2 mensen op 1 paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

2 mensen op 1 paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 08:19

Hai Allemaal!

Ik heb en vraagje... Ik hoor wel vaak van mensen die met wedstrijden op verschillende paarden starten, maar mag het ook andersom?

Ik wil bijvoorbeeld een paard aanschaffen, en daarmee over een tijd wedstrijden rijden, en mijn toekomstige bijrijdster wil dat ook. Kan men dan op 1 wedstrijd het zelfde paard 2x starten met een verschillende ruiter er op??

En is dit in praktijk ook echt te doen? Ik kan me namelijk voorstellen dat ze er geen rekening mee houden om het paard kilometers uit elkaar in te delen, of doen ze dat wel?

Nou dan heb ik weer wat info Haha!

Bubaaaj!

Lenneke


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 08:21

Ja het kan wel .. je ziet het wel vaker.
en dan op de startlijsten zetten -- Zo ver mogelijk uit elkaar!!!
Heb ik wel vaker gezien!!
Laatst bijgewerkt door Chantal op 14-05-03 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 08:22

Okee, da's dus vrij simpel...

Dan had ik nog een vraagje... Wat moet je doen om een startkaart aan te vragen, en is die persoonsgebonden of paardgebonden of beide?

Lenneke

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 08:25

ff bij de vereninging vragen
of ff kijken op www.knhs.nl
en hij is van is persoons en paard gebonden.
Dus jullie moeten er 2 aanvragen!!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 08:55

je moet eerst lid worden van een rijvereniging, daar kun je aangeven dat je wedstrijden wil rijden en dat je startkaarten en coupons wil. Ze zullen je formulieren toesturen. Even invullen en zodra je startkaart binnen is kun je volgens mij starten. Veel succes met het zoeken naar je toekomstige paardje.

Geniet van de dag

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:03

en een paard mag maar 4 keer starten op 1 dag
dus jullie mogen beide 2 dressuur proeven rijden
maar dan niet ook nog springen
en het paard mag de selectie voor de regiokampioenschappen wel met beide ruiters lopen, maar de regiokampioenschappen slechts met 1 ruiter

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:16

De startkaart is verbonden aan het persoons- en paardgebonden. Dus als je bijvoorbeeld met een ander paard wilt starten dan zou je een nieuwe startkaart moeten aanvragen!!! Suc-6 er mee. Groetjes Margon

Live,LOve,'ndLaugh

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:21

jullie zullen wel samen lid moeten worden van een ponyclub of ruiterclub.
gaat bv om de week iemand erheen,dan jij,dan zij enz.
maar je schreef dit:

k wil bijvoorbeeld een paard aanschaffen, en daarmee over een tijd wedstrijden rijden, en mijn toekomstige bijrijdster wil dat ook. Kan men dan op 1 wedstrijd het zelfde paard 2x starten met een verschillende ruiter er op??

is het dus nou gewoon een vraag?
of ga je het echt doen?
wie weet wil je toekomstige bijrijder wel niet op wedstrijden Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 14:59

Haii,

Nou dat ik een paardje gaan aanschaffen is vrijwel zeker, en ik hoop dan ook een bijrijdster te krijgen..

Over dat wedstrijden... Ik wil op den duur wel wedstrijden rijden, en ik wil mijn bijrijdster ook die vrijheid geven. Maar ik wil dan wel zeker weten dat het niet door mekaar heen gaat lopen en dat het dan knokken wordt Knipoog

Niet dat ik zo'n agressief persoontje ben, maar het lijkt me heel irritant als je allebei op dezelfde wedstrijd zou willen starten, en dat mag niet... Vandaar mijn vraag...

