Muurvast

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:06

Na het rijden gaat Lois altijd eventjes rollen in zijn stal. Lois doet dat altijd heel erg voorzichtig en rolt nooit om. Maar gisteren kwam hij helemaal vast te liggen tegen de deur van zijn stal. Het gebeurt wel vaker dat paarden vast komen te liggen, meestal redden ze zich er zelf wel weer uit en anders moet je ze een handje helpen door ze om te trekken. Ik had al een aantal mensen geroepen om te helpen wanneer we hem om zouden moeten trekken maar dit keer liep het heel anders af.

Lois probeerde zich tegen de wand af te zetten om zich om te rollen. Hij rolde een klein stukje om, strekte daarbij zijn achtbenen maar rolde weer terug. Bij het terug rollen schaafde hij met zijn achterhoef tegen de tralies van zijn stal en met een voetje is hij door de tralies geglipt. Zijn voetje zat echt muur en muur vast, door de takken van het ijzer zat hij echt klem. En daar lag mijn arme schat te spartelen op zijn rug Huilen Normaal ben ik aardig kordaad maar ik stond alleen maar te gillen bij zijn stal. Het is echt vreselijk je paard zo hulpeloos te zien lijden terwijl je zelf niets kunt doen. Ik was zo bang dat hij zou proberen op te staan en zo zijn been zo breken. Maar gelukkig gaf hij het al snel op en bleef hij heel rustig liggen.

Lois hebben we snel een handdoek over zijn hoofd gedaan zodat hij niet in paniek zou raken van alle mensen om hem heen. Inmiddels waren er al een stuk of 6 sterke mannen gearriveerd met ijzerzagen en koevoeten. Na een hoop gewrik is zijn voet toch weer losgeschoten en was hij bevrijdt. Zijn ijzer zat helemaal los dus dat hebben we er direct afgehaald.

Zo als het er nu uit ziet heeft hij alleen een erg dikke kogel want kreupel is hij niet [een geluk bij een ongeluk Verward ]. Voorlopig stap ik hem 3 tot 4 keer per dag aan de hand en blijf ik druk in de weer met mijn hot/cold pack die ik om het been bandageer. Ik hoop ook dat hij er iets van heeft geleerd en dat hij nooit meer omrolt.


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:10

Gatver, kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent!!! Ik zou op zo'n moment ook niet meer koelbloedig kunnen blijven hoor Scheve mond\
Gelukkig zonder al te veel kleerscheuren weer losgekomen. Hopelijk houdt hij er niets aan over, en heeft-ie een lesje geleerd Haha!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:11

Ik schrok al toen ik je bericht aan het lezen was.
Dat lijkt me echt eng als je je paard zo ziet.
Ik hoop dat hij ook niet kreupel gaat lopen, veel succes!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:24

Jeeeetje!! Kan me voorstellen dat je dan even in paniek schiet. Daar ligt je lieverd dan....
Je hebt idd een gelukje bijeen ongeluk dat er niet meer gebeurt is.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:03

Jeetje, das wel erg eng ja! Ik zou ook helemaal in paniek raken, terwijl ik normaal ook heel rustig en nuchter ben. Gelukkig is Lois niet kreupel! Sterkte met hem!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:05

Pfieuw gelukkig heeft ie verder niets! IK zou mij ook rotgeschrokken zijn, arme Lois!!

Hoop dat ie snel weer de oude is en dat het niet meer gebeurt...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:20

Zo, dat is inderdaad schrikken... Je moet er maar niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren, het is nu goed afgelopen, gelukkig maar!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:26

Gelukkig dat het goed is afgelopen! Hte moeilijke vind ik ook in dat soort situaties dat je vaak sterke mannen nodig hebt, omdat iig mijn kracht en techniek dan tekort schiet. Dan voel je je ook zo machteloos.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:29

Bedenk net dat er laatst bij ons op de manege ook zoiets gebeurde. Een hoop gestommel tegen een stalwand, en toen we gingen kijken zagen we dat een van de tuigpaardveulens zich had vastgerold. Gelukkig zitten er tussen de boxen van die uittrekbare tussenwanden, dus met drie man (vrouw) aan dat schot gaan hangen tot het naar voren kwam en zo kwam het veulen weer op z'n beentjes terecht. Toch wel prettig dat er op zo'n grote stal altijd mensen rondlopen, dat verkleint de kans dat het door niemand wordt opgemerkt...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:41

Jeetje Jippie, wat akelig allemaal.
En je moet zo vreselijk uitkijken met vastliggende paarden, denk maar aan Theo Weusthof.

