Het leven kan zo kort zijn.. :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Het leven kan zo kort zijn.. :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 18:20

Vandaag de begrafenis van m'n tante meegemaakt, voor mij de eerste begrafenis die ik bewust meemaak.
Ze was pas 39, 9 jaar samen met m'n oom, hadden elkaar dus pas laat ontmoet, maar waren onafscheidelijk. Ze hebben een dochter van bijna 3.
Het is heel onverwacht gebeurt, ze was niet lekker, wilde slapen, na een half uur kwam m'n oom kijken en leefde ze niet meer Scheve mond
Toen wij het hoorden, dachten we dat m'n broer het verkeerd had verstaan door de telefoon, we waren een paar weken terug nog op haar verjaardag geweest, allemaal heel gezellig.
Ze is waarschijnlijk gestorven door een bloedprop, die vanuit haar benen omhoog is gegaan en haar longen heeft afgesloten.
Ik zag die mensen maar een keer of 5 per jaar, kende ze ook niet echt, maar die begrafenis heeft me zo diep geraakt..
En ik heb zo'n bewondering voor m'n oom, die een prachtige "brief" aan m'n tante gericht heeft voorgelezen, alles heel open en eerlijk aan onwijs veel mensen voorgelezen, zonder dat hij in huilen is uitgebarsten onder het lezen, gewoon zo sterk als hij zich kon houden! Scheve mond
Het weer was vandaag hartstikke slecht hier, heel veel regen steeds, maar vanaf toen aan het eind van het afscheid muziek werd gedraaid, totdat de kist in het graf ging, heeft de zon geschenen, was symbolisch heel mooi..
De begrafenis was heel groot, er waren bijna 250 mensen, dat heeft denk ik heel veel voor haar ouders/vriend betekent, om te zien hoe belangrijk ze was in het leven van vele mensen.
Het is nog steeds zo moeilijk te beseffen, hoe plotseling het leven afgelopen kan zijn, je hoort het van mensen die ver van je af staan en dan plots komt het zo dichtbij.

Lieve Yvonne, rust zacht, we zullen je nooit vergeten! Huilen Lovers

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:24

gecondoleerd en veel sterkte

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:37

Gecondoleerd..
Ik kan niet zo goed tegen begrafenissen, kan het nooit drooghouden. En het feit dat iemand zo gemakkelijk naast je weg kan vallen.. daar durf ik niet te vaak aan te denken.
Toen ik 14 was ben ik zo een soort van, kennis, verloren. Een vrolijke vrouw van toen 25.. samen met iemand liet ik haar twee honden (ze had net een kennel opgericht Huilen ) vaak uit en we gingen ook wel eens met z'n allen naar het bos.. Ze was dolgelukkig met haar vriend ook.

Komt ze onder een trein.. tuurlijk, eigen schuld, maar zo jong, zo verschrikkelijk. De begrafenis was echt heel mooi, van het altaar tot de begraafplaats stond aan twee kanten een rij mensen met bloemen en rozen.. de honden waren erbij, en staan ook op haar grafsteen.
Van zo iets schrik je wel en kom je erachter hoe betrekkelijk het allemaal is.

Sterkte!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:40

Gecondoleerd... Ik heb het laatste jaar ook veel te veel begrafenissen gehad van goede vrienden, bekenden en familie... Ik weet goed wat je nu doormaakt:( heel veel sterkte ermee, ook voor andere bekenden van je tante!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:49

Wat rot, vooral als het je eerste bewuste begrafenis is!
ik was 10 toen mijn meder overleed.
dat was voor mij de 3e begrafenis ( of de 4e, weet niet meer)
Maar, dat is idd schrikken zeg.
sterkte meis!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:50

Jee wat vreselijk... Het is altijd erg als mensen overlijden, maar als iemand zo jong is en het zo plotseling gebeurt, dan komt het vaak extra hard aan. Heel veel sterkte voor jou en je familie om dit verlies te verwerken!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:11

gecondoleerd.. zoiets maakt erg veel indruk! heel veel sterkte voor jou en je familie.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:16

Wat vreselijk. Gecondoleerd.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:17

Gecondoleerd...

