druk plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

druk plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 16:13

Toen m,n merrie drachtig was, heb ik een birthalarm gehuurd bij hyporama, deze heeft ze ongeveer 2 weken omgehad, maar nu krijgt ze witte haren terug op de plaats voor het birthalarm heeft gezeten. Verward vind dit echt zonde, maar weet niet hoe ik het weg krijg.. Iemand tips?

Alvast bedankt

Groetjes marian


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:07

Drukplekken krijg je niet meer weg ... Omdat de huid klem zat is het pigment in het haarfollikeltje niet meer aktief en krijgt ze dus witte haren!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:26

Hoe kun je herkennen dat het drukplekken zijn?
Mijn pony heeft er precies 2 op haar ruggengraat, en die had ze al toen ik haar kocht.
Terwijl er achteraf nooit op haar gereden is.

Brabantse Fries ;)


Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 14:40

Bij mijn pony zijn de drukplekken (de witte haren) wel weggegaan, het had te maken met slecht passend zadel, maar het is nooit dik of open geweest.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:01

verfen

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:12

Mijn paard heeft door het dragen van een (te strakke) borst- en schouderbeschermer ook witte haren net achter zijn schoft gekregen. Ik baalde hier flink van afgelopen winter! Maar nu hij zijn zomervacht heeft gekregen, is het aantal witte haren met ongeveer 75% afgenomen en heeft hij er nog maar een paar zitten!
Als ik dan het verhaal over de haarfollikels lees, kan ik dat niet goed rijmen met mijn persoonlijke bevindingen, maar ik ben al lang blij dat het aantal witte haren drastisch minder is geworden!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:16

Hangt er ook van af hoe lang is doorgegaan met een slecht passend tuig/zadel. Is er snel naar gekeken heb je "alleen" een kneuzing van de huid ... duurd het langer is het erger vanzelfsprekend!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:57

als de witte haren er zomaar zijn gekomen, zullen ze ook zo weer verdwijnen als je de rug even de tijd geeft om te genezen.

Is de rug ook kapot geweest dan zullen de witte haren blijven.


Mijn haf had ook steeds drukkingen van zadels(ben er nu eindelijk van af na tig zadels geprobeerd te hebben) en die witte haren zijn mooi verdwenen. Hij heeft 1 wit plekje op de rug, dat was en drukking waarschijnlijk veroorzaakt door het rollen over een steentje, ik reed in die periode namelijk niet eens.

Ook een stalgenoot van me heeft een aantal maanden geleden een nieuw zadel gekocht omdat het oude ernstige drukkingen gaf, er zaten 2 enorme witte plekken op de schouder/schoft. Maar nu met de verharing en het goede zadel is er niks meer van te zien.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mystery3434 en 97 bezoekers