Hoeveel gemiddeld aan boodschappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Hoeveel gemiddeld aan boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 13:26

Ik heb gister mijn financien weer eens onder handen genomen..
Er komt genoeg binnen, maar het gaat er ook net zo hard weer doorheen.. Bloos
Mijn vraagje: Hoeveel zijn jullie per week gemiddeld kwijt aan boodschappen.. Dus eten, drinken etc.. En met hoeveel personen eten jullie daar dan van ??
Vork


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:36

Hoi
Wij zijn best wel aso in het huishoud geld als ik vrienden van me hoor.
Wij hebben €1000 per maand voor huishoud geld. En ik geloof niet dat we er veel van over houden.
Als het moet kan ik heel zuinig zijn dus dan houden we wel over.
Ik hoor vaak mensen die voor €50 per week of 2 weken boodschappen doen ik kan me daar niet veel bij voorstellen.
Wij hebben trouwens ook wat huisdieren die graag eten willen Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:37

ik doe voor bijna 50 euro per week boodschappen. En dat voor 2 personen !!

Belachelijk veel en dan doe ik echt geen gekke dingen en let goed op de aanbiedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:40

70- 80 euro in de week
en dan door de week nog groente en melk enz bij kopen.
Dus dat komt er dan nog extra bij.
Dit is voor 2 personen.

En 1x per week gaan we frietjes halen. Kwijl

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:43

Ik let ook op de aanbiedingen !
Wow ik doe echt wat verkeerd ! Ik kan dus lekker wat geld gaan besparen.
Ons huishouden is nu nog 3 personen en we hebben 3 honden en 8 katten. Het voer voor de beesten kopen we aan het begin van de maand voor de hele maand is ! Dat scheelt een heel gesjouw Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:46

Wij zijn met zijn 2-en gemiddeld 80 euro per week kwijt.

En minstens 30 euro per week voor eten buitenshuis (=snackbar, pizzeria enz.)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:48

Voer van de honden zit er bij ons ook niet bij
Dat halen we bij een dierengroothandel, daar is het een stuk goedkoper.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:52

Ik geef voor 2 mensen ongeveer 40 euro in de week uit.
Eens in de 4 weken koop ik groot in bij de Lidl, dus vooral frisdrank, jus, patat en wijn. ook koop ik vlees iets groter in.
Wil in de toekomst er ook eens aan denken om in een keer een half varken in de diepvries te doen. Zo ga ik dan nog 1 keer in de week naar een andere super om wat verse dingen te kopen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

juval

Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:52

ehm, zo'n 80 euro in de week (2 volwassenen, 2 ukkies en 2 poezen), maar de drogist komt daar nog bij, dat is met 2 ukkies in de luiers ook ongeveer 30 euro per week. Het lijkt inderdaad allemaal wel steeds duurder te worden. 2 jaar geleden had je voor 100 gulden nog een kar vol, en nu kost diezelfde kar iets van 80 euro.....

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:52

Ik woon alleen, en ben in de week gemiddeld wel 35 euro kwijt, maar meestal ga ik daarvan ook 1 x in de week uit eten in een studentenresto of de snackbar. En ook een katje moet ervan mee eten.
En ook kattenbak-vulling e.d. reken ik dan mee.
Ik doe wel boodschappen in NL, want Belgie is belachelijk duur! Bijvoorbeeld een liter melk: in belgie van eigen-winkel-merk: 1,69 euro!
Laatst bijgewerkt door carola op 14-05-03 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:53

Per week aan de AH ongeveer 45 euro, excl diervoer (koop ik in het groot bij de intratuin voor 50 euro pm). Maar er zijn wel eens uitzieters naar 60 euro en tijdens feestjes naar meer. En dat voor een eenpersoonshouden. Dus kom in de buurt van Fitz, dan delen door twee.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 14:01

Hetgene wat ik nu berekend heb om van rond te moeten komen aan boodschappen uit de supermarkt is 75 euro.. Dit is excl. hondenvoer.. a 20 euro per week.. Ik geef nu meer uit hoor dus we moeten toch meer op de kleintjes letten.. Ik doe al geen boodschappen bij AH want als ik daar de winkel uit kom dan heb ik het gevoel dat ik 2 x zoveel heb uitgegeven dan normaal...Dit is voor 2 personen Bloos Lips are sealed

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:03

ik koop bijna altijd aanbiedingen en van de Euroshop (huismerk AH). Dat bespaart mij bij de AH per week aan 10% (wat dus naar de spaarrekening gaat zodat ik zo lekker kan sparen voor mijn dure lessen of iets extra's). Plus dat AH goed is ingericht voor een een persoonshuishouden wat de goedkopen supermarkten niet zijn (helaas). En ik hoef er niet voor in de auto, dus bespaar ook nog diesel uit.....

