Nog steeds af en toe hoesten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Nog steeds af en toe hoesten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 16:40

Ik begin me zo langzamerhand hopeloos te voelen. Verdrietig
Het begon allemaal een paar maanden geleden. Wodan hoeste af en toe. Hij heeft hiervoor dan ook sputolysin gekregen,maar helaas dat ging niet over. Daarna een antibioticakuur van 3 dagen gehad en nee hoor nog niet.
Toen weer de DA gebeld en die gaf me ventipulmin. Tijdens de kuur heeft hij niet gehoest,maar nadat ik gestopt was begon het weer. Het is niet heel erg,maar wel af en toe. Van de Da moest ik dan ook na die 10 dagen stoppen en moest wodan zelf sterk genoeg zijn om er bovenop te komen. Ik ben nu twee weken gestopt met het geven van goedjes.En het is nog niet over.Morgenochtend is de DA weer op de praktijk en hoor ik verder wat ik moet doen.
Hebben jullie nog tips of ideeen wat ik nu moet?

Wodan en ik onderweg in de M2


PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 17:34

Probeer eens fhoene griek. (ik weet niet precies hoe je het schrijft) Is te koop bij de welkoop en is homeopatisch. Werkt bij onze paardjes goed. Ze hoesten als het hooi stoffig is of als ze stro eten. Je kan in ieder geval een tijdje het hooi nat maken en op krullen zetten.
succes

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:05

weet wel dat een paard nooit mag hoesten. Een paard is geen mens, en daar kun je het ook niet mee vergelijken...

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:41

wodan haar paard loopt 24 uur per dag buiten .

Misschien moet je hem een tijdje niet op het kampje zetten(zand = stof)
Dus een klein stukje gras afzetten.

Misschien is een allergie test iets bedenk ik net.

Maar ja je weet ik heb zo met danno 1,5 jaar gelopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:47

Hoi, wat je zou kunnen proberen is luchtweg compositum van de Groene Os.Mijn paard hoeste ook af en toe (vooral als ik begon met rijden een paar kuchjes) en dit hielp erg goed , is nu weg.Als je een telefoonnummer wilt moet je even mailen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:51

Hoest hij in het algemeen, in het begin van de training of op het eind van de training?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:03

Jobbeltje ik sluit mij bij jou aan, een paard mag niet hoesten!! Dus nog een keer naar de da, misschien moet er een bronchoscopie gemaakt worden!!

XANTHA

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 16:44

Dat vind ik dus ook het hoort niet en het moet nu wel weg zijn. gisteravond heeft hij flink gerend in de bak(ook in de slof) en ik heb hem niet horen hoesten. Het is heel onregelmatig en er is geen pijl op de trekken.
Foenegriek is een middel dat de hoest onderdrukt,maar niet weg neemt.
Morgenochtend om rond 9 uur de DA bellen wat te doen.Misschien bel ik wel een andere DA op.

Wodan en ik onderweg in de M2

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:57

Hoest ie of maakt ie ook geluiden tijdens de ademhaling verder?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:03

Als hij nogsteeds hoest kun je een homeopaat (hoe schrijf je dat?) proberen.
Meestal hebben die wel medicijnen die wel helpen.

Brabantse Fries ;)

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:24

Paardendrogist bellen, die hebben de juiste kruiden.
Gewoon probleem uitleggen en dan hoor je wel van hun welke kruiden dat zijn. En dan is het aan jou of je ze wilt bestellen.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:43

Citaat:
Foenegriek is een middel dat de hoest onderdrukt,maar niet weg neemt.


kijk dit is misschien wel de boosdoener.

hoesten is een reflex om bacterien weg te krijgen.
als je dus niet kan hoesten blijven de bacterien zitten.

Ik zou dus ook nog niet aan andere hoest onderdrukkende kruiden beginnen. Overleg eerst met de DA en eventueel met een andere.
Nog steeds lijkt mij een allergie test iets of een stapje verder de scopie.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:33

Stof is volgens mij de ergste boosdoener!
Toen het had geregend hoeste die toch eve niet?
krijgty wel hooi? zou ik kuil proberen!
Sommige paarde reageren nou eenmaal extreem op stof............ik spreek uit ervaring... Boos!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:19

ik wil alleen zeggen wacht het niet allemaal te lang af, bij mij zijn ze 5 keer in een maand geweest{dikke rekening ook} en het is wel weg het mag niet te lang duren en een paard mag indedaad niet hoesten.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:30

wodan schreef:
Foenegriek is een middel dat de hoest onderdrukt,maar niet weg neemt.


