De pil een maand overslaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

De pil een maand overslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 16:22

Ik hoorde vandaag van iemand dat het verstandig is om af en toe per jaar de pil een maand over te slaan... Ik ving het op van twee vreemde meiden toen ik bezig was op de computer op school, dus hoorde niet alles Haha!

Maar ik kan me er weinig bij voorstellen... Waarom zou je dat doen? Wat heeft het voor nut? Ik kon het verder nergens vinden??


sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:24

Volgens mij is dat juist slecht hoor.
Lijkt me niet dat je het over moet slaan. Maargoed misschien is het juist wel goed, kweet het niet.
Ik doe het iig niet!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:26

Welnee, dat gerommel in je cyclus kan nooit ergens goed voor zijn.
Lijken me typisch meiden die 'ineens' zwanger zijn terwijl ze toch de pil slikken Verward Goh...

Nulla tenaci invia est via

juval

Berichten: 13181
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:33

nee! dat zou ik niet doen.
De pil kan je volgens mij gewoon het beste blijven slikken en niet te veel mee rommelen. Als je wel zwanger zou willen worden is het wel verstandiger om een maand of twee van te voren te stoppen en minimaal 1 keer een normale cyclus te hebben.
gr.


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:46

Het lijkt me idd slechter voor je lichaam om zo te gaan lopen rommelen, dan dat je gewoon braaf iedere maand de pil slikt en een stopweek inlast. Dat is veel regelmatiger en je lichaam weet dan waar het aan toe is. En vergeet het veiligheidsaspect niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:54

Inderdaad is niet goed voor je, je lichaam raakt zo helemaal uit balans, het beste is om gewoon elke maand een stopweek te houden..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:02

Nee, dat moet je niet doen hoor!
Je cyclus kan dan helemaal in de war raken en het is dan geen betrouwbaar voorbehoudsmiddel meer.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:12

Ik heb dit ook weleens gehoord, ik meen dat dit advies heeeeel vroeger weleens gegeven werd.
Maar dat waren pillen van een heel andere generatie (met heel veel hormonen), tegenwoordig is het juist af te raden omdat je lichaam er van uit balans raakt.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:50

Het is nooit al slecht aangeduid om de pil door te slikken ... ik slik zelf de pil ook weleens sporadisch door ... tuurlkijk is het beter om het volgens het boekje te doen maar het is niet slecht om hem een keer door te slikken dus nee ben het er niet mee eens ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:54

Chantall, dit topic gaat niet over een maand DOORslikken (oftewel het overslaan van een stopweek), maar over het NIET slikken van de pil gedurende een maand. Dus gewoon echt stoppen met de pil voor een maand en dan weer beginnen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:25

Ik slik al een aantal jaar de pil en soms stop ik een maand of 2 maanden als ik geen zin heb om ongesteld te worden! Van mezelf ben ik nl maar eens in de 2/3 maanden ongesteld maar dan ben ik wel 2 dagen ziek en met de pil heb ik er totaal geen last van. Volgens mijn huisarts kan het geen kwaad zo nu en dan te stoppen, maar nu doe ik het maar niet want Frits wil nog geen vader worden Knipoog

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:32

Owww, dan las ik het dus wel goed ... ik nam aan dat zij het verkeerd geschreven had

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:16

Toen ik begon zei de dokter dat ik er misschien max. 1 kilo van aan zou komen. Dat ging er dan niet af als ik er mee stopte, maar als ik zou stoppen en daarna weer zou beginnen, zou er weer 1 kilo max. bijkomen.
Niet dat ik op 1 kilo kijk, maar als ik om en om de maand zou stoppen bijv. en ik zou dus inderdaad die kilo er elke keer aankomen dan gaat dat toch wel aantikken Tong uitsteken

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:19

Ik zou dat dus echt niet doen. Je lichaam went aan de pil en wanneer je een maand gewoon de pil niet slikt raakt je lichaam helemaal ontregelt. Kan niet goed zijn hoor.

"What we call human nature, is actually human habit.."

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:32

Ik heb het ook wel eens gedaan maar je lichaam is dan ff de kluts kwijt... Scheve mond
Ik denk dat het idd niet goed is om teveel te veranderen in je cyclus, je lichaam moet zich dan immers iedere keer weer opnieuw aanpassen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 16:13

Ik dacht al dat het geen goed idee was.... Kon het verder ook nergens vinden....

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, BingBot, Bowo, C_estmoi, Eliana, FrNo, gerlienke, Mirjam79, Roosch, Syzygy, XxMariellexX en 160 bezoekers