* KALE PLEKKEN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

* KALE PLEKKEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 21:01

mijn shetlander is 11 jaar oud .......ze is zwart dus het viel behoorlijk op dat ze bij de flank een kale plek heeft ... Verward
dit gaat tot onder de buik door niet een gehele kale streep hoor !! ik heb geprobeert er haar uit te trekken .....dit gaat echter heel makkelijk !! ik trek er zo bossen uit Verward !! de haren zijn voor de meer dan de helft wit dus 1/4 is zwart !! dit kan natuurlijk vet wezen maar ik vind het raar ......de kale plek bestaat uit de huis en wat vet wat er nog oplicht ! ik heb er aangezeten en mijn pony accepteerd het dus het doet niet pijn ....ik vraag me alleen af hoe dit zou kunnen komen !! het zit aan 1 kant en ik kan nergens anders het haar zo gemakkelijk weg trekken als bij de linker flank ....veder is ze kerngezond Gaaaap maar ik blijf het toch raar vinden ....

weet jij iets over dit soort plekken of heeft jou paard of pony dit en heb jij er wat aan gedaan wat hielp stuur alsjeblieft een prive bericht !!! Party!!

Alvast bedankt

xxjes sylvana
en hoefjes fanny ,,,...en promiss

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:01

Zitten er ook korstjes op? Het zou schimmel kunnen zijn. Dan zou je met Imaverol moeten wassen, dan droogt t uit en is de schimmel weg.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:46

Klinkt inderdaad als schimmel. Behandelen dus (Imaverol), anders wordt het alleen maar erger en kunnen andere paarden/ponies ook besmet raken.

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

geen korstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 16:57

Er zitten geen korstjes op het is alleen maar huid..
en het witte wat er op zit is huid vet om het warm te houden dus geen schimmel !!!

maar bedankt voor de reactie Haha!

doei ...xxies

Weet jij wel wat het is of denk je het te weten zet dan snel je reactie neer !!!!! Party!!

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 07:36

Hoi!

Mijn veulentje kreeg ook ineens kale plekken toen hij een maand of 2 oud was. De plekken waren niet veroorzaakt door externe omstandigheden (beten of schuren). De DA heeft echter niets kunnen vinden. Geen schurft en ook geen schimmelinfectie. Het enige wat ik heb kunnen doen is de plekjes insmeren met Vetaderm. Uiteindelijk is het vanzelf weer weggegaan.

Veel sterkte!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:27

Hier boven werd gezegd dat het huidvet is, maar schimmel ziet er geloof ik niet zo uit als normale schimmel hoor!


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 12:12

ik vind het lijken op een soort schimmelinfectie.
wassen met imaverol en dan zou het weg moeten gaan (als het schimmel is)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, kreekie, Xhiske en 42 bezoekers