Toch weer bang....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Toch weer bang....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 20:40

heej!

2 jaar gelede ben ik op de manege van me lieveling gevallen, en toen moest ik geopereerd enzo worden... en daarna was ik een tijd erg bang, toen ben ik het rustig weer gaan opbouwen, en toen durfe ik weer heel veel.

En als een paard bokt en gaat springen enzo, dat vind ik het echt niet eng en het ging echt vet lang goed.
maar nu zat ik zondag op een paard, die er nog niet zolang was, en in het begin van de les maakte hij een hele erg zijbeweging en ging er daarna vandoor, en daarna schrok hij nog een keer....

en zo ben ik ook van die ene pony gevallen, toen hij opzij sprong, dus ik kreeg meteen weer die angst en heb geruild want durfde niet meer verder Verdrietig

ik baal hier echt zo van, dacht ik eindelijk van die angst af te zijn, komt het ineens weer terug Huilen Huilen

ik heb btw heel lang nagedacht waar ik het ging neerzetten dus weet niet zeker of het hier wel hoort....


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:59

Jeetje, wat vervelend zeg! Mag ik vragen wat er gebeurd was de eerste keer dat je gevallen was dat je geopereerd moest worden? Is niet leuk dat je er 2 jaar later weer afvalt en dat je dan weer angst krijgt. Gewoon weer rustig opbouwen, vragen of je op rustige paarden mag rijden, is helemaal geen schande. Je moet plezier hebben en niet met tegenzin en rillingen op een paard gaan zitten waar je geen vertrouwen in hebt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:05

HALLLOOOO!!! je bent toch blijven zitten.....???? Volgens mij betekend dat dat je dit soort dingen uit kan zitten en dus deze dingen aan kan!!!!!!!!! Ik begrijp je wel hoor! Je moet gewoon zeker zijn van jezelf, dat dit nu gebeurt is moet je alleen maar sterken in het idee dat je beter bent gaan rijden! SUCCES

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 21:11

ik was op me arm gevallen, me elleboog was uit de kom, en in me arm was een stukje bot afgebroken, dus toen gingen ze met een operatie dat botje met penne op zijn plaats zette en later die pennen weer eruit halen, nu kan ik nooit meer me arm helemaal strekken, wel heel ver maar niet helemaal en blijf er altijd last van hebben.... ik ben echt bang dat ikw eer zo val, als een paard bokt ofzo dan vind ik het niet eng maar zodra hij schijnbewegingen gaat maken dan word ik echt vet bang Scheve mond

en eigelijk ben ik de afgelopen tijden nooit meer bang geweest dit was weer voor het eerst

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:12

euh.........volgens mij staat er dat ze er vanaf gevallen is hoor

Niet zo leuk Annuh maar je leert paardrijden met vallen en
op staan net als iedereen. Je angst kan ik heel goed begrijpen,
je moet nu weer van voor af aan beginnen en weer een beetje
vertrouwen opbouwen door met een rustig (zeg maar sloom) paardje
weer te beginnen.
Kom op je kan het best!! veel succes!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:14

huh mis ik wat dan?? Volgens mij staat er dat ze zo van de ene pony afgevallen is.........

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 21:15

ja zo ben ik ook weer begonnen, zelfs op een andere manege en alles was weer goed maar nu ineens door zondag.... ik denk niet dat ik nu weer bang ben voor alle paarden, maar wel als hij schijnbeweging gaat maken.... en daar baal ik best wel van eigelijk...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 21:15

ja van de eerste keer dus, niet van deze zondag....sorry dat staat er inderdaad niet echt duidelijk

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:17

mijn excuses gijsenkim ik dacht dus dat ze er deze keer
ook van afgevallen was

Nou als je bent blijven zitten is dat toch alleen maar goed,
schijnbewegingen komen heel vaak voor. Daar zijn die van
mij ook heel goed in, daar leer je juist van paardrijden

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:18

Ik begrijp ook dat ze zondag op haar paard was blijven zitten hoor! Ze heeft angst te pakken gekregen doordat dit paard dezelfde beweging maakte waardoor ze er 2 jaar geleden wel afgevallen was. Cool

Volhouden Annuh! Ik weet heel goed wat je bedoelt en wat je voelt, ga zelf momenteel ook door zo'n fase. Het zal niet altijd meevallen maar probeer jezelf over je angst heen te zetten. Je bent in die 2 jaar al beter gaan rijden want nu ben je er wel op blijven zitten! Haha!

*Edit: ik typ te langzaam *

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:21

gijsenkim schreef:
HALLLOOOO!!! je bent toch blijven zitten.....???? Volgens mij betekend dat dat je dit soort dingen uit kan zitten en dus deze dingen aan kan!!!!!!!!! Ik begrijp je wel hoor! Je moet gewoon zeker zijn van jezelf, dat dit nu gebeurt is moet je alleen maar sterken in het idee dat je beter bent gaan rijden! SUCCES


