Welke smoes gebruiken jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 21:05

Leuk hoor, een nieuw forum over dieten.
Zelf hoef ik gelukkig niet al te veel op mijn gewicht te letten, maar vrouwen (en mannen!) in mijn omgeving des te meer!
Het valt me op dat er veel mensen zijn die ''smoesjes'' gebruiken.
Ach, die ene kan geen kwaad...
Tja, ik heb een trage stofwisseling Verward (Maar als je ziet wat die persoon naar binnen werkt per dag dan kun je beter zeggen dat haar stofwisseling de hoeveel eten niet aan kan!)
Zijn jullie eerlijk tegen jullie zelf en realiseer je hoe het komt dat je overgewicht hebt?
Zo nee, wat voor ''smoesjes'' (sorry, rotwoord) gebruiken jullie? Misschien kun je anderen op ideen brengen? Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:00

Mijn enige smoes is (en dat is geen smoes maar de werkelijke reden) dat ik veel van lekker eten houd. Of laat ik het zo zeggen: dat ik van veel lekker eten houd, of nog anders...dat ik van lekker veel eten houd Schijnheilig

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:30

De mijne dat ik gewoon verslaafd ben aan chocola, en dat ik het dus wel móet eten, daarvoor ben je tenslotte verslaafd. Kan ik niks aan doen hoor! Schijnheilig
Maar da's nu afgelopen......ik ben benieuwd hoeveel dagen ik het zonder uithoud *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:35

ik gebruik geen smoes en geef eerlijk toe dat als ik zit te snoepen dat ik het gewoon lekker vind!ik heb dat allang achter me gelaten.ik hoef me toch tegenover niemand te verontschuldigen?het is mijn lijf en als ik zin heb om te snoepen dan doe ik dat.punt

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 23:02

smoes neeeh ik heb gewoon altijd en overal trek *LOL*
en tja verder ben ik verslaafd aan lollie's (cola lollies aaaahhh)ik snoep teveel en ik kan het niet laten al ga ik dat nu wel proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 23:17

ik ben vooral aangekomen tijdens mijn laatste jaar op school (eindexamen) en mijn eerste studiejaar. Oorzaken: minder bewegen, meer eten en vooral ongezonder eten (afhaal snack, magnetronmaaltijd etc.). Eerstejaars kilo's uit bier heb ik niet zo erg want datlust ik niet zo. Scheelt weer.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 08:13


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 10:02

Smoes Verward Ieder pondje gaat door het mondje, zo ishet bij mij in ieder geval wel.
Wat ik wel merk is naarmate de jaren verstrijken het moeilijker wordt om een paar kilo's kwijt te raken. Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de energie die je op een dag verbrand.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 10:23

Ten eerste heb ik geen overgewicht. Ik wil slechts enkele kilootjes kwijt om bijvoorbeeld mijn oude paardrijbroek weer te passen.
Ik hoef dan ook geen smoezen te gebruiken. Alleen ben ik wel gek op lekker eten.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 10:26

Ik heb ook geen overgewicht en als ik het zou hebben... ik kan niet afvallen!

1. Ik snoep haast nooit, 1 enkele keer ofzo
2. Ik eet heel de week groente en 1 enkele keer patat.
3. Heb ik niet!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 17:41

Mijn smoes is: ik voel me rot vandaag!!!(ha,ha)

Ik wil zo graag afvallen, nou moet ik eerlijk toegeven dat ik er de laatste tijd weinig aandoe maar binnenkort moet ik er echt aan geloven!!!
Ik ben door medicijnen aangekomen en ik heb echt een traag werkende schildklier(heb er medicijnen voor), dus da's minder!!!
groetjes monique.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 18:43

Hmm, smoes, niet echt...
Ik woog 58 kilo tot ik zwanger raakte, tijdens de 1ste zwangerschap ben ik 24 kilo aangekomen,
daarom mocht ik geen fruit meer eten of drinken want verder lette ik goed op wat ik at.
(Dat weet ik wel zeker want je staat onder controle tijdens een zwangerschap, plus dat je niks wilt doen om dat kindje te schaden natuurlijk!!)
Daarvan ben ik wel aardig wat kwijtgeraakt tot de tweede zwangerschap, toen ben ik 17 kilo aangekomen terwijl ik echt heel strikt een schema bijhield van calorieeen en dergelijke Scheve mond\
Het zwaarste dat ik heb gewogen was 92 kilo en toen was ik 41 wk zwanger van de 2de,
sindsdien ben ik wel altijd onder de 80 kilo gebleven.