Doe je hem nu een anti-rolsingel om?
Fitz rolt ook altijd in zijn box en voor mij is het een soort angstdroom dat hij nog eens vast komt te liggen.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:42

Brrrrr... dat is echt iets waar ik ook altijd bang voor ben.... . Doe maar rustig aan met Lois hoor, kijk ook even goed of er geen pezen of spieren zijn opgerekt door het trekken.
Sterkte ermee!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:56

Ontzettend, wat is dat schrikken zeg!
Ja ik kan me voorstellen dat je daar stond te gillen, je paard is ook zo hulpeloos en jij tegelijkertijd ook.
Fijn dat het toch weer goed is gekomen en dat het bij de kogel bleef. Veel rust in je hoofd gewenst (voordat dat er weer is na zulke situaties he?) en beterschap voor je paardje!
Groetjes, Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 17:13

Iedereen heel erg bedankt voor het medeleven. Het ziet er allemaal wel redelijk uit met Lois. Aan zijn stap zie je helemaal niets, hij komt zelfs niet stram en stijf van stal maar de kogel is echt behoorlijk dik en warm, dus ik ga eerst maar eens rustig door met wandelen aan de hand mijn coolpack en cooling-gel.

Citaat:
Op 2001-08-12 17:41, schreef Fitzroy:
Doe je hem nu een anti-rolsingel om?


Het stomme is dat Lois eigenlijk alleen rolt na het rijden en daarbij rolt hij nooit om. Net deze ene keer rolde hij dus wel om en lag hij meteen muurvast. Een rolsingel vind ik niet nodig. Volgende maand komen er nieuwe stallen waarvan de spijlen dichter bij elkaar staan, daar ben ik wel heel erg blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 17:30

Jeetje dat is echt enorm schrikken. Ik kan me voorstellen dat je dan tot niks meer in staat bent. Gelukkig dat hij uiteindelijk rustig bleef liggen en jullie hem konden bevrijden. Hopelijk is hij snel weer helemaal in orde!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 17:37

Jeetje, dan schik je echt wel! gelukkig is alles goed afgelopen. Zou er niet moeten denken dat het slecht was afgelopen. Jullie hebben echt geluk gehad!!

I love to love!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 18:09

Argh!!! Dat is vreselijk eng, is bij ons een tijdje geleden ook gebeurd met een paard, we waren echt bang dat ze haar voet kapot zou trekken...brrr...ik ben blij om te horen dat het ook met Lois goed afgelopen is hoor! Je schijnt een apparaatje (soort krikje Verward ) te hebben dat je tussen de spijlen kan zetten en zo kan je de spijlen uit elkaar krikken... Verward Misschien toch maar eens naar op zoek...bij ons hebben ze de spijlen toen met een slijptol door moeten slijpen. Geef Lois maar een paar extra knuffels!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 18:13

oooh wat zal jij geschrokken zijn gelukkig kwam hij er zo goed vanaf.
Ik ben dolblij dat Lot alleen maar ligt in zijn box.
Rollen doet ie altijd in de bak of wei......

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 10:17

Whaaahhh wat een nachtmerrie!! Gelukkig is het goed afgelopen joh...

Kaminka is ook zo'n tiep die overal rolt waar het niet kan (vlakbij een hek, waardoor ze bij het omrollen een compleet hekwerk sloopt, vlakbij de sloot waardoor ze bij het omrollen.... kun je zelf wel invullen!), dus ik ben ook altijd zo bang dat ze het eens in haar stal gaat doen. Daarom laat ik haar ook altijd na het rijden of longeren even rollen in een paddock, ze heeft namelijk altijd wel ergens erge jeuk.

Ik hoop dat Lois er wat van geleerd heeft... Verward

Groetjes Mieke

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 12:31

Jeez. wat een geluk dat ie er nog zo goed van afgekomen is. Wandel ze. (doe ik ook , want Max is kreupel)
groetjes

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 12:34

Vreselijk!! Maar gelukkig dat het toch nog goed is afgelopen zeg!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:27

jeetje wat schrik ik ff!men,gelukkig dat het goed is afgelopen...........pffffieuwwwwww

hoe is het nou met hem?arme lois

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, Lugea, Mark0919, SemrushBot, Slmt9 en 27 bezoekers