twijfels over nog een paardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 00:25

Ik twijfel zo... Twas dus zo goed als rond dat Amber ook bij Pink en Myst kwam staan, maar nu begin ik te twijfelen..
Ik wil het super super graag, en vind haar geweldig. maar moet ik het wel doen?
Ik zou de komende 6 maanden dus niets anders kunnen doen. Alleen maar sparen voor Amber te kunnen leasen en kopen. Amber is het geld zeker waard, maar krijg ik geen spijt dat ik niet beter een goedkopere kon kopen? 2000 is toch een rib uit mn lijf (laten we het zo zeggen, in een half jaar kan ik het net halen maar kan ik dus niets anders meer doen).
oliebol zeg ik wil het zo graag, maar ineens komt die twijfel dat ik voor een stuk minder ook een leuke welsh kan kopen... Die komt vast niet zo ver als Amber. Zal vast geen eerste premi aanzitten. maar dan loop ik niet een half jaar op mn tenen voor een pony..
Nu ken ik haar nog niet. dus is het makkelijk praten. Maar als ik haar alleen zo leasen, en dus niet kopen, weet ik dat ik over een half jaar toch geen afscheid kan nemen als ik weet dat ik haar kan kopen.
En bovendien zou ik dan een hoop geld kwijt zijn wat ik ook op had kunnen sparen voor een andere pony..
Kheb ondertussen Lonneke al gemaild en het uitgelegd, Hoop dat ze me een beetje snapt, vind het zo stom en banketstaaf... Misschien heeft ze ook nog een jonger/goedkopere staan. Maar ik moet zoiezo ff iets volwassener doen en niet zo snel iets beslissen. Ik ben nog maar 16 en het gaat wel over een levend iets.. Tis geen speelgoed en die pony heeft recht op een goed en vaste baas!
Zeg eens eerlijk wat zouden jullie doen?
6 maanden lang sparen en dan een geweldige pony hebben (zit ik dus nogsteeds over tedenken.. Ik wil het zo graag!)
of nog even wachten, goed nadenken en een goedkopere kopen.. (snik, amber....)

Wat zouden jullie doen?
Ik voel me er echt rot door... waarom ben ikdan ook zo ondankbaar en niet tevreden met Pinky & Mysty??? Stom kind dat ik ben. Kben me pony's nie waard

[Edit Karin] titel verduidelijkt [/edit]
_________________
<FONT COLOR="deeppink">Lieve Pinky, dat het zover zou komen...
Had ik alleen maar kunnen dromen!
</FONT COLOR="deeppink">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pinky_girl op 2001-08-11 01:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-11 19:27 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 00:30

Blerg ik voel me er echt niet goed door...
Ik wil Amber!!! Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 04:32

tja meissie ik snap je gevoelens wel.ik stond een paar maand terug bijna voor de beslissing april te kopen,financieel was zij wel betaalbaar maar ik kon de verzorging daarna gewoon niet betalen.denk daar ook eens over na,je hebt nu en wei maar wat als je er straks wegmoet?of als 1 van je pony's ziek word?of er extra medicatie in het spel komt,speciaal voer,o.i.d.?
denk niet alleen aan de aankoopkosten,maar ook of je het kunt dragen financieel om haar altijd te kunnen houden....ik persoonlijk zou het nét kunnen betalen om er 1 tje bij te hebben maar dan zou ik elk dubbeltje om moeten draaien en nooit iets leuks kunnen doen,nu ben ik al in die positite dat ik echt heeel maar dan ook heel weinig overhoudt om evt. te kunnen wegleggen en zelfs dat bedrag gaat tot nu toe elke maand toch weer naar tinkie voor extra dingetjes.......en ik ben 24 en heb een vast loon.........dus denk ook goed na wat er daarna gebeurt,als je volgend jaar met pinky aangespannen wilt rijden,moet je een wagentje en tuig aanschaffen(bij elkaar rond 1700,-)je pony komt elke 8 weken vierkant op ijzers(150,-)en wil je evt. ook lessen met hem.daar moet je ook rekening mee houden,dat pinky strakkies drie is en daar ook meer kosten bijkomen............
mijn mening is dat ik niet eerder aan een dier mag beginnen van mezelf als ik weet dat ik daarna voor altijd de financiele zorg kan dragen voor alles wat er evt. moet gebeuren...........en niet dat ik net krap krap alles bij elkaar heb,maar nee dat ik het écht kan betalen.............dus voordat je het over de aanschaf prijs hebt denk ook eens verder aan de toekomst wat je met pinky wilt.....

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 10:55

Mijn mening:

Pony's kopen is ontzettend leuk, ik heb het zelf een beetje met de cavia's, iemand die ze kwijt wil, ooooh geef maar aan mij, maar dan zit je er wel weer mee. Het is allemaal heel leuk en lief enzo, maar het kost zoveel en er komt veel bij kijken.

Je hebt nu een lieve pony, kan je niet beter daar al je aandacht aan geven?


En over de prijs, kijk, als je toch echt graag een pony erbij wilt, ik vind 2000 erg veel hoor. Wat kan jou die 1e premie nou schelen? (ja dat weet ik dus niet)

Ga op zoek naar een (eventueel) verwaarloosd, goedkope welsh die je een hardstikke fijn tehuis kan geven en waarmee je ook de beste vrienden kan worden.

dit is mijn mening
veel succes ermee,
gr. Gerdien

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 11:31

Tja ik ben niet echt thuis in het welshpaarden wereldje.
en weet ook niet hoe oud amber is maar een 1ste premie zegt wat over het type niet over karakter en hoe ze is als gebruikspony.
Nou zal dat ook wel in orde zijn als ze van Lonneke vandaan komt.
Wij hebben nu een 2de premie hengstveulen verkocht voor minder dan 2000 't is wel een goed veulen hoor maar wbt type niet zoals een 1ste premie groninger moet zijn.

Waarom niet wachten tot je ouder bent met een vaste baan?
Je heb na vandaag al 1.5 paardje want mysty zal ook wel een beetje als die van jou aan voelen toch?
misschien straks met die 2 ook 2span rijden?
maar ookal wat sanderijn al zegt alle overige kosten komen er ook nog bijop he....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 12:18

Tja, ik heb gister alles goed uitegerekend en ik kan het net betalen. Maar stel dat 1 van de 2 een ziekte krijgt en de dierenarts moet komen heb ik dus al een probleem... Dat is best een hele gok. Het laatste wat ik wil is namelijk dat mijn paardjes eronder lijden...
En inderdaad, vanaf maandag wordt het zoiezo hardstikke leuk want Mysty komt erbij, en we hebben altijd gezegt dat we ieder 2 pony's hebben ipv allebij 1, en zo voelt het voor mij ook wel omdat Mysty nu ook al van ons samen is.

Ik ga er nog even goed overna denken, en kijken wat het beste is. Niet wat IK wil, maar wat nu het beste besluit is...
En nu is het nog makkelijk nee te zeggen want ik ken Amber nog niet, want wat je niet kent kun je niet missen...
Lonneke PB'de me ook al dat haar vriendin een goedkoper (heel stuk goedkoper) veulentje te koop had. Misschien is dat beter vor mij. Maar ik ga zoiezo eerst eens denken of ik ook over 2 jaar nog voor mn 2 welshjes zou kunnen zorgen. dat vind ik toch het belangrijkste...

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 01:11

goed plan, denk er maar eens rustig over na.