tikkertje .. super spel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 09:01

Nou gister tijdens het rijden ( ik was heel serieus aan het oeffenen voor de wedstrijd van vandaag)
Gingen we zomaar opeens tikkertje doen.
En eigelijk is dat een hele goede oeffening voor paard en ruiter.

Het paard leert soepel te bewegen door zijn rug, nek, hals en benen, daardoor worden ze heel rustig, ontspannen en nagefelijk. Dus te rukken en te plukken is verleden tijd dan. Alles gebeurt zo uit de ontspanning. En de ruiter leert onafhankelijk zitten, doordat het paard dus van links naar rechts beweegt ga je dus een onafhankelijke zit kweeken.

Na een tijdje lekker tikkertje te hebben gespeelt waarbij de paarden ontzettend veel lol hadden, Als ze konden lachen dan waren ze in een lachbui uitgebarsten. Haha! Toch zijn het net kleine kids he Schijnheilig Schijnheilig achja paard lijkt op zijn baas Haha!

Daarna ben ik dus weer begonnen met het oppakken van Youri. En geloofde me ogen niet, het paard heeft nog nooit zo ontspannen gelopen als toen Lovers

Dus.... tikkertje is zo slecht nog niet.
jammer dat je dat op concour niet kan doen Haha!

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 09:05

Ja, het was wel grappig, dat tikkertje Haha! En Wjerdo was door het dolle heen Party!! Party!! Party!!
Na ja, probeer het een keertje, dan zie je vanzelf hoe leuk het is Cool

Gr. PG

Naomi_Youri

Berichten: 470
Geregistreerd: 04-08-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 09:14

hoi hoi hoi
was gisteren echt leuk Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:25

Tikkertje is best leuk! Wij deden het bij onze vorige instructeur ook wel eens, lachuh. Alleen sommige pony's werden er behoorlijk opgefokt van. Karin niet Schijnheilig

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:28

Wij doen het ook soms aan het einde van de les. Haha!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 20:05

Aan het einde van les wil ik ook altijd nog even tikkertje doen want dan vind ik altijd harstikke leuk.
En Kimberly die luisterd dan perfect.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:11

willen ze bij ons ook maarre... ikke niet ik zit altijd op een pony die et niet goed doet maar ALS ie het goed doet dan is het wel leuk eigenlijk moet je ook een onderdeel spelletjes op concours hebben Haha! met oa tikkertje

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 23:09

Zal best heel leuk zijn dat tikkertje maar ik had er toch wel een vervelende ervaring mee. Met de Shettenles zouden Beau en ik pony Kim wel eens even tikken. Nou niet dus want Kim geeft een schop naar achteren tegen Beau z`n onderkaak en Beau had een bloedlipje Verdrietig . Hij stond er heel zieligjes en verbaasd bij Huilen .