Mijn stofwisseling was tijdens mijn zwangerschappen bijna nihil zou ik zo zeggen,
wel heb ik 2x 2 gezonde jongens van 3750 gram en 53 cm lang ter wereld gebracht.

Ik ben nog aan het overwegen om naar een Dietiste te stappen.



_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-10 18:44 ]</font>

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 21:25

Doen hoor! Je kunt je zoveel beter voelen als je een "gezond" gewicht hebt.
Ik was 78 kilo op mijn zwaarst... ahum... in 2 jaar tijd ben ik 18 kilo afgevallen. En er ging een wereld voor me open. Leerde mijn man kennen, kreeg weer wat interesse in mijn omgeving en andersom.
Ik eet nu alles, Kwijl snoep wel regelmatig, maar luister wel naar mijn lichaam. Smoesjes heb ik niet, als ik geen trek heb, eet ik gewoon niet. Als ik honger heb, dan eet ik waar ik op dat moment behoefte aan heb.
(ik vind het dus klinklare onzin dat je MOET ontbijten en om 12 uur MOET lunchen en 's avonds warm MOET eten) Soms eet ik sochtends de restjes lasagne van de avond ervoor als ontbijt Vork Kan ik de hele dag op teren...
en ik ben nog steeds op een normaal gewicht.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 23:08

Toen ik een paar jaar geleden mijn paard verkocht en ging studeren (avondstudie) vlogen de kilo's eraan! Ik was gewend om net zoveel te eten als nodig als je elke dag een uur paardrijdt. Nou, dan verbruik je toch echt wel een ietsje pietsje meer energie dan wanneer je achter de boeken zit. Knipoog
Ik ben toen gestopt met snoepen en gelukkig waren de kilo's (stuk of 5) er snel weer af. Waarschijnlijk was ik er net op tijd bij.
Het valt me op (wat ik ook al las) dat mensen die ''te dik'' zijn gewoon van eten houden.
Ik denk dat ik geluk heb dat ik snel een vol gevoel krijg. Als ik uit ga eten dan is het of een voorgerecht of een nagerecht. Als ik beiden neem dan kunnen ze me van tafel rollen! Meer kan ik gewoon niet op.
En snoepen doe ik bijna niet meer sinds een paar maanden. Ik kreeg steeds vaker last van hoofdpijn en het viel me op dat ik dat vooral had na een ''snoep-bui'.'(tja, die zak moet leeg...)
De keren dat ik nu hoofdpijn heb is het prima met een nerofennetje te verhelpen.
Dit is voor mij een ontzettende stok achter de deur om niet meer te snoepen! En gelukkig heeft dat een gunstig effect op mijn gewicht. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 23:34

Wat jij daar zecht Silvia klopt wel. Het aardige is dat je als je jezelf aanwent om gewoon wat minder te eten (je bord minder vol te laden, altijd "binnen het randje" te blijven, je de eerste week je een beetje hol kunt voelen, maar daarna past je lichaam zich aan. Als je jezelf weer een keer te buiten gaat kun je gewoon veel minder op!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 01:28

Citaat:
Het valt me op (wat ik ook al las) dat mensen die ''te dik'' zijn gewoon van eten houden.

Dat vind ik wel grappig, want ik ben zelf absoluut niet te dik. Ik wil alleen een beetje op mijn eetpatroon letten.
Maar ik lust dus enorm veel! Ik eet dan ook bijna altijd netjes mijn bordje leeg en als het lekker is, schep ik rustig nog een tweede keer op.
Maar ja, dat kan ook relatief zijn, want als ik zie dat ik een pizza bij de pizzeria meestal niet op krijg en ook moeite heb met zo'n uitgebreide pannenkoek van het pannenkoekenschip (hele goede pannenkoekenbakker hier in Groningen - gratis tip!)