wanneer denk je realistisch en wanneer niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

wanneer denk je realistisch en wanneer niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 09:20

ok deze termen kwam ik tegen bij uhmm.. wanneer je een penny-meid bent of nie.

maar hier ben ik dus nog niet helemaal 8ter.

hoe denken jullie erover? wanner denk je realistisch over paarden + de verzorging, en wanneer denk je niet realistisch
wanneer ben je realistisch met paarden bezig?

zelf denk ik er wel verschillend over, realistisch is volgens mij dat je je paard niet ziet als een knuffeltje, die elke minuut van de dag geknuffeld wil worden, maar dat het gewoon een paard is, en dat het een paard blijft, en dat hij ook zo behandeld wordt, en niet vertroeteld

daarintegen, moet je het ook niet onderschatten dat contact met je paard belangrijk is..

ik ben er nog niet helemaal uit... hoe denken jullie er dus over??

greets jef

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:26

Even knuffelen tijdens het poetsen kan best, maar niet de hele dag door...als iemand dat bij mij zou doen de hele dag lang zou ik ook gillend gek worden Haha!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:55

Ik ben best realistisch, oke ik knuf ook wel graag met de paarden waar ik op rij. De meeste paarden waar ik momenteel op rij zijn op stal verschikkelijk lief en willen ook erg graag ff een knufje Ach gut maar zogauw als je erop moet dan veranderen ze in enorme hittepetits en is voorwaarts het enige waar ze aan denken.
Ik accepteer het niet als een paard wil bijten of trappen (weinig meegemaakt).
Ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het een dier is en blijft. Maar soms als een paard zijn hoofd op mijn schouder legt dan kan ik wel een hele tijd zo blijven staan

Ik heb wel altijd een beloning in de vorm van een wortel of appel mee voor na het lesuurtje Haha! .

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:24

Ik ben behoorlijk realistisch vind ik zelf Knipoog Ik verwacht geen wonderen van mijn paard en vraag geen dingen van hem die hij niet aankan
verder houd ik altijd in mijn achterhoofd dat het een dier is en ben dus ook bedacht op schrikreacties ed, ook al is mijn paard heel lief

Verder ben ik zelf niet zo'n knuffel dus ik zal niet de hele dag om zijn nek hangen Tong uitsteken Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:05

ik denk dat ik ook wel realistisch ben, Gomir mag erover oordelen *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:08

Ik denk dat ik nog niet helemaal realistisch ben.
Soms denk ik namelijk nog steeds dat paarden zo denken als in Black Beauty of zoals in de Penny.
Ik denk het niet altijd, maar ik vraag het me heel vaak af.

Idioot eigenlijk, want het is egwoon zo dat paarden niet zo denken, want het zijn gewoon planteneters en vluchtdieren die de mens echt niet als maatje zien, maar eerder als een jager die ze komt opeten Vork

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:11

Tsja....ik heb ook nog weleens een dagdroom over mijn paard dat alles voor me doet Knipoog

Niet realistisch ben je als je dnekt dat je paard alles in 1 keer kan omdat het jouw paard is, dat die je komt redden als je van hem af valt.

De meeste paarden reageren toch uit nieuwsgierigheid...ze komen niet naar je toe als je ernaast ligt om te kijken of je pijn hebt maar omdat ze gewoon nieuwsgierig zijn.

Dus...moeilijk uit te leggen en hoop dat het goed overkomt Haha!

Niet realistisch ben je als je denkt dat je paard de hele dag wilt knuffelen.
Als je denkt dat het paard niet voor het peentje in je hand komt maar echt speciaal voor jou.
Denkt dat je paard je echt verstaat.
Denkt dat ze het gele halster echt veel mooier vindt dan het blauwe *ja echt meegemaakt*
En ga zo maar door.

Paard is en blijft paard.
Ach ik merk vanzelf wel of het goed overkomt. Haha!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:12

Alleen als je accepteert dat een paard een dier is, kan je er realistisch mee omgaan.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:20

hmm ik geloof wel dat paarden kunnen denken zoals bleck beauty Haha!
ik ben daar gewoon van overtuigd.
maar knuffelen onder het poetsen doe ik denk ik maar een keer,ik hou daar niet van om de hele tijd om de nek van me pony te hangen,natuurlijk beloon ik haar wel vaak genoeg Lachen
met rijden denk ik soms welles dat ik aventoe te veel verwacht waardoor het soms in de soep loopt Haha!
maar als we allebij lekker samen rijden en we denken allebij met elkaar mee,gaat het heerlijk en ik blijf ook altijd eerlijk tegen me paard.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:21

oja bleck=black Haha!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 00:05

Lon schreef:
Alleen als je accepteert dat een paard een dier is, kan je er realistisch mee omgaan.


Hhhhmmmm, wat te doen met een paard wat de hele godgandse dag maar geknuffeld wil worden, slechts onderbroken door de eettijden?
Ik zou eraan toe willen voegen dat een paard een individu is en elk paard anders, handel daarnaar.
Nog wat: kunstjes leren is leuk, maar zorg eerst voor de basisopvoeding, daar wordt nogal eens tegen gezondigd.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:49

Zo is het, ikke. Blijf je paard gewoon beschouwen als een dier met een eign karakter en handel daarnaar. Ik ben soms iets te sentimenteel, vrees ik. Als Joris in elkaar wordt getrapt door een stalgenoot en daarna niet meer mag kroelen voel ik me echt heel rot. Verdrietig
Aan e andere kant knuffel ik wel veel maar denk ook: ik ben de baas en bepaal wanneer wij knuffelen, dus niet bv tijdens het longeren als hij geen zin meer heeft *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:10

Lielle schreef:
ik denk dat ik ook wel realistisch ben, Gomir mag erover oordelen *LOL*


voor zover ik het gezien heb ben je wel realistisch hoor *LOL*
(al vind ik het ruitersteridee heel amitieus, maar niet onhaalbaar Knipoog )

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 09:35

ja tuurlijk, het ene paard/pony is het andere niet.
de ene vind het leuk als je er af en toe eens bij komt liggen, de ander vind je alleen lief als je eten komt brengen.

maargoed, paard = dier, en wij zijn de baas ?????
kan ik wel wat in vinden, maar je kan het natuurlijk ook te erg maken. je kan ook open staan voor ideen, tegenover je paard/pony. streng maar rechtvaardig....

niet realistisch is dus de hele dag knuffelen, knuffellen van andermans paarden/ponny's, denken dat na 2 keer poetsen dat paard van jou is...

iig alvast bedankt voor alle reacties

greetz jef

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:17

ik ben wel heel realistisch en uhm.. rationeel met denken, dus regels zijn regels en ze moet gewoon doen wat ik zeg, maar ik heb nou eenmaal een knuffelpaard, en als ik die onderdelen zou weglaten zou ze ongelukkig worden... en als ik het niet doen, doet de rest van stal het wel, want als ik weg ben zijn er 30 anderen die haar willen knuffelen als ze weer eens met haar hoofd buiten de box hangt te bungelen Tong uitsteken

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:52

Iedereen verstoort hier mijn dromen Lachen met als je eraf valt en hij komt naar je toe dat dat is omdat hij nieuwsgierig is. Nee hoor ik hou altijd in me achterhoofd dat hoe lief hij ook is hij kan altijd schrikken ofzo

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:13

ik ben realistisch, denk ik zo...
Ik kan tegen Tos l*llen alsof het een klein kind is, en vreselijk met hem meute, maar als het er op aan komt Knipoog kunnen we ook best wel even serieus zijn Haha!