Vind dit eigenlijk een beetje een vreemde reactie.
Ik weet precies hoe je je voelt. Angst, daar kun je niks aan doen. Ik ben ook bang van mijn eigen pony geweest en nu is het al een hele tijd over en zet ze echt geen stap verkeerd, maar die angst is er bij mij nog steeds. Ik durf niet meer buiten te rijden met haar, niet meer te springen. En in de bak schiet ik in de stress als er een paard aan de kletter gaat. Terwijl ik WEET dat ze niets doet. Ik durf zelfs niet te rijden zonder haar eerst te longeren. Maar het is angst, en daar doe je niets tegen, hoe graag je het ook wilt.
Misschien kun je je vertrouwen winnen op een braaf paardje die nooit wat verkeerd doet. (beginnerspony misschien?)
Leg het eens voor aan je instructrice, samen lukt het vast wel om van je angst af te komen. Je moet gewoon weer vertrouwen krijgen in het rijden, en als dat lukt met een hele brave beginnerspony/paard moet je dat gewoon doen. Misschien dat je dat niet fijn vindt ofzo, dat weet ik niet, maar ik denk dat dat wel heel goed is voor je vertrouwen.
Succes!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 21:24

ja een hele brave pony zou natuurlijk wel goed zijn, alleen ik hou wel van een beetje actie, als hij lekker snel is, en wat rare sprongen maakt dat is echt helemaal het probleem niet omdat ik wel het gevoel heb dat ik kan blijven zitten, en de schijnbewegingen die ik tot nu dan heb meegemaakt daar ben ik ook wel blijven zitten.... maar ja het is gewoon dat gevoel van 2 jaar gelede..... en ik denk dat ik zo'n beginnerspony weer saai begin te vinden....

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:26

Op het moment dat je zo'n beginnerspony weer saai begint te vinden, vraag je toch gewoon om een ander paardje? Dat is dan voor jou een teken dat je het wel durft! Gewoon weer rustig opbouwen.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:28

Wat ik bedoel is dat mensen soms handiger zijn als dat ze van zichzelf vinden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:29

Dat snap ik best want zo was ik ook altijd. Maar nu vind ik het toch wel fijn om op een brave pony te zitten. Zeker om van mijn angst af te komen.
Ik weet echt precies hoe je je voelt! De pony van mn vriendin bokt ook heel vaak en dan vind ik het totaal niet eng, maar op mijn eigen pony (die bokte altijd heel gemeen, kop tussen de benen en bol rug) ben ik gewoon bang. En ik denk zodra een pony precies hetzelfde bokt dat ik dan ook weer in de stress raak. Maar misschien kun je het toch eens proberen op een beginnerspony, en dan wanneer je het saai begint te worden steeds een stapje verder. Eerst op een ietsje vlottere pony en dan telkens wat pittiger. Misschien dat je dan uiteindelijk niet meer zo bang bent.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 21:31

ja toen ik geruild ben zondag zat ik op een paard die ook niet echt de liefst is, en ook nog wel wil schrikken, dat was ook niet echt eng, maar in 1 hoek schrok hij ook steeds, en ik had die schrik toen al helemaal dus dan durf ik gewoon die hoek niet meer in Scheve mond ik denk echt niet dat een beginnergspony een optie is, omdat ik best wel op een pittigere pony durf... tenminste, dus niet op die manier pittig Knipoog

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:42

Ik snap de reactie van gijsenkim wel hoor, ze probeerd juist het positieve naar boven te halen wat annuh zelf als negatief beschouwd!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:43

Barb schreef:
Ik snap de reactie van gijsenkim wel hoor, ze probeerd juist het positieve naar boven te halen wat annuh zelf als negatief beschouwd!!


precies Haha! Haha! Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:54

Daar zit wel wat in. Maar hij kwam een beetje vreemd over bij mij. Beetje boos, ik weet niet...
Knipoog

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:45

Neeik vind hem juist overkomen als wakker worden, kom uit die poel van onzekerheid want je kunt het wel! Dat blijkt wel weer, ik ben het helemaal met gijsenkim eens Niet blijven hangen maar probeer te geloven in jezelf.

Ik ken het gevoel ook, vooral in de galop. Ben er ooit vanaf gevallen en blijven haken in de beugel, en sinds die tijd heb ik die angst. Terwijl als ik eenmaal in galop ben kan ik het, maar dat moment ervoor he....

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:24

Ik ben ook een keer goed gevallen. Ik had toen een hersenschudding en mijn schouder gebroken. Sindsdien ben ik niet meer de held die ik daarvoor was. Meestal ben ik niet meer bang maar soms kan dat op de gekste momenten weer bovenkomen. Ik denk dat dat altijd wel af en toe terug blijft komen. Ik kan er soms erg van balen dan vind ik het echt stom van mezelf dat ik bang ben. Maar dat is nou eenmaal zo, als je dan daarna op rustige paarden kan rijden dan krijg je het vertrouwen zelf weer terug. Gewoon blijven volhouden en als je het weer eng vindt gewoon weer even een stapje terug.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:36

Ik kan het me ook heel goed voorstellen hoor. Ik ben ooit van een paardje afgevallen dat volledig in paniek was. Tot die tijd was ik nooit bang om op jonge paniekerige paarden te stappen maar daarna kon ik met paniekreacties niet meer overweg. Spande zelf helemaal op terwijl je dat nou juist NIET moet doen. M'n eigen paard durfde ik nog steeds op te stappen, oudere, bevestigde paarden ook. Maar die jonkies, nee, dat heb ik niet meer gedaan.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:08

ik ozu als ik jou wa es een tijdje op een braaf paardje gaan rijden, ik was ook zo bang, en heb t zo overwonnen!!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 22:01

ja jullie raden me allemaal aan om op een braaf paard me vertrouwen terug te winnen, maar zo blijf ik bang voor schijnbewegingen!! ik weet zeker dat dat niks oplost, ik rij ook nog elke week op me bijrijhaflinger, en die is ook behoorlijk vervelend, en dat is echt niet eng meer!! dus al zou ik nu iedere week op een beginnergspony zeg maar zitten, dan heb ik het al snel gehad Knipoog


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:11

Moet je ook niet doen, je moet gewoon doorgaan zoals je bezig bent. Die angst moet slijten en dat kost tijd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, dollyspikkel, Flip, K_nolan, Larissajulia, lissssan, marit34, massiemas, midori, nimbletje, pillow, Relserk, Samo, xamberr en 144 bezoekers