Hellup! Een rat uitzoeken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 14:18

Jaja, ik heb vanmorgen ratten gekeken, en nu was er 1 rat die was al helemaal tam en nog niet zo oud, en er waren nog heel veel baby-ratten. ( Jaja) Alleen nu kan ik niet kiezen, moet ik nou of die tamme nemen, of een hele jonge?
Wie kan mij helpen????????


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 14:34

Volgens mij heb je een babyrat ook zo tam.....dan heb je wel zo'n lief klein ratje!!!
Wijzelf hebben ook een tijdje ratten gehad, en ik had er ook eentje uitgekozen....alleen had ik hem er een tijdje niet meer uitgehaalt en toen ik hem wilde pakken toen hing die in mijn vinger hahahaha.......toen vond ik hem niet meer leuk....hahahaha

Jacqueline

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 14:43

ik zou een jonge nemen, ik neem aan dat je haar bij je andere ratje wil zetten?
ik wetenniet hoe het zit bij vrouwtjexs ratten , maar bij mijn rat mannen werd me geadviseerd om eentje zo jong mogelijk te nemen, omdat mijn ouwere rat hem dan neit als concurent/gevaar zou zien, en dat hij hem dan zou accepteren..
maar ik weet dus niet hoe dat met vrouwtjes ratten zit... ik zou hetvragen bij de dierenwinkel of waar je haar wil kopen
suc6

"Some memories are best forgotten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:14

Ik nam altijd een hele jonge. Gewoon lekker veel in de hand nemen en meteen lekker in je zak stoppen (neeeheeee, niet je spijkerbroekzak, gewoon een lekker ordi joggingtrui met buidelzak ofzo...)dan zijn ze echt binnen een paar dagen hartstikke aan je gehecht!
Grtz, Sonja.


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 23:45

ik zla t eerlijk opbiechten
vind ratten maar enge besten. brr zou er niet aanmoeten denken om er een te hebben hamsters muizen vindt ik hardstikke leuk. maar ratten zien er zo eng uit lange neus en lange staart brr nee voor mij geen rat.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 00:22

ik zou een jonkie nemen, die kun je leuk handtam maken.is trouwens zo gedaan hoor.
en nog leuk ook, lekker spelen en frotten met zo'n klein pluizig ding!!
leg een zelfgemaakte speeltuin aan van pvc buizen of toiletrolletjes, een doos vol met bladeren vinden ze ook geweldig!!
wees creatief!!
veel plezier met je toekomstige ratje!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-01 11:08

Enne, Jor, ik zet HEM niet bij HAAR in hoor! dan krijg ik jonkies. ( Dat vind ik niet erg, maar mijn ouders wel!)

dressuurmiep

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 13:00

Ik zou er 2 nemen, gewoon de oudere en een jongere. De kleintjes worden ook groot en de grotere worden meestal niet zo snel verkocht vaak eindigen die eerder bij slangen eigenaren. Als je echt een rat wilt maakt het niet uit hoe groot die is en heb je al bij een asiel in de buurt of dierenbescherming gekeken of ze daar ratten hebben??

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 13:53

Ja de jonge nemen!
Die kan je lekker tam maken!
Bij een achternicht van mij zijn eergisteren jonkies geboren, mn moeder zegt dat ze geen ratten in huis wilt, maar na het zien van die kleintjes vond ze ze toch wel schattig, dus wie weet...
En weten jullie nog dat meisje met die hond? Die heeft er 7 waar ze niks mee doet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, alweerkwijt, Amazonbot, Animal, Annienke, Balou_k, belindaap88, Bengell, Es_ther, Exorcizamus, GoogleAdsense, Josien_, Liseef, Poety, Rensjee, rocky_1995, Sourire, Suliko, Theseus, Xyris en 172 bezoekers