weide afrastering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 22:59

Sinds dat Pinky in zijn nieuwe wei staat is hij dus erg dik geworden. Ikzal zijn wei snel moeten inkorten, want dat blijkt erg gevaarlijk te zijn.
maar hoe? Heel de wei is afgezet met middelhoog dik gaas. Erg stevig en duur dus.
Ikhad al heel leuk een 3 lijnig stroomdraadje zonder stroom gespannen, maar ik was nog niet weg of hij liep er al dwars door heen.
Hoe zielig ik het ook vond heb ik hem aan een heel stevig tou vast gelegd zodat hij nog een stukje kom lopen, maar niet zoveel meer. En ja hoor, 1 keer hangen, kapot.
Misschien heb ik nu een 2e hands lichtnet stroomapparaat en kan ik dus stroom op dat draadje zetten. Maar dat is duur! Boos!
Ik zat te denken aan prikkeldraad,maar is dat wel slim? Kweet niet of hij zich erg zal verwonden. dadelijk denktie dattie daar ook doorheen kan lopen?
Tis een schat maar ik heb al wat probleempje gehad door dat dingetje met de wei zef.. ppfff maar ja, dat hoort er nou eenmaal bij!

iemand tips??

Groetjes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 00:57

prikkeldraad is erg naar hoor! je pony kan zich daar aan lelijk bezeren. het beste is ng houten hekwerk, met aan de horizontale latten een schriklint ( met van die haken aan de latten bevestigen) moet je natuurlijk wel zorgen dat het hek een beetje fatsoenlijke hoogte heeft! verder is een breed lint ook erg geschikt! moet je er wel wat stroom op zetten, anders walsen ze er nog doorheen.v

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 03:33

Kun je niet een uitloopje maken aan zijn schuilstalletje? Gewoon een kleine paddock. Dan zet je hem bv twee uurtjes (of meer, ik weet niet hoeveel gras ie kan verdragen) op het land en voor de rest in de paddock met een pluk hooi.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 07:57

alsjeblieft GEEN PRIKKELDRAAD. Ik heb teveel ernstig gewonde paarden gezien ten gevolge van prikkeldraad en iedere keer denk ik weer, hoe halen die mensen het in hun hoofd, weet je nu nog niet dat prikkeldraad heel gevaarlijk is?????
Gewoon een stroomdraadje met stroom helpt prima. Vraag anders eerst eens of je zo'n stroomklok kunt lenen.....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 09:38

geen prikkeldraad! zet een hoge dosis stroom op je draadje hij zal er misschien 1 of 2 keer doorgaan van ai de vorige keer deed het geen zeer.
Heb je echt zo'n monstertje dat ie er niets omgeeft dan toch nog een gaas afrastering want hij kan idd hoefbevangen raken en als je daar niet optijd bij bent het zelfs niet overleven

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 09:52

Kun je niet een paar stevige palen in de grond slaan en een rol kippengaas kopen en dat erlangs spannen? Kippengaas valt geloof nog wel mee in prijs en het is redelijk sterk.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 09:53

Soms is het idd niet zo eenvoudig om een goede afrastering te hebben.
Onze paarden hebben nu ook de hele wei gekregen en dus een beetje te veel eten, omdat Udinde overal onder/ over/ doorheen ging en daarvan de merries weer overstuur raakten.
Hoge hekken, stroom, dubbele draden.... Het maakt niet uit. Nu heeft ze wel een wei met een 3 of 4 dubbele rij draden. Jep van prikkeldraad....
Maar ze probeert er iig geval niet over/onder/doorheen te gaan. Ze heeft 1 kras gekregenvan het prikkeldraad. Maar ze had er meer van het stroomdraad gekregen, aangezien ze daar gewoon doorheen denderde.

Stroom is de beste optie, maar werkt dus niet altijd!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:59

prikkeldraad kan ie verwond in raken als ie niet uitkijkt, een hoog houten hek kan of stroom dat is vaak toch het beste want anders hou je ze haast niet tegen. maarja ik weet niet hoe hoog pinky kan springen anders springt ie over dat houten hek heen en je kan ook geitengaas dat is ook vrij sterk spannen als je een paar palen in de grond staat geen prikkeldraad hoor!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, veranadautje en 31 bezoekers