Hoe veel kost het bij elkaar gemiddeld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:55

dat ken je nie helemaal schatte --> stel dat je paard ziek word of andere ijzers nodig heeft

ik heb geen paard maar dat weet ik wel gewone kosten die er altjd zijn wete ik nie Haha!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:09

De hoefsmid:
bij ons kost de hoefsmid met ijzers 70 Euro zonder ijzers 40 Euro (1x in de 6 weken)
Wormenkuur: Ongeveer 12 Euro. (1x in de 6 weken).
Dierenarts (Vacinatie): heel verschillend, er kan vanalles bijkomen
En spullen zoals deken, zadel, hoofdstel, wondspray en alles wat je maar kunt bedenken kun je opzoeken op internet.

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:09

ik weet de gemiddelde prijzen niet helemaal, maar ik kan je wel vertellen wat ik voor mijn B-Welsh betaal. nou om te beginnen:
* de hoefijzers > om de 2 maanden, als je vaak buitenrijdt vaker!!!> 45 euro voor ijzers alleen voor, vierkant is 59 euro.
* wormenkuren > om de 2 maanden > 10 euro, kan ik 3 keer mee doen.
* injecties > ieder half jaar > 50 euro
* verder natuurlijk extra veearts kosten, maar die zijn niet te schatten.
* extra dingen die erbij komen, zoals soms een nieuw halster/ beenkappen/ bandages/ etc. Je denkt in het begin van deze dingen zijn eenmalig, maar als je iets leuks ziet, koop je het toch al gauw Haha!
* als je wedstrijden wilt rijden, je startgeld en lidmaatschappen, ik weet niet hoeveel dit is, want ik rijdt zelf geen wedstrijden!!

dit zijn de echte vaste kosten! verder kan je het zo gek maken als je wilt!! sommige mensen vinden het leuk om nieuwe dingen van dure merken te kopen, maar ik viond het erg leuk om heel het internet af te struinen op zoek naar goede dingen voor een leuk prijsje!!

nou veel suc6 met het overhalen van je ouders!! maar wees er wel bewust van dat het niet nix is, een eigen paardje, je zult er ook de tijd en geduld voor over moeten hebben. en het is niet altijd even leuk, denk maar aan de winter/ herfst, je zult toch naar je paardje moeten, want hem de hele dag op stal laten staan kan ook niet!!

groetjes Maaike

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:20

Vaste kosten zijn:

Stal icl. stro of Weidegang
Eten
Wormspuit
Bekappen of Beslaan
Verzekering tegen diefstal of dood
Jaarlijkse enting

De rest is bijkomende zaak.
Nou eigenlijk is alles bijkomende zaak, want je kan zelf kiezen of je wel of niet ontwormt, verzekerd of jaarlijks laat enten. Dit zijn voorzorgsmaatregelen namelijk. Het bekappen kun je zelf bijhouden, maar ijzers laat je meestal wel zelf onderzetten.

Wanneer je dit op kunt hoesten, kun je je eigen paard onderhouden.
Het risico van paarden die ziek kunnen worden heb je nou eenmaal altijd, daarom heb ik mijn paard verzekerd, en deels tegen ziektekosten zodat bij grote uitgaven ik een deel vergoed krijg en als mijn paard komt te overlijden dat ik het verzekerde bedrag totaal krijg dat ik weer een ander paard kan aanschaffen.

Veel succes, ik ben in heel mijn leven voor mijn paard nog nooit meer kwijt geweest dan 100 euro per maand.

Rilana

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:22

kijk even met de zoekfunctie Knipoog Hier is wekelijks wel een toppic over!

Succes!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:22

Het kost altijd meer dan je berekend!!!

( Maar het is het altijd waard)

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:24

Dit hoort niet bij EA.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:38

dit hoort idd niet onder eenmaa, andermaal.
maar als je wilt kan ik je een lijstje PBen over wat ik per maand kwijt ben aan loulou. ik houd namelijk bij hoeveel ik aan der uitgeef. pb maar even als je dat wilt.
en als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat hier al meerdere topics over zijn geweest. dus daar kun je ook nog meer info uithalen