Veel geleerd bij wedstrijd op Kalverhoek!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:06

Jeetje wat leer je veel van zo'n dagje westernwedstrijden kijken zeg..... Veel voorbeelden gezien van hoe ik het dus NIET wil leren, maar ook een paar heeeeeeele mooie proeven gezien!

Brigitta en Wit zijn echt een hele mooie combinatie, bijna sprookjesachtig! En Jos had weer een hele stapel gave ponies bij zich, ook Spooky en Billy... Lovers !
Roel (zoontje van Jos, geen idee hoe oud, ik denk een jaartje of 12) liet "effe" aan een heel stel grote lummels zien hoe het moest: keurig op z'n ponietje, heel nette houding, en een van de weinigen die het paard op ZIT kon rijden, zonder in z'n mond te hoeven rotzooien.... Petje af voor die kleine donderstraal!
En dan Pablo van T@nja...... Kwijl ..... De mooiste van allemaal! Het is me echt een raadsel waarom ze niet gekwalificeerd werd bij de Trail, maar vooruit, ik heb er geen verstand van.... Heb je het nog nagevraagd Tanja????
En Banish van Jouke liet zowaar de pionnen op hun plek staan tijdens de Horsemanship!!! (sorry, wordt alleen begrepen door insiders die Banish wel eens "aan het werk" hebben gezien....)

Ik vond het ontzettend leuk en leerzaam om te kijken naar al die anderen, zowel bij de inrijbak als de wedstrijdring. En nu heb ik NOG meer zin in de lessen na m'n vakantie, want ik heb nu verschillende leerlingen van m'n toekomstige instructeur gezien, en dat beviel me prima: nette houding, rust in het paard, en gereden op de juiste hulpen, dus geen geruk en geprik. Ben benieuwd wat hij van ons kan bakken!
Overigens is het met ons minder triest gesteld dan we zelf dachten; als ik vandaag meegedaan zou hebben, was ik zeker niet met lintjes thuisgekomen, maar ik zou ook niet als onderste geeindigd zijn. Dus dat troost me weer een beetje als ik denk aan het afgelopen jaar, wat ik toch een beetje als "verloren" ben gaan beschouwen......

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:20

Een hele leuke wedstrijd. erg druk en gezellig.
Ik hoop dat er meer komen.

Tanja had een foutje gemaakt, ik weet niet precies wat.

Ik ben SUPER tevreden. Mijn 2e wedstrijd gereden op Spooky Blue.
2e met de pleasure Open en 1e met de horsemanship Open .
En dat voor een gewoon paardje. Lovers van nog geen 2000,- piek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:37

Oh Jos, maar was dat geen Quarterponnie dan??? En heb je daar zomaar mee gestart????? *LOL* Jeetje, ik weet niet of ik het dan nog wel zo goed vond hoor.......

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:39

Kijk maar uit met welk paard je start hierzo. soms schijnen ze dat niet erg op prijs te stellen Haha!
Gefeliciteerd met je plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:41

'k vond het heel leuk om te zien met wat een diverse paarden er gestart werd. Buiten de Quarters en paints een witte Appy, ik heb een draver gezien, twee hafjes, WPN'ers, arabieren en veel kruisingen waarvan de buurman ooit arab is geweest etc.... Erg leuk!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:43

Hoe meer zielen hoe meer vreugde. geld helaas niet voor iedereen denk ik Haha!
oeps iets van de topic afgeweken zal ik niet meer doen.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:44

Inderdaad, het was een hele leuke dag. Net als Sonja een hoop geleerd, o.a. ook hoe het niet moet. Een paar bokkers IRL gezien, niet allemaal gesproken maar OK, dat komt een andere keer wel weer, want ik ben vast van plan om als het ff kan veel vaker naar zo'n wedstrijd te gaan kijken!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:45

Op deze wedstrijd MOCHT je starten met alle rassen en niet rassen hoor. Het was een niet officiele wedstrijd , maar wel leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:45

Hihi, we waren je een klein beetje kwijtgeraakt... Ik was een beetje verdwijnseld bij de inrijbak, daar leer je altijd zo lekker veel. Gewoon rustig in een hoekje gaan zitten en kijken, kijken, kijken......

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:47

Oja, en ik heb een tinker gezien, vond ik ook wel errug leuk Haha! Haha!
Ik weet niet hoelaat jullie weg zijn gegaan Sonja, maar om een uur of 4, half 5 was er nog een prachtige Haf aan het inrijden (voor de open reining, of reining open dat weet ik niet eens precies Verward ) Was ook wel om te Kwijl Kwijl

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:48

Ik was er stiekum ook
Hahhaha
Heb Roel nog gezien, en ben toen gevlogen
Was gezellig, leuke sfeer, lekker druk
Geslaagde dag lijkt me Haha!
Heb alleen geen bokkers gezien, behalve die ik al irl kende dan
Maar had dan ook geen Bokt op m'n voorhoofd geplakt Cool

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:51

Ach, kleinigheidje... Knipoog ik heb me in m'n up ook wel vermaakt hoor, heerlijk om gewoon de hele dag te kunnen kijken zolang je maar wilt zonder dat je constant hoort dat deze (man) of gene (dochter) het allemaal wel gezien heeft en onmiddellijk naar huis wil Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:51

