Snik, Leroy heeft geen staart meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 04:15

Echt klote, Leroy`s staart was veranderd in 1 grote klit. Dat gebeurt wel vaker met de paarden want ze staan de hele dag met hun staart tegen hun bezwete lijf te zwiepen. Om de zoveel tijd was ik de staarten van de paarden dan. Eerst met shampoo, dan met conditioner en vervolgens spuit ik ze in met anti klit en laat de staart helemaal drogen. Als de staart helemaal droog is haal ik de klitten er met mijn vingers uit. Kost soms wel 3 kwartier per paard maar op deze manier trek ik er bijna geen haar uit. maar aangezien Leroy bij LaNet staat kon ik dus niet zijn staart in de gaten houden. Twee weken terug was ik er en toen zat er al zo`n bonk klitten in. Toen ik een paar dagen geleden weer heen ging was ik van plan om hem weer eens klitvrij te maken. Maar helaas......ik was dus te laat. Leroy was gaan schuren en waarschijnlijk met die bonk klitten blijven hangen. Hele staart er af Huilen Huilen Ik kan hier echt om janken. Hij heeft nog een heel iel plukje over, tot zijn spronggewricht. Nu wil ik dus een nepstaart laten invlechten. Zal me wel een flink fortuin gaan kosten maar dat maakt me niet uit, dat paard heeft gewoon een staart nodig. Hij wordt anders gek van de vliegen en bovendien is het gewoon geen gezicht. Ik heb besloten mijn wedstrijd met Perry af te zeggen (sorry Caballo, daar gaat onze bokt meeting, was nl. de wedstrijd in College Station Huilen ) Zo spaar ik een paar 100 dollar uit en daar moet toch wel een nepstaart voor Leroy voor te vinden zijn....Nu mijn hamvraag: wie heeft er ervaring met nepstaarten? Kun je ze ook zelf invlechten? Ik weet waar ik staarten kan bestellen, maar niet waar ik iemand kan vinden die die staart kan "monteren".

Verdrietig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pril op 2001-08-12 04:17 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 09:44

Hier hoor ik weleens dat ze staarten van dode paarden gebruiken (morbid idea Scheve mond\ )
Is het niet zo dat ze een speciaal vastzet stuk hebben of dat het genaait word ofzo???

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:20

Ik heb het een keer gezien in pony express ofzo? of in hemel op paarden ofzo. Volgens mij is het wel heel duur.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:16

Het wordt geloof ik idd ingenaaid of geknoopt, het kan zijn dat het met staarthaar van overleden paarden gebeurt, maar volgens mij worden er ook wel haren "gespaard" van levende paarden die bij het borstelen uitvallen...kunsthaar lijkt me niet zo goed...brandbaar Verward Succes iig met de zoektocht naar een nieuwe staart voor Leroy!!! maar eh...kijkt Lanet dan helemaal niet naar de staarten enzo??? Lijkt me toch ook belangrijk, het kan ook nooit prettig te zijn om op een paard zonder staart te rijden als er vliegen ed zijn...dat vind ik toch een beetje slordig van haar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:38

Als je een beetje handig bent met naald en draad kun je zelf ook zonder problemen een 'Tail-extension' maken. Je zult wel naar de slager moeten om een staart te halen want dat is de manier waarop je aan haar komt. Vaak moet je ook meerdere kleuren mengen om het kunststukje zo goed mogelijk op het eigen haar van je paard te laten lijken.

Zo ga je te werk:
Zoek het stukje haar dat helemaal onder aan de staartwordtel hangt. Laat dit los hangen en bandageer al het overige haar van je paard in een staart bandage. Je hebt nu een stompje gebandageerde staart hangen waaruit een pluk haar steekt.
Maak van het extra haar 3 tot 5 strengen mbv naald en draad. Zorg dat je een aanhechting maakt om het haar mee vast te naaien [hecht af met naald en draad]. Maak van het haar van de punt van de staartwortel ook 3-5 strengen [vlechten met naald en draad]. Met naald en draad naai je alles aan elkaar.
Haal de staart bandage er af. Het echt haar valt over het kunst-stukje heen, nu kun je alles op maat knippen.
Voor iemand die kapster is en een beetje bedreven in in het vlechten is dit een makkie Haha!
Succes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:49

wow!! dat is klote!!

Kun je er geen foto van maken? ik wil het wel eens zien.. ben toch wel benieuwd Extreme duivel Extreme duivel

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-01 02:01

Jippie, kun je dat er dan gewoon altijd in laten zitten, net zo lang tot de oude staart weer teruggegroeid is? (dus iedere keer een stukkie van de nepstaart afknippen) Of is het meer tijdelijk, bv. voor wedstrijden ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 08:33

Deze staart blijft ongeveer 2 tot 3 maanden zitten. Daarna moet je er weer een nieuwe aanvlechten.

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:16


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:53

op de site staat dat het vanaf 250 gulden is.

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:48

Oeps sorry foutje. Ik had dat stukje van de paardenkapper zelf gelezen. En die vroeg voor een zwarte staart 800 gulden. en voor andere kleuren nog meer.

maar fl250,- is te doen. zat er zelf ook aan te denken, omdat mijn paard ook een korte staart heeft. heeft haar veulen afgeknabbeld Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 16:59

ik Zou het graag een keer zelf doen maar ik denk niet dat ik naar de slager durf om daar een staart te gaan halen Misselijk

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:48

Kun je niet gewoon bij de lokale kapper vragen?
Hier in NL zijn hairextensions helemaal in! (Vooral die aparte kleuren)
Voor mijn gevoel moet een ''mensen''kapper die niet bang is voor paarden ( Schijnheilig ) zoiets toch ook voor elkaar kunnen krijgen.