opletten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

opletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 16:26

Appie heeft nogal moeite om bij de les te blijven, ze loopt altijd overal naar te kijken en schrikt al van een blaadje dat aan komt waaien, en je snapt dat dat niet echt fijn rijd, vooral als je met wat moeilijkere oefeningen bezig bent en je pony wil steeds de andere kant op kijken omdat er weer eens iemand loopt!
Weet iemand hier iets voor? of heb je er ervaring mee en hoe heb je dat opgelost?

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!


Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:51

wat ik doe is: aan het werk zetten zodra er weer eens iets "bijzonders" is.
en vooral net doen alsof je neus bloed. Gewoon doorgaan, wil hij naar rechts kijken, goh dan heb je net besloten dat hij daar juist op dat punt extra stelling en buiging naar links moet hebben. In het begin de enge kant van de bak even vermijden door op een volte te trainen aan de andere kant. daarna pak je de enge kant gewoon stiekum mee. Op de enge momenten juist even een schijnovergang vragen. etc etc.
Elk iets wanneer hij schrikt extra achterhand vragen, reken er maar op dat de aandacht dan weer op jou gevestigd is!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 20:21

Bedankt! Ik ga het morgen eens proberen, kijken of het lukt.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:51

laat je even weten hoe het gaat? Succes!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:52

idd flink aan het werk zetten en probeer je zelf niet te irriteren dat hij
ergens anders op let, ga gewoon door en trek je niets van het
gedrag aan.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:31

ik deed hetzelfde in het begin een beetje vermijden en dan steeds een beetje opschuiven en juist als hij wilde kijken ging ik dus net wat anders doen en heel veel verschillende dingen achter elkaar zodat hij telkens bij de les moest blijven overgangen wijken tempo wisselen en veel figuren! Ik hoop dat het bij jou ook werkt.

be good to horses, the are also good to you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:36

Veel afwisselen en laat je paard netjes op jou hulpen wachten. Doe steeds dat wat hij niet verwacht, wil hij links, ga je rechts, wil hij hard ga jij langzaam. Vergeet niet bemoedigend te blijven kletsen naar je paard, vertel hem maar wat je gaat doen en dat hij moet opletten. Wees wel vriendelijk in je toonzetting.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:39

Hi dit probleem heb ik dus ook helemaal met longeren hij ziet of hoort een vogeltje hup aandacht weg of hij hoort aan de andere kant van de manege iemand praten het slaat echt nergens op ik zet hem aan het werk maar toch is zijn concentratie heel snel weg maar we blijven oefenen!!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:56

Kyra schreef:
wat ik doe is: aan het werk zetten zodra er weer eens iets "bijzonders" is.
en vooral net doen alsof je neus bloed. Gewoon doorgaan, wil hij naar rechts kijken, goh dan heb je net besloten dat hij daar juist op dat punt extra stelling en buiging naar links moet hebben. In het begin de enge kant van de bak even vermijden door op een volte te trainen aan de andere kant. daarna pak je de enge kant gewoon stiekum mee. Op de enge momenten juist even een schijnovergang vragen. etc etc.
Elk iets wanneer hij schrikt extra achterhand vragen, reken er maar op dat de aandacht dan weer op jou gevestigd is!

mee eens!

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 50 bezoekers