Foei Moosie!!! Volgende keer toch met watervaste stift "bokker" op je voorhoofd schriven alsjeblieft... Schijnheilig Of eh...kunnen we bij Bart geen petjes bestellen...WWW.BOKT.NL ...Kunnen we elkaar tenminste makkelijk herkennen, ik heb vreselijk lopen dwalen in de hoop een bokker te vinden Haha! , uiteindelijk heb ik Sandra K via haar instructrice opgespoord Knipoog

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 21:53

Ja, jammer dat ik jou pas zo laat tegenkwam, vlak voor ik opgehaald (ja, luxe he) werd. Nouja, we zouden toch nog een keer minimeetingen, dus.... Lachen

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:01

Dit slaat dus echt nergens op
Hahaha
Tsja, ik ben nou ook niet zo stoer dat ik heel hard BOKT ga roepen hoor
(Petjes dus de volgende keer, haha)
Was wel een beetje verlegen, het was ook zo druk
Heb een poosje bij de trail staan kijken, en nog een stukje beginners reining?
ongeveer op 10 meter van de ingang
Was te herkennen aan een verregend hondje
Was zelf ook best verregend geloof ik
M'n man en kind hebben ook nog rondgestruind, maar die waren al gauw weer weg want kindlief kan nog niet zo goed stil zitten en kijken }>

_________________
En als verbeteren niet lukt
beginnen we gewoon opnieuw
Loesje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moosie op 2001-08-12 22:35 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:19

Wat een leuke sfeer en wat was het druk, super!
Weer wat bekenden gezien, zelfs waarvan ik niet eens wist dat ze ook naar de western waren overgestapt.
Leuk om te zien dat er zoveel belangstelling bestaat voor de westernsport. Een paar hele mooie proeven gezien en ook wat mindere. Jammer dat er toch ruiters zijn die moeite hebben met het rijden van een nette proef. Dat je spin niet top gaat of je je nog slide volledig onder de knie hebt is helemaal niet erg, we moeten allemaal ergens beginnen. Maar ik vond het jammer dat mensen niet goed opletten of hun circels rond zijn, wissels op de aangegeven plek of een wending zonder uitzwaai rijden. Kan je een hoop punten schelen.
En Jos, top, gefeliciteerd! Ik heb (samen met mijn twee dochters want die zijn toch wel een beetje verliefd, 3 en 6 jaar, ahum) genoten van Roel, die komt er wel.
Van mij mogen er nog veel van dit soort wedstrijden hier in de buurt worden georganiseerd.
Misschien doe ik wel eens een keertje mee, als ik een ronde circel kan rijden en hij het spinnen een beetje begint te snappen! Maar voorlopig ben ik nog verre van dat! Lips are sealed *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-08-12 22:21 ]</font>

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:28

Roel zag inderdaad 2 lieve meisjes zwaaien, maar hij wist niet wie het waren. Lovers
Ach wie weet over 20 jaar, dan is het leeftijds verschil niet meer zo groot en veel westernrijders hebben jonge vrouwtjes Haha!

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:31

Citaat:
Op 2001-08-12 22:28, schreef Jos:
veel westernrijders hebben jonge vrouwtjes Haha!



is dat zo Cool

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:34

Ja!!!!!
Jij niet????
Of ben je nog "te jong"?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:35

Ik denk dat mijn jonge vrouwtjes nog wel een keertje bij hun idool komen kijken.
Bente gaat in iedergeval met haar Sjimmy hard trainen om volgend jaar mee te doen heeft ze gezegd, ben benieuwd.
Voorlopig vind ze de galop van Sjimmy nog erg hard gaan en heeft ze het drukker met invlechten. Dus als het er ooit van komt dan heeft ze wel de mooist getoilleteerde pony die mee doet. Helaas valt ze daar niet mee in de prijzen!


_________________
Pony Express elke week bij FoxKids!!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-08-12 22:39 ]</font>

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:36

als er bij mij een wedstrijdje komt meld ik het wel. Kan ze lekker meedoen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:37

Lijkt me erg leuk!!! Wij komen!

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 23:12

Citaat:
Op 2001-08-12 22:34, schreef Jos:
Ja!!!!!
Jij niet????
Of ben je nog "te jong"?



ja 40 is nog heel jong Cool

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 23:32

*LOL* *LOL* *LOL*
Dank je .
Is inderdaad veel te jong.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 23:37

Ik vond het ook super gezellig! Ik ben beretrots op mijn 5de plaats bij de horsmanship. Dat had ik even niet verwacht zeg! We; jammer dat de pleasure blijkbaar minder goed ging, hoewel ik zelf wél tevreden was. Mijn paard was braaf en best rustig.
Verder heb ik heerlijk genoten van het wesstrijdgewoel en ik vond het erg gaaf dat er zoveel (voor mij) bekende bokkers waren. Lovers Maar een petje lijkt me wel een gaaf idee. Jammer alleen dat ik hem niet over mijn hoed heen zal kunnen krijgen. Misschien is een button een beter idee Clown