Programmering SBS TV magazine DE Teugel corrupt?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Programmering SBS TV magazine DE Teugel corrupt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 13:55

AS Zondag is de tweede aflevering van De Teugel.
Dit programma wordt gesponsord door o.a HBC Stal.
Afgelopen keer was er al een special over deze stal en ging het voornamelijk over fokken. Toen dacht ik nog: OK, het is de eerste aflevering, voor die sponsoring willen ze iets terugzien. Nog enigszins te verklaren.
Nu lees ik de programmering voor 11 mei,
Een special over de hengst Scandic, voor de helft van Schep.
En iets over kunstmatige inseminatie, zal ook wel weer bij datzelfde station gefilmd worden.

Vind dit te ver gaan, wil niet elke keer dezelfde dingen door mijn strot krijgen.
Of vind je dat niet opwegen tegen het feit dat er eindelijk weer een paardensportprogramma op de NL tv te zien is?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:45

Het is zowiezo niet voor paardenmensen, want het wordt uitgezonden op tijden dat je of op je werk, of op je paard zit.
Heb zowiezo geen hoge pet op van dat soort programma's; wordt gemaakt door mensen die net de voorkant van de achterkant kunnen onderscheiden en dan houdt de kennis wel op.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:48

een paardenprogramma is een paardenprogramma, dus leuk om naar te kijken (over het algemeen). T zou wel leuk zijn als het dan ook nog een beetje inhoud en afwisseling had!!!! Ik ga zeker wel een paar keer kijken en als het steeds hetzelfde is, zullen we dan een brief gaan sturen naar de redactie Tong uitsteken ???

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 15:59

yvetje schreef:
een paardenprogramma is een paardenprogramma, dus leuk om naar te kijken (over het algemeen). T zou wel leuk zijn als het dan ook nog een beetje inhoud en afwisseling had!!!! Ik ga zeker wel een paar keer kijken en als het steeds hetzelfde is, zullen we dan een brief gaan sturen naar de redactie Tong uitsteken ???


Zou best een goed idee zijn ja, we geven ze nog twee afleveringen en als die van volgende week ook helemaal gevuld is met de HBC stal ga ik een schrijven/mailen.
Volgens mij kan dit programma best inhoud hebben, maar zou is het wel eenzijdig. Maar na afloop van het seizoen kun je zelfs in het donker bij HBC niet verdwalen en ken je al hun hengsten met afstammeling uit je hoofd. Haha! zo is het ook!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:44

Wordt volwassen! Het is niet voor niets commerciële televisie. Tis bij auto-, motorfiets-, tuin- of wat voor ander voorbeeld ook, niet anders. Als je de sponsorlijst in de aftiteling vóóraf zou zien, weet je de inhoud al.
Voor meer informatieve programmas is de publieke omroep. Dat die door, naar hun zeggen, geldgebrek veel ruis blijft uitzenden staat daar los van.

www.homocaballus.net

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:42

Ja het is alleen jammer dat de op zich goede publieke omroep zo wordt vervuild met linkse journalisten en programmamakers die zo nodig hun mening erdoor moeten drukken he...en dat bepaalde presentatoren zogenaamd ziek thuis blijven omdat ze hun baantje niet willen verliezen...en diezelfde mensen worden betaald van de belastingcentjes van alle Nederlanders....tsja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:49

Dat is niet corrupt maar commercieel Knipoog
Je hoeft trouwens niet te kijken, keuze zat.........

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 00:22

Huertecilla"]
Wordt volwassen!
[/quote]

let vooral op het tekentje achter mijn bericht *LOL* (t was maar bij wijze van grap hoor!)

[quote="Yvetje schreef:
Ik ga zeker wel een paar keer kijken en als het steeds hetzelfde is, zullen we dan een brief gaan sturen naar de redactie Tong uitsteken ???


Maar je hebt wel gelijk; Natuurlijk is het commercieel, maar dan hoef je er nog niet blij mee te zijn!


PaardenTV

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 01:04

Tja, ze zijn niet allemaal zo gek als wij

TV maken omdat we het leuk vinden Knipoog

Think positive:
we try to inform some of you, not to spam...

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:03

[quote="yvetje]
Maar je hebt wel gelijk; Natuurlijk is het commercieel, maar dan hoef je er nog niet blij mee te zijn![/quote]

Gewoon niet kijken = lagere kijkdichtheid =.....

Overigens is de beschikbare informatie over paarden in wat voor medium danook, boeken inclusief, zelden 'goed'. Vaak verouderd, veelal subjectief, vrijwel altijd vanuit een eenzijdig gezichtspunt.

www.homocaballus.net

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 16:44

Huertecilla schreef:
Wordt volwassen! Het is niet voor niets commerciële televisie. Tis bij auto-, motorfiets-, tuin- of wat voor ander voorbeeld ook, niet anders. Als je de sponsorlijst in de aftiteling vóóraf zou zien, weet je de inhoud al.
Voor meer informatieve programmas is de publieke omroep. Dat die door, naar hun zeggen, geldgebrek veel ruis blijft uitzenden staat daar los van.