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:06

carola schreef:
Ik doe wel boodschappen in NL, want Belgie is belachelijk duur! Bijvoorbeeld een liter melk: in belgie van eigen-winkel-merk: 1,69 euro!

Wow, is dat eigen-winkel-Delhaize-melk ofzo??? (Delhaize is dure supermarkt)
Aldi is € 0,47 voor een liter halfvolle melk, en Colruyt € 0.50 of zoiets.

oh ja, natuurlijk ook zelf even antwoorden: kwa eten en drinken alleen probeer ik maximaal €25 per week uit te geven en dat lukt vrij goed, behalve als ik eens chinees of pizza ofzo ga halen of uit eten ga met een groepje, maar dat gebeurt dus niet elke week

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:19

Ong. 120 Eur per week bij AH voor twee volwassen, 2 katten (incl. grind) en 1 hond. Meestal 1 keer in de week uit eten (ong. 60 eur) of halen (ong. 20 eur). Lunchen doen we op het werk, dus nemen geen brood mee.
Ik schrik ervan als ik het teruglees...
Laatst bijgewerkt door Sibold op 14-05-03 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:20

Ik schat zo'n 80 euro per week en dan gaan we zeker 1x per week uit eten. We geven het meeste uit aan vlees en bier. Meestal halen we in het weekend behoorlijk wat, voor ongeveer 50 euro en dan tussendoor nog een paar keer naar de supermarkt voor kleine dingetjes.

[edit]Dit is voor 2 personen en 1 kat.[/edit]

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:26

Voor 2 personen ongeveer 60-80 euro per week, en dan gaan we verder nauwelijks uit eten. Daar zit dan alleen het groenvoer voor de 2 cavia's bij in. Koop alleen niks bij de AH maar alles bij de C1000. Vind de AH echt schreeuwend duur!

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:26

/Vreest voor op zich zelf wonen.
Als ik kijk naar wat mijn ouders elke week inladen snap ik echt niet hoe ze dat kunnen doen. En het lijkt idd steeds duurder te worden

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:30

Als ik boodschappen doe, dan is het boven de 150 euro in een week en als mijn vriend het doet dan blijft ie daar netjes onder Bloos *LOL*

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:31

Hier ook 80 euro per week, 2 personen, waarvan 1 rokend Knipoog en 3 katten en vissies nog maar die eten niet zoveel Knipoog
Ohw en doe boodschappen bij de c1000.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:38

70 Euro per week, en dan haal ik kattebakkorrels en konijnenvoer apart bij de Welkoop. (wij hebben 3 katten en een konijn)

Oeps en ik vergeet erbij te zeggen dat ik op de zaak lunch, dus daar ben ik ook nog een paar eurootjes per dag aan kwijt... Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-03 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:40

Rond de 100E per week (de ene week een stuk meer en in crisitijden een stuk minder Tong uitsteken ) Dit is voor 2 personen, 3 katten en een hond.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:43

Iets van 60-80 euro per week (twee personen + kat). Daar komt nog ongeveer 1 keer per week uit eten bij. Zaken die nog niet zijn bijgeteld: consumpties aan de bar op de manege (tikt ook lekker aan) en af en toe een kop cappucino als ik sta te wachten op de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:47

Ongeveer E45,- per week voor 2 volwassenen. Voer en grit voor de katten en hond zit daar niet bij dat haal ik ergens anders. Ik doe de boodschappen bij de Lidl en dat scheelt echt enorm en er is echt van alle in huis.
Vroeger deed mijn man boodschappen bij AH. Ik denk dat we toen wel 2 keer zo veel kwijt waren en de kasten waren altijd leeg. Manlief kocht graag junk-food en luxe frutsels die je niet als hoofdmaaltijd op je bord kunt zetten Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-03 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:49

Ik wil OOK een Lidl!!!!!!!!!!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Akshay, Amazonbot, angelxroos, Duality, ellen05, eva1969, jasmijn16, kwii, linoleum, Maren, Melzazu, Oehlala, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, secricible, Suliko, TurboDi, UhNee, Wopkebrok, YandexBot, ynskek en 163 bezoekers