cavia's en konijnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 16:56

hai ik zit een beetje met een vraagje, en misschien dat een van jullie daar iets meer van weet..
nou het zit zo: we hebben 2 mannetes cavia's en willen graag weer een konijntje erbij nemen. het allerliefste wil ik dat ze wel eens bij elkaar kunnen, maar ik weet zowiezo dat mannetjes altijd met elkaar gaan vechten als ze al wat ouder zijn. maar als ik nou een vrouwtje neem, kan die dan niet gedekt worden door een van m'n cavia's? ik weet het niet, kunnen konijnen en cavia's samen baby's krijgen?

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!



Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:03

Nee hoor een cavia kan een konijn niet dekken.
En volgens mij kun je ok gewoon een mannetjes konijn bij je cavia's zetten.
Zorg ervoor dat het hok groot genoeg is. En houd ze goed in de gaten dat ze niet gaan bijten enzo. Hierdoor ontstaan nog wel eens ontstekingen enzo.
Maar meestal gaat het tussen cavia's en konijnen heel goed.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:16

ik heb een vrouwtjes cavia en een vrouwtjes Verward konijn, en het gaat heel erg goed samen! Gelukkig maar, want ik heb geen hok over haha

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:19

Het kan allebei, maar je moet er wel voor zorgen dat het konijntje nog heel jong is! Zodat ie kan opgroeien met de caafs.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:22

Je moet wel een beetje oppassen met Cavia's hoor! Ze zijn meestal heel fel en kunnen behoorlijk bijten! Dus goed opletten als je er een konijntje bijzet. En regelmatig controleren op wondjes, zodat als ze wondjes hebben het geen abses word, want dan ben je verder van huis.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:28

bij ons ging de cavia de hele tijd op dat konijn *LOL*
Maar er kan niks gebeuren maar die 2 mannetjes gaan wel vechten om dat vrouwtje (ook als er geen vrouwtje bijzit) eigelijk moet je dat van jongs afaan al doen .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 20:45

Ik heb een keichagrijnig konijn! als ik met mijn hand in het hok kom, al is het maar om zijn voerbakje te vullen dan valt hij aan, met zijn nageltjes of tandjes. En dan gromt hij nog ook! Ik heb hem al een flinke tik gegeven en heel hard "UH!" geroepen maar hij blijft een stuk chagrijn. Iemand nog een pitbulkonijn hebben?

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 23:46

Hoi, ik heb twee konijnen en 1 cavia.
Wat die cavia is zou ik niet weten, maar hij heeft samen met een mannetjes konijn in het hok gezeten en samen met een vrouwtjes konijn (nu nog) en daar heb ik geen problemen mee gehad. Met het vrouwtjes konijn is ie opgegroeid met het mannetjes konijn niet, maar dat ging toch goed Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 23:52

tja, wij hebben 2 cavia;s (vrouwtjes) en 1 konijn (ook v) samen zitten. Dit gaat heel goed, ze zitten erlkaar weleens achterna, maar nog nooit ernstige verwondingen ofzo gehad

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 22:08

ehm..Desiree..ik heb al een pitbull konijn!!!grommen, bijten en bang zijn deed ze maar ik heb haaar opgevoedt!! Tong uitsteken Cavia's en konijnen kunnen samen geen baby's krijgen, mensen en apen immers ook niet..(toch??) de enige dieren die niet van hetzelfde soort zijn die dat kunnen zijn dacht ik paarden en ezels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Axxy, Danij, Facebook, Googlebot, laura_estee, maaikemuis, maxi90, MerleSimone, Noukie123, pony33, rocky_1995, saltshaker23, Sanne_zepp, SteffiiY, tinker_sally, xSannee en 172 bezoekers