Mijn opa en oma zijn 4 maanden geleden ook heel plotseling overleden door een auto-ongeluk. Dat er dan zoveel mensen op de begravenis komen (zo'n 300), betekend echt heel veel. Het geeft je steun.
Heel veel sterkte....

Do not stand at my grave and weep.
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.
When you awaken in the mornings’s hush,
I am the swift uplifting rush of quiet birds in circling flight.
I am the soft star that shines at night.
Do not stand at my grave and cry.
I am not there. I did not die.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:19

Gecondoleerd.

Hé bah wat een rotverhaal.
Zo jong en dan zo ineens weg.
Veel sterkte gewenst namens mij.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:23

Jee meid. Heel veel sterkte toegewenst. Hoe gaat het met man en kindje?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 19:54

Thnx allemaal, weet ik meteen waarom ik het bokt heb gegooid, lieve reacties altijd Lovers
Haar man is hartstikke verdrietig, verbaasd, kan het ook nog niet helemaal beseffen.. Kindje snapt het niet, heeft wel een aantal keer gevraagd "waar is mamma" en er is als antwoord gegeven dat ze ziek is en heel lang slaapt, achter de maan ergens.. Al zouden ze zeggen dat ze dood is, dat kent ze niet..

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:17

Sterkte...
Een begrafenis is altijd erg ingrijpend (vind ik dan).
Echt vreselijk dat ze zo jong is gestorven.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:48

sterkte
begrafenissen zijn altijd erg vervelend, en inderdaad het leven kan snel zijn afgelopen, het is maar van korte duur!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:06

Heel veel sterkte,je schrijft dat je oom zo sterk was en zonder traan iets voorlas tijdens de begrafenis,het klinkt raar maar die dag beleef je in een roes.Mijn vader overleed ook heel plotseling een dag voor de aanslag op de twintowers in new york,en de dag van de crematie hingen overal de vlaggen half stok.Nee niet voor mijn vader maar voor al die omgekomen amerikanen,toch leek daardoor het alsof de hele wereld met ons meeleefde.Mijn moeder was die dag ook erg sterk en vroeg alle aanwezige tijdens de crematie ook even stil te staan voor alle omgekomen amerikanen en de nabestaande ervan,en toen was ik HEEL trots op mijn mams.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:17

Gecondoleerd met dit verlies.

Je hebt gelijk, het leven is soms te kort.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:17

Hee meissie, nou snap ik je msn naam pas.
Helaas heb ik ook al 4 begravenissen/crematie meegemaakt van familie. En het raakt je iedere keer weer.
Elke keer weer zoveel verdriet, elke keer weer zoveel pijn en elke keer weer zoveel te verwerken.
Me neefje had bij mijn opa ook een heel mooi gedicht voorgelezen, echt zo goed!!! Ik wilde ook een brief voorlezen, maar ik kon het niet. Nog niet. Bij de eerst volgende begravenis/crematie (die hoop ik nog heeeeeeel lang duurt) wil ik het ook doen, omdat ik weet hoeveel spijt ik had, ik voelde me een slappeling dat ik het niet durfde. Dat was het minst wat ik kon doen. Maar kon het toen echt niet!!!
Nogmaals heel veel sterkte en je weet me te vinden he Lovers

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:48

Gecondoleerd! En heel veel sterkte met het verwerken van deze rotdagen...

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 14:38

binky schreef:
Heel veel sterkte,je schrijft dat je oom zo sterk was en zonder traan iets voorlas tijdens de begrafenis,het klinkt raar maar die dag beleef je in een roes.

Dat is ook wel zo, maar de anderen die iets hadden voorgelezen, waren toch wat anders eronder en vooral die tekst was zo mooi, daardoor liepen de tranen echt over m'n wangen, zo als die 2 bij elkaar hoorden.. Verdrietig
Het is gewoon niet eerlijk, dat mensen in de bloei van hun leven kunnen worden weggerukt. Scheve mond

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:09

Heel veel sterkt........

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:55

Gecondoleerd en heel erg veel sterkte met het verwerken van je verdriet!

Het leven is soms a bitch..