Lenneke

PS. Als hier nog mensen zijn die geinteresseerd zijn in bijrijden... Ik heb het paardje weliswaar nog niet, maar als het goed is (en ik krijg het plaatje rond) laat het niet al te lang meer op zich wachten... Dus als je info wil pb maar!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:03

heb je nou dan een vrzorgpaard?
als je een paard wilt kopen en je moet van het begin een bijrijdster weet ik niet of dat wel zo'n goed idee is?
mischien beter de verzorgponyhouden of samen een paard kopen (moet wel goed klikken met jouw en de andere meid)
maar als je alles goed regelt met de wedstrijden zal het wel goed gaan Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 15:23

Hai... Nee ik heb geen verzorgpaard, was er wel naar op zoek, maar tja.. Heb uiteraard liever een eigen. Ik wil niet per se vanaf het begin een bijrijdster, eigenlijk liever niet omdat ik het beestje eerst wat rust wil gunnen en goed aan mij op zijn rug laten wennen. Dan kan ik anderen ook precies uitleggen hoe hij is. Maar het lijkt me wel fijn als ik iemand vind die 2 keer in de week naar hem toe wil en hem lekker wil vertroetelen en longeren. Hij moet namelijk flink getraind worden weer...

Op zaterdag werk ik de hele dag en heb ik dus geen tijd om daarheen te gaan... Dit lijkt me wel een goede reden om op zoek te gaan naar een bijrijdster... Het beestje verdient immers elke dag aandacht toch?

Ik peins er trouwens niet over om samen een paard te kopen. Heb het wel fout zien gaan (zelfs tussen 2 zussen) en daar heb ik geen zin in. Bovendien wil ik hem gewoon kunnen meenemen als ik verhuis, en dan geen ruzie krijgen om wie het paard krijgt.

Vandaar... Haha! Lenneke


blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:43

Oh ja, het kan wel hoor! (Het hangt wel natuurlijk van de organisatie af, bij de ene mag het wel, bij de andere niet) Maar ik doe het echt wel vaker. Dan vraag je gewoon bij het inschrijven of ze jullie zo ver mogelijk uit elkaar willen zetten. Normaal houden ze daar rekening mee... Bij ons hebben ze het al altijd gedaan hoor. Veel suc6 met je paardje!!

xxxEsther

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

Dharma
Berichten: 18
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:08

Leuk dat je een paard koopt, maar over die bijrijder zou ik nog eens serieus nadenken. stel je voor:(uit eigen ervaring)
1.Jij haalt een keer niet zo goede punten maar de "bijrijder" wel.
Moet je raden wat voor een reacties je krijgt.
2.De jury wil meestal toch wel zien dat je paard een beetje fris is
als hij of zij net 3 proefjes heeft gelopen heeft dat paard het ook wel gehad.
Je moet het zelf weten maar slaap er nog maar een nachtje over Slapen

...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:15

ja zoals ik je verhaal nou lees ben ik het wel mee eens dat je beter een bijrijdster kan pakken.
maar wat dharma zegt klopt ook wel weer,zo kan je wel ruzie krijgen als bv de bijrijster meer punten heeft,of dat de bijrijdster zich wat gaan menen.
maar goed zo zijn niet alle bijrijdsters je hebt ook super leuke meiden die gewoon aardig blijven.
nou succes met je nieuwe paard Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:17

Ik ken meerdere mensen die samen op wedstrijd gaan met hetzelfde paard en dat kan makkelijk.
Zeker in het B en het L kan het dier makkelijk vier proeven lopen hoor Dharma Knipoog Mijn pony liep op concours ook altijd vier keer(2 x dressuur, 1 x springen en viertal), die was het vierde onderdeel nog net zo enthousiast als het eerste

Michellie, in het wedstrijdreglement staan alle regels op dit gebied volgens mij beschreven

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 19:44

Weet je wat het makkelijke is van een bijrijdster? Die kan je een trap onder d'r reet verkopen als het niet meer klikt Knipoog

Nee even zonder dollen... Als alles goed gaat heb ik binnen nu en een maandje een paardje. Die wil ik eerst even rustig de tijd geven om te wennen aan mij. Dan wil ik er best iemand bij die vooral veel knuffelt en vriendjes met hem maakt Haha!

Eventueel zou ik hem volgend wedstrijdseizoen dan wel willen gaan starten, maar ook daarbij wil ik eerst zelf zien hoe of wat... Het blijft natuurlijk mijn paardje he? Haha!

Lenneke

Marije_jiplover

Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:43

Het kan prima hoor. Bij ons op de vereniging rijden meerdere mensen wedstrijden samen op één paard. Oa een moeder en een dochter, twee tweelingzussen, een broer en een zus (allemaal B) een eigenares (B) en haar bijrijder (L2) en een eigenares (L1) en haar bijrijder (B).
En als de eigenares van Duvel ook het gevoel heeft dat ze lekker gaat, wil ze ook weer gaan starten. Ik rijd nu M1 en zij gaat dan in de B beginnen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:20

Ja dat kan...doen ze bij ons op stal ook....

