help: mijn pony wil absoluut niet in de spuitplaat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

help: mijn pony wil absoluut niet in de spuitplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 20:04

Hallow, mijn arabier van 8 wil echt in hgeen enkele weg in de spuitplaats. Toen inhet begin toen durfde hij eigenlijk niiet maar tegen iets heeeeel lekkers ging hij dan toch wel }> maar als hij er eenmaal in stond dan ging hij hangen Bloos Nu durft hij eeeeeecht niet meer Verward ookal geeft iemand hem een tikje ofzo. HIj wil er zelfs voor slobber niet in
Als ie dan bijna bij het randje is gooit hij z'n hoofd omhoog en dan stoot hij die tegen de balk ik hoop dat jullie me kunne helpen
p.s hij is niet bang voor water want vroeger dus als ik hem uit z'n hangen had gehaald toen deed ie heel normaal tegen de slang


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:13

Is het toevallig vrij donker in die spuitplaats? Dat wil nog wel eens zo zijn, dan is je paard gewoon bang om 'dat donkere gat' in te lopen. En natuurlijk heeft dat hangen het er niet leuker op gemaakt voor hem.
Als dat niet het geval is kan het ook gewoon een manier van 'uitproberen' zijn en er gewoon weg niet in willen. Dan is het een kwestie van aanpakken die hap.

Probeer er eerst achter te komen of er een reden voor is dat hij niet de spuitplaats in wil.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 20:44

t is wel een beetje donker maar zijn stal staat er naast dus :s misschien wil hij er daaarom nie in dat ie denkt dat hij naar zij stal gaat en dan moet hij de spuitplaats in Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:29

Verzet hij zich ook of dat niet?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 07:40

Probeer hem eens in zijn achteruit de spuitplaats in te zetten. Zo ziet hij niet waar hij inloopt. Bij ons op stal is het ook vaak voor veel pony's op het begin eng, dan worden ze gewoon een paar keer in zijn achteruit erin gezet en daarna lopen ze er zo in.
Gewoon achteruit erin en dan vastzetten en bijv. alleen poetsen of gewoon knuffelen en wat lekkers geven. Na een paar keer een keer het water aanzetten.
Dat helpt bij ons op stal vaak erg goed.

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:28

goed op hem inpraten en bij elk stapje belonen, probeer niet altijd met eten te belonen dan krijg je zo'n bedelend paard

Groetjes, Marjolein

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:37

geduld hebben, blijven proberen en vooral niet boos worden of slaan!!
greetzz shanna

zo hard gevochten om bij ons te blijven...yusta ik mis je
01-09-92 SHY YUSTA 26-08-06

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 15:28

Yaar schreef:
Verzet hij zich ook of dat niet?

nouw als hij er bijna in stapt dan denkt hij: nee toch maar niet en dan gooit hij zijn kop omhoog (die dus tegen de balk gaat) en dan loopt hij heel hard achteruit en dan lukt het echt niet mer Scheve mond

Ik zal hem proberen achteruit erin te zetten Nerd

ik praat altijd al tegen hem en doe heel lief maar hij wil gewoon echt NIET Boos!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:37

ga hem anders eerst een aantal keer in de buurt van de spuitplek poetsen. Of laat hem daar eten of andere leuke dingen doen. Zet hem steeds iets dichterbij als dat mogelijk is, net zolang totdat hij op de spuitplek staat.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48347
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:59

Banjer durfde eerst ook niet op de spuitplaats... maar met clickertraining is ze er uiteindelijk toch op gegaan.... Lachen

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:45

hij staat bij de spuitplaats, hij kijkt er zo op. want kijk: je loopt naar binnen en dan heb je links de spuitplaats en gelijk rechts zijn stal :s dus hij kijkt er dag en nacht tgeenaan. maar wat is dan clickertraining?

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:54

Nathalie schreef:
Probeer hem eens in zijn achteruit de spuitplaats in te zetten. Zo ziet hij niet waar hij inloopt. Bij ons op stal is het ook vaak voor veel pony's op het begin eng, dan worden ze gewoon een paar keer in zijn achteruit erin gezet en daarna lopen ze er zo in.
Gewoon achteruit erin en dan vastzetten en bijv. alleen poetsen of gewoon knuffelen en wat lekkers geven. Na een paar keer een keer het water aanzetten.
Dat helpt bij ons op stal vaak erg goed.


ow jah nath? zal ik maar eens proberen dan Tong uitsteken


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48347
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:10

clickertraining is kort gezegd training dmv positieve bekrachtiging....
beloon het goede en negeer het niet-goede.... Lachen

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:10

dat ken ik. het beste is denk ik gewoon iemand vragen. mijn vorige paardje op de manege wou ook nooit in de spuitplaats, de eerste keer wel omdat hij niet wist wat het was. een keer hij erin was geen probleem meer. Ik heb echt alles geprobeerd maar alleen lukte het niet. dus erin lokken met wortels gaat wel voor een deel maar dan sta je er een half uur. erin duwen ook maar dan ben je doodop na een paar minuten. met een zweepje lukt het ook niet dat had bij mij geen enkel effect. wel als iemand anders erachter stond. dus ik zou zeggen veel oefenen en heel veel geduld hebben.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

HeinoLover
Berichten: 13
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:10

Kun je geen lichtje ophangen op de spuitplaats? Dan is het iig iets lichter, dus misschien minder eng. En probeer eens of het wel gaat wanneer je wat stro uit zijn/haar stal op de vloer van de "ingang" legt.
Mijn verzorgpony is ook zo'n kreng! Alleen bij hem is het aanstellerij. Want wanneer je wat lekkers voor zn neus houdt loop meneer zó naar binnen. En een tik tegen zn achterste terwijl n ander m vast houdt wil ook wel eens werken. Iig veel succes!

- Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg -


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, 3heathcliff5, Antgillya, Clmr, JPitty, Laibadji, lissssan, lynn_Joy, manou_diablo, nijnthju, Rupser, Vagabondo en 137 bezoekers