Ik ben volwassen!
ik ben er ook wel aan gewend dat ik in eigen huis en tuin contant reclame van praxis of cetabever voorbij zien komen, maar dan wordt normaliter niet elke week een special uitgezonden over cetabever als bedrijf.
En bij een autoprogramma zit steevast een merk dus kun je dat moeilijk niet noemen. Er zijn bij de commercielen toch gewoon programma's waarbij ze auto's testen en vergelijken.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:53

Tja...vorige ronde werd de hele boel gesponsord door de Febo....zie ik toch liever wat ze in Boyl uitvreten met paarden.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:49

[quote="Huertecilla]Gewoon niet kijken = lagere kijkdichtheid =.....
.[/quote]
helaas is dit niet het geval. Kijkdichtheid wordt bepaald door metingen te verrichten bij vaste huishoudens. Zo heb je de "boodschappers met kinderen", 30+, mannen 40+, etc. Ieder huishouden is onderverdeeld en voldoet aan een bepaalde norm. In deze huishoudens is een boxje aan de tv geplaatst die de metingen verricht. Dus als je niet zo'n boxje hebt bepaal je ook niet de kijkdicht.

Helaas is het erg moeilijk om in Nederland tv programma's te maken die qua inhoud voldoen aan "onze" eisen.
Als maker van het tv programma "Pony Express" weet ik er alles van.
Huilen
Om een programma te kunnen maken moet je een financiering regelen. Dit kan (als je geluk hebt) bij de publieke omroep, zij zien wat in je programma en betalen het budget uit hun potje. Maar als dat niet lukt dan ben je aangewezen op de commerciele omroep. De publieke omroep draait op overheidsgeld en de commerciele moeten hun financiering uit reclamegelden halen.
Om een programma als de Teugel te maken moet er dus voor TONNEN uit sponsoring gehaald worden. Dit is een hele moeizame klus, dat is echt een ramp.
Je moet dus aankloppen bij allerlei instanties, bedrijven en personen om voor duizenden guldens bij elkaar te sprokkelen zodat je een programma kunt realiseren.

Er zijn maar weinig bedrijven in de paardensport die bereid zijn (of het uberhaupt kunnen) om dit soort sponsoring te doen.
Ik neem mijn petje af voor deze mensen die het belang van de paardensport hoger achten dan hun eigen belang. Dat je voor dit geld dan zendtijd krijgt is niet meer dan logisch.
Dan komt het neer op de programmamaker om dit in een leuk vat te gieten en dat is echt niet makkelijk.

Je moet er op toezien dat de betaler waar voor zijn geld krijgt en dat de kijker een boeiend verhaal voorgeschoteld krijgt.
Ik kan je vertellen dat dit enorme hoofdbrekers geeft en je soms met de zweetdruppeltjes op je voorhoofd aan het filmen bent Haha!

De Teugel zal vanaf volgende week wat kleine veranderingen doorgaan en ik kan je wel vertellen dat het steeds leuker gaat worden. Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:38

essie79"]
[quote="Huertecilla schreef:
Wordt volwassen! Het is niet voor niets commerciële televisie. Tis bij auto-, motorfiets-, tuin- of wat voor ander voorbeeld ook, niet anders. Als je de sponsorlijst in de aftiteling vóóraf zou zien, weet je de inhoud al.
Voor meer informatieve programmas is de publieke omroep. Dat die door, naar hun zeggen, geldgebrek veel ruis blijft uitzenden staat daar los van.


Ik ben volwassen!
ik ben er ook wel aan gewend dat ik in eigen huis en tuin contant reclame van praxis of cetabever voorbij zien komen, maar dan wordt normaliter niet elke week een special uitgezonden over cetabever als bedrijf.
En bij een autoprogramma zit steevast een merk dus kun je dat moeilijk niet noemen. Er zijn bij de commercielen toch gewoon programma's waarbij ze auto's testen en vergelijken.
[/quote]

Kom we gaan een brief schrijven om paarden te testen Haha! heb je ook weelr een gevuld programma

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:58

ach kan me niet schelen waar dat programma over gaat, ben zowiezo al blij dat er weer een programma is over de paarden, want het was de laatste tijd toch akelig stil op de buis, bijna alles gaat tegenwoordig over de politiek (nee daar moeten we vrolijk van worden) of over voetbal (nou das gezellig) maareh wij paardenmensen werden prompt vergeten, dus nee ben blij dat de teugel wordt uitgezonden, alleen ben benieuwd hoelang het dit keer gaat duren?!?!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:31

Dit lijkt gewoon net op SKIMAGAZINE. leken die de boel presenteren en overlopen van reclame. Ik heb 1 keer 10 minuten wat gezien en kijk toch niet meer, de tijden zijn hondsberoerd.
Maar voor degenen die op die tijden kunnen kijken, beter iets dan niets. Verder zijn er geen paardenprogramma's, dat is jammer.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:29

Ik heb het 2 of 3 weken geleden gekeken en wat een ontzettend waardeloos programma zeg Ik vond het totaal niet informatief en een brok reclame... Dat programma wat gesponsord werd door febo vond ik nog best aardig eigenlijk Haha! ben alleen de naam kwijt..

Don't hate me cause you ain't me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie