het hele jaar lijnzaad en knoflook door het voer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 22:07

zou het zoizo helpen om altijd een scheutje lijnzaad en knoflook door het voer te doen. nu geven we somers lijnzaad voor de vacht maar zou het ook nuttig zijn als je het door blijft voeren van de winter?? en knoflook kun je toch altijd blijven geven? is toch ook goed voor de doorbloeding e.d?? wie doet dit nog meer?


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 23:57

Wij geven de paarden dan geen lijnzaad, maar wel het hele jaar door knoflook. Is inderdaad goed voor de doorbloeding en ideaal tegen vliegen, ook al heb je daar geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 11:54

Ik geef de paarden JUIST in de winter lijnzaad en in de zomer niet, omdat onze Leonardo wat koliekgevoelig is, en als we hem twee keer per week gekookte lijnzaad door z'n eten geven, vormt zich een soort dun slijmlaagje in de darmen, waardoor de mest er makkelijker af komt.
Arme Leo, want hij gruwelt van lijnzaad, maar ja, hij heeft weinig keuze! Mileen vindt het juist heerlijk, die slobbert haar bak nog drie keer vaker dan normaal uit als er lijnzaad in heeft gezeten!

knoflook geven wij ook het hele jaar door, alleen in de zomer wel meer dan in de winter. In de winter geef ik 1 maatschepje per paard per dag en in de zomer 2.
In de winter kreeg Mileen tot nu toe ook elke dag Foenegriek door het eten, maar komende winter staat ze in een frisse buitenbox, dus hoop ik op een kuchloze winter!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 17:38

Ik gaf mijn ex-verzorgpaard het hele jaar door knoflook, voor de goede doorbloeding en de goede afweerstoffen in het lichaam.
Ik weet nog wel dat een paard van een kennis in de zomer behoorlijk lang heeft gehoest, echt rot voor hem. Knoflook of iets anders kreeg hij nooit. Wel medicijnen toen hij eenmaal ziek werd, maar ja.
De knoflook helpt ook voor een goeie vacht, en doordat er betere antistoffen in z'n lichaam zitten zijn dingen zoals huidontstekingen of hoefzweren eerder over.
Wat lijnzaad betreft, dat kreeg het paard waar ik toen op reed wel eens in de winter.
Doei! Dorine.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 22:18

tinkerbell krijgt het hele jaar door knoflook:werkt weerstand verhogend ,luchwegverzachtend,spijsverteringskanaal gezond te houden en evt. vliegen op afstand te houden en is bloedzuiverend.
lijnzaadolie is minder nuttig dan bijv. de kant en klare lijnzaad brokjes bij de paardendrogist te bestellen.de olie zorgt alleen voor de glanzende vacht maar die brokjes(of zelf lijnzaad koken)zorgen vooreen goede verharing en een goede spijsvertering.ik acht het echter niet noodzakelijk dat toe te voegen aan het voer zolang mijn pony normaal en goed in haar vacht zit.

soms is het beter om te zwijgen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 22:06

Ik geef ook het hele jaar door knoflook, mijn paard en 1 van de pony's krijgen geen lijnzaad want die hebben het niet nodig, maar mijn shet heeft altijd vacht problemen in de winter dus krijgt hij lijnzaad brokjes en dat werkt perfect! Ik heb ook de olie geprobeert maar die werkte bij hem een stuk minder goed dan de brokjes!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 22:32

ben het helemaal met je eens tanja

soms is het beter om te zwijgen

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 13:31

Mijn paard krijgt het hele jaar door knoflook en daarbij een beetje zonnebloemolie door het voer. Ik geef de knoflook in combinatie met fenegriek tegen het hoesten en de zonnebloemolie i.p.v. lijnzaadolie voor een glanzende vacht.


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 17:54

Lijnzaad is ook goed voor de darmen, als je het kookt, dan neemt al dat slijm al het zand uit de darmen mee naar buiten

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 20:50

die van mij krijgt ook het hele jaar door knoflook en foenegriek door het voer.
Nu nog voer ik appelazijn maar dat wil ik eigenlijk gaan afbouwen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, Googlebot, roxiie, winnetou4502 en 28 bezoekers