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:06

Ja dit kan, deden mijn zus en ik ook altijd.
Voor het paard soms wat lastig, moest hij steeds weer die bak in.
Soms kan het vervelend zijn als jouw bijrijdster hogere punten gaat halen, hou hier wel rekening mee.
Veel plezier en suc6 tijdens de wedstrijden!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:22

Dharma schreef:
Leuk dat je een paard koopt, maar over die bijrijder zou ik nog eens serieus nadenken. stel je voor:(uit eigen ervaring)
1.Jij haalt een keer niet zo goede punten maar de "bijrijder" wel.
Moet je raden wat voor een reacties je krijgt.
2.De jury wil meestal toch wel zien dat je paard een beetje fris is
als hij of zij net 3 proefjes heeft gelopen heeft dat paard het ook wel gehad.
Je moet het zelf weten maar slaap er nog maar een nachtje over Slapen


tja, je kan natuurlijk ook gewoon niet tegelijk starten, maar om de beurt. Dus de ene wedstrijd rijdt jij, de volgende rijd de bijrijdster. Wel zo lekker voor het paard (niet dat ie er dood aan gaat, maar goed)!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:02

ik vind 4 proeven op een dag ook wel veel hoor! je moet tenslotte ook inrijden enz... Misschien omdat mijn paard gewoon heel druk is en ik zeker een half uur nodig heb om het goed in te rijden voor de proef en er dan nog vaak 3 kwartier tussen proef 1 en 2 zit ben je met 1 persoon al 1,5 uur verder en dan de volgende...?? vind het wel veel maar ok

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:59

Ik heb het jaren gedaan samen met mijn zus. Dat ging super!! Onze pony ging juist steeds beter lopen! Verder ken ik meer mensen die samen op een paard starten hoor.

Idd mag je eigenlijk maar 4 keer met een paard starten. Maar op een kampioenschap zaten mijn zus en ik allebei een keer in de finale..dus heeft mijn pony 6 proeven gelopen. Wat dus eigenlijk niet mag, foutje Verward
(de 6de proef was nog haar beste ook Knipoog )

Houd er wel rekening mee dat je paardje er natuurlijk wel op getraind moet zijn, lijkt me logisch.

Sinds we Magic hebben starten mijn zus en ik om de beurt. Op haar 4de jaar was ze er nog niet aan toe om 4 proeven te lopen
En zo hebben we het gehouden. Ik denk gewoon dat Magic daar gewoon niet geschikt voor is.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:01

musje schreef:
ik vind 4 proeven op een dag ook wel veel hoor! je moet tenslotte ook inrijden enz... Misschien omdat mijn paard gewoon heel druk is en ik zeker een half uur nodig heb om het goed in te rijden voor de proef en er dan nog vaak 3 kwartier tussen proef 1 en 2 zit ben je met 1 persoon al 1,5 uur verder en dan de volgende...?? vind het wel veel maar ok


Als je paard/pony warm is kan je natuurlijk ook gewoon gaan stappen. Ingereden zijn ze dan toch al. En als je met zn 2en start zit er toch wel flink wat tijd tussen soms, dan zet je je paard/pony gewoon even op rust. Nee, ik zie het probleem niet zo..Maar ik denk dat er ook gewoon paarden zijn met wie je beter om de beurt kan.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:49

Ik heb dit jaar ook twee startkaarten aangevraagd voor mij en mijn vriend op hetzelfde paard. Maar ik denk dat wij die om de beurt gaan starten (vanaf het binnen seizoen, aangezien ik van de zomer ga starten en mijn vriend vanaf het binnen sezoen)
Maar nu heb ik nog de mazzel dat ik nog een paard heb wat ik uitbreng dus ik hoef niet zonodig op zijn paard als hij ook start. Maar gebeurt het een keer dat we alle 2 starten, moet het niet zo'n probleem zijn naar mijns inzien.

Groetjes,
Michèle


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Exorcizamus, Vitas en 47 bezoekers