Dit is niet waar, foenegriek help wel degelijk de hoest weg te nemen. Heb je het al eens geprobeerd?

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van één hond...

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:04

Probeer ik elk geval tot je precies weet wat er aan de hand is, nat hooi te geven en als hij binnen staat zet hem op vlas i.p.v. op krullen of stro. Hopelijk valt het mee en is het snel over. Succes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:33

Ik zou hem geen hooi meer geven ook niet nat. Mijn paard hoest van hooi en heeft van stro geen last. Sinds hij kuilgras krijgt is het aanzienlijk verbetert. Hooi was echt de boosdoener. Als de bak stoffig is heeft hij daar ook last van en ook bij mistig of druilerig weer en in de winter vooral vorst. Ik geef hem Montana brokjes van Sectolin en verder helpt Easy Breathing ook heel goed van de Paardendrogist. Je moet er mee leren leven als je paard chronisch hoest en hij blijft gewoon slechte dagen houden. Ik rijd ook minder intensief omdat hij dat gewoon niet meer aankan.

Succes met Wodan.

Passie voor paarden blijft een levenlang!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:22

Hoest is ook een prikkel om slijm uit de longen te verwijderen en soms een reactie op een prikkelende stof. Hoesten kan ook een reflex worden. Dan is een hoestdempend middel wel prettig. In andere gevallen is hoesten toch meestal een nuttig iets, waarbij als je de oorzaak oplost/weghaalt, de hoest ook zal verdwijnen!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:26

dancer (ook een fjord)ook af en toe aant het begin met rijden een paar kuchjes. hij heeft vorig jaar 2 keer medicijnen gehad van de DA maar niks helpt. hij hoest soms niet altijd en met loslopen ofzo hoest ie niet. hij is vrolijk etc dus echt pijn heeft ie niet. het is hoogstwaarschijnlijk lichte cronische bronchitus....Boos!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 08:52

Appie"]
[quote="wodan schreef:
Foenegriek is een middel dat de hoest onderdrukt,maar niet weg neemt.


Dit is niet waar, foenegriek help wel degelijk de hoest weg te nemen. Heb je het al eens geprobeerd?
[/quote]

Ja ik heb het hem gegeven in het begin en daarna moest ik het doorblijven geven van de DA tijdens de antibioticakuur en ook daarna. Toen de pot op was kwam het na ong 1 week weer terug.

Wodan en ik onderweg in de M2


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 08:55

Ik heb nu bij de paardendrogist foenegriek bestelt en een erg duur goedje dat :Respiraze heet. Dat is voor reiniging van de luchtwegen, verhoogt de weerstand als er stof, pollen en schimmels aanwezig zijn.
Hopelijk wil dit helpen.

Wodan en ik onderweg in de M2

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:02

Dit heeft ons paard toen ook gehad. Respiraze plus opkikker(is ook voor de weerstand) perfect spul .Die van ons is er helemaal weer boven opgekomen terwijl de dierenarts zei dat hij zijn verdere leven dampig zou blijven,niet dus.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:45

probeer anders eens soria thee nr. 14, iemand heeft mij dit aangeraden nadat mijn paard al 3weken aan het hoesten was en zelfs na antibioticakuur nog niet wou stoppen..
Het kan misschien gewoon zijn dat hij last heeft van pollen? Veel paarden hebben er dit jaar last van omdat het zo vroeg warm was.
Veel succes

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:23

indien een paard na het geven van kruidenmiddeltjes niet ophoudt met hoesten kan ik toch echt aanraden om een bronchoscopie en een luchtdrukmeting te latenmaken hoor. Het kan best in de diepere luchtwegen zitten. Eventueel een soort kweek laten zetten als de bronchoscopie niets uitwijst. Maar vertel eens wanneer wodan hoest. Is het bij de overgangen, hoe klinkt het en is er ook snot bij gepaard of dat juist weer niet. Alleen tijdens / na het werk of ook op rust.

succes ermee!

Geniet van de dag


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, GoogleAdsense, Kabayo, Ladypronk, loowny, YandexBot en 95 bezoekers