schraap schraap schraap en nog eens schraap!!!om gek van te

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 22:19

ik ben werkelijk helemaal Lovers op mijn nieuwe aanwinst bertje Party!! hoor,maar altijd als hij in de poetsplaats staat,schraapt hij continue met zijn ijzer over de stenen Schijnheilig ,je went er vast op den duur wel aan en besteed er expres geen aandacht aan want dan krijgt hij wat ie wil,maar mag zo wel elke keer nieuiwe ijzers kopen,ggrrr...
Boos! Frusty ideeen???? Verward


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:23

er is niks irri dan dat ze gaan schrapen met hun voeten grrrrr
ik vind dat zo irri

Love the life that you live, live the life that you love

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:33

tja dan heb ik engeltjes. als ik NEE zeg stoppen ze ermee *LOL*

Voorzitster AFM

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 23:01

ja als ex dat doet is et nee expensive en dan stoppen ze wel streng zijn hoor maarrre niet slaan, streng praten gewoon
succes ermee

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 23:03

Robin doet dat ook.. als hij aan z'n stal staat en ik ben bezig in de kast (waar de lekkere dingen liggen Vingers aflikken ) dan is het ook *schraap**schraap* very irritant maarja.. Hij doet het gelukkig niet zo erg. Maar als ik dan 1 keer kijk en zoiets zeg als "Uh" dan houd hij ermee op, maar zodra ik weer verder ga in m'n kast begint ie weer *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 23:11

Razinda heeft schrapen aangeleerd op de kliniek en sindsdien doet ze het best vaak. Vooral als ze in haar box staat en ik bezig ben met Jur. Dan is ze jaloers en wil ze aandacht. Bij het voeren doet ze het ook. Je wordt er inderdaad af en toe gek van!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 07:53

hahahaa ik was zo'n muts toen ik en jaar of 12 was. Ik heb een verzorgpaard, een trakhener die Z dressuur had gelopen. Ik mocht af en toe op hem rijden, maar meestal alleen poetsen. Toen had ik hem een kunstje geleerd, dat hij voor een snoepje zn been moest optillen (pootje geven). En ja hoor, stom als ik was had er niet bij nagedacht dat ie toen de hele tijd met zn been in de lucht stond en begon te schrapen......

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 09:12

gewoon op een strenge toon zeggen dat ie moet kappen met schrapen.....
dan houden ze meestal wel op... En ijzers kosten al zoveel geld (het is nmlk 1 van de hoofdredenen dat ik geen paardje mag)

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 09:26

als je op de plaats van de voorbenen een grote rubber mat neerlegt dan dempt dat het schrapen, minder lawaai en geen/minder last met de ijzers of indien hij niet beslagen is de voorhoeven.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 10:03

Ja, dan leg je zo'n mat in de stal, ok, dan helpt hij. Maar wanneer je je paardje naar buiten doet, en ergens anders aan vast zet oid. Dan moet je ff snel die mat verschuiven naar de plaats waar z'n voorbenen staan Verward *LOL*

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 21:14

grannie doet dat heeeeeel vaak, das vooral nogal irri als ik aan het vlechten ben en ergens op sta, dan trapt ie daar gewoon tegenaan!!!streng praten helpt echt nie bij hem!!!ik doe meestal alsof ik hem ga staan maar dat doe ik dan niet of ik praat, maar meestal helpt dat nie...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 21:20

Als hij dat doet (mijn paard deed het als ik aan het Vork mesten was) zeg je Heeeeeeeeee, en als hij dan doorgaat loop je er met de bezem heen en geef je hem met de bezem een tik onder zijn buik of ergens anders, als hij het weer doet doe je het weer, op een gegeven moment hoef je alleen nog maar heeeeeee te zeggen en de bezem omhoog te houden en na een tijdje zeg je Heeee en houdt hij op.
Op deze manier heb ik het al mijn jonge paarden nog afgeleerd want ik vind het zo irri.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

seleentje
Berichten: 76
Geregistreerd: 11-03-01
Woonplaats: Lint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 15:15

Kenzo heeft dat ook heel erg Boos!
Als ie me nog maar ziet, en hij krijgt geen aandacht begint ie te schrapen.
Gek wordt je ervan Frusty
Groetties Seleentje

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:13

Bij mijn paard is het op het moment helemaal een drama }> Omdat hij op rust staat en niks mag, schraapt hij dus ook heel erg veel. Op de gang, in de trailer, op de wasplaats en in de stal als het voertijd is. Hij heeft dus een berg en dal in zijn stal. Hij staat dus vaak scheef, omdat je niet constant alles recht kunt maken. Is dat erg, als ze scheef staan in de stal?
Ik word helemaal gek ervan, maarja, toen hij dus nog niet op rust stond was het lang niet zo erg, maar nu... Ik weet waar het dus van komt, maar toch.. Afstraffen helpt voor 1 minuut of hij begint met het andere been.


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:30

Dat scheef staan is bijzonder goed voor zijn gewrichten, maar niet heus. Ik zou het toch zo veel mogelijk egaal houden. Minder, of helemaal geen krachtvoer wil in het geval van verplichte rust ook wel eens helpen. Let dan wel op dat hij alle voedingsstoffen op een andere manier krijgt. Maar ik blijf toch een voorstander van de harde lijn in combinatie met veel afwisseling. Ik EIS correct gedrag van elk paard, desnoods hardhandig, maar je moet daar wel tegenover zetten dat je je paard veel afwisseling bied, je fantasie is hierin altijd te weinig, zodat er minder reden is voor dit soort gedrag. Hetzelfde geldt voor weven en andere stalondeugden. Het probleem zit hem hierin dat als ze het eenmaal doen, je ze het bijna niet meer af kunt leren (open deur, weet ik) en zit je er mooi mee.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:33

toen ik op pk was reed ik op ursula, die is heel gevoelig bij haar benen, zij gooide die telkens de lucht in. dat was ook zo irri. maar van die schat kon ik het hebben.
rom doet het ook zoals shaienne zei geinig! maar toen ik op hem reed deed hij dat in de les omdat een meisje met koekjes strooide Boos! irritant kind


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, GoogleAdsense, Ilona__, JameyDL, Kopmeeuw, mariettek, MeesMo, Mondy, Noor17, Patriesje, pillow, Pinacolada, Robin_Rikkie, ryukapple, Texas02, Vagabondo en 148 bezoekers