goede zit kunt hebben als je benen te ver naar voren steken. Dan zie ik als beginpunt liever de pleasurehouding.

Mijn vraag waar je trainingstechnisch was vroeg ik omdat je rijdt met een shank en toch op 2 handen. Niet dat dat in een training niet zo mogen, als je maar weet waar je mee bezig bent en zolang je maar zichtbaar werkt naar het op één hand rijden toe.

In het kader van het plaatsen van de handen (3e foto) hebben we net een leuk item op dit moment Knipoog
Verder lijkt op de 3e foto je pad te klein voor het zadel. Je kunt hierdoor drukkingen op de rug krijgen. Een pad hoort min. 5 cm voor en achter uit te steken.
Het paard lijkt er lekker ontspannen bij te lopen.

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:15

Komt dat engelse in de houding ook niet vanwege de rijbroek en laarzen? Wat een leerzaam topicje... Ik heb ok de neiging naar pianohandjes, heel herkenbaar, zeker als ik op mijn paardje let..dan vergeet ik mezelf vaak... als paardje goed loopt zit ik vaak ook goed....

Persoonlijk ( ben geen expert) zou ik wat meer de onderbenen los van het paard willen zien en wat `langer`.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:34

Misschien even offtopic, maar het lijkt alsof je paard op de laatste foto wat uit elkaar loopt en een beetje in de handen hangt en daardoor misschien zelf op de voorhand loopt. Ik kan natuurlijk op een foto niet genoeg gezien, vandaar dat het maar een vermoeden is Knipoog Indien dit wel zo is, probeer hem dan meer op de achterhand te rijden. Druk aan voorkant, achterhand eronder drijven en weer loslaten als je paard het bit loslaat en ontspant.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:02

Op de laatste foto reed zij zelf niet maar een verzorgster Lachen

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 19:11

haha wat een tips allemaal ja dat van het dekje wist ik sugermiss zoals je kon zien heeft ie op de eerst foto een andere pad nog steeds wel die dunne eronder maar ik was op die laatste foto nog maar net bezig met westernrijden en had nog geen pad
en ik reed die dag met rijlaarzen omdat het dus regenachtig was en op de wei dan veel blub is doe ik normaal niet maar spijkerbroek vindt ik niet fijn rijden maakt niet uit welke ik aan heb dus rijdt ik eigenlijk altijd met rijbroek

het zou daardoor kunnen komen
als ik mn beugels langer doe sta ik letterlijk op mn tenen zal er eens gaatjes bij maken en ze dan langer doen kijken of het verschil maakt.

normaal gezien heb ik zelf het idee dat ie wel erg zn achterhand gebruikt en er staan regelmatig mensen te kijken en die hebben me nog niet verteld dat ie op de voorhand loopt ntl kan die ntl nog steeds dus zal het eens vragen of iemand anders er mee op wil letten de vorige keer als het wel is zal ik het eens proberen met jou tips

hij hangt niet op mn handen in iedergeval

ow ja sugermiss ik rijdt meestal in de bak zelf met trens alleen wou zn showhoofdstel aan doen de keren voor de foto's diegene waar ik zonder zadel zit is met trens
ik rijdt buiten altijd met stang omdat ie een nare gewoonte heeft bij iedere ruiter die erop rijdt namelijk bit vast pakken en wegwezen en ik kan hem gewoon niet stoppen heb geprobeerd toen hem op de volte te rijden of om te trekken ofzo niks lukte ook geen noodstop eerst geprobeerd met hulpteugels te rijden lukte ook niet nu rijdt ik hem dus wel met dit bit en dat gaat goed buiten rijd ik hem altijd met een hand en nooit met twee in de bak is het eigenlijk verschillend als ie zelf heel rustig is rijdt ik hem in de bak ook voornamelijk op een hand maar ja als ie wat drukker is op 2 waarom weet ik niet denk dat het mezelf een beter gevoel geeft maar ik houd hem niet vast in de hand of trek hem niet in de hand heb hele stille hand dus doe hem niet onnodig pijn en ik hoop dat ik op een dag weer gewoon met een trens ook buiten kan rijden maar het zit er nu niet in

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:19

Als je nu al op je tenen in de beugels staat zou ik ze zeker niet langer maken, eerder korter.
Verder zie ik niet waarom je met een rijbroek anders in het zadel zou zitten dan met een spijkerbroek Verward
Ik rij met beide en merk geen verschil.
Als je een 'leren' kont in je rijbroek hebt zou je misschien iets 'vaster' zitten als met een gladde spijkerbroek, maar dat is ook afhankelijk of je een leren zitting hebt of suede.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 21:25

ow ik bedoelde niet in het zadel de spijkerbroek zit gewoon niet lekker om mn eigen lijf verder rijdt het wel hetzelfde idd ik heb wel eens een spijkerbroek aan maar vind het fijner om mn rijbroek aan te hebben
weet niet waarom ach ieder zn voorkeuren toch
ik zit nu goed met mn beugels verder alleen als ik ze langer maak sta ik op het puntje van mn tenen en dat zit niet fijn.

maar als ik er gaatjes bijmaak valt het misschien wel mee en zit ik misschien toch weer beter Lachen kan het altijd proberen ntl

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:26

Eigenlijk geef je het commentaar zelf al Haha!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 21:45

jah weet ongeveer wel wat ik fout doe Tong uitsteken zo heb ik veel de neiging bij paardje op de foto's om tegen te gaan hangen op de volte toen ik hem net had ging ie er altijd vandoor en dan kreeg ik hem wel op de volte (ik spreek nu over de bak) maar dan ipv mee te hangen ging ik uit angst tegen hangen nu doet ie het helemaal niet meer het rennen en ik hang nog steeds tegen kwam ik ineens achter en ik denk aaiaia foei fabske
dus nu let ik echt heel erg op mn zit en mn handen etc

ik probeer het echt beter te doen maar ja binnenkort dus weer fijn lessen dus dan zal ik snel wel de verkeerde dingen weer afleren Tong uitsteken

toch allemaal bedankt voor de tips ik ga ze zeker meenemen in mn gedachten gaan en op de punten waar ik dan advies over heb gekregen (commentaar klinkt zo cru) om te verbeteren neem ik al helemaal meej en ik zal als ik over een tijdje weer een keer rijfoto's hebben die eens laten plaatsen om te kijken of ik nou dan ook echt een beetje vooruit ga Lachen
groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:05

eehh ik bedoelde je benen wat langer... niet je beugels... ik weet niet hoe ik het uit moet leggen... wat dieper zitten ofzo...

ach.. wat ik zei, ik weet er zelf ook niet vreselijk veel van, ga op mijn gevoel af...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:16

Je bedoelt dat ze haar hakken omlaag moet doen, dapperdier Tong uitsteken ? Dat zou namelijk mijn advies zijn Fabienne Lachen Dan worden je benen langer als het goed is en zijn je beugels goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 38 bezoekers