verzorgpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

verzorgpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 19:46

wat mogen jullie nu met je verzorgpony/paard en hoelang deed je daarover om dat te mogen

en wie hebben jullie nu als verzorgpaard? Lachen


Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 19:57

Ik had een verzorgpaard en daar mocht ik op zich alles mee. Ik heb vooral met haar buitengereden, maar ook wel eens op de manege een les meegedraaid. Dit was echter niet haar sterkste punt, dus daar ben ik maar snel mee gestopt. Ik hoefde daar niet veel voor te doen. Ong. een week nadat ik begonnen was met verzorgen mocht ik alleen op haar naar buiten Haha!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 19:58

jij hebt geluk gehad! ik heb er heel lang voor moeten poetsen!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:14

ik mag heel veel met mijn verzorg paarden Haha!
heb er 4. Met mijn verzorg shetje rij ik meestal gewoon in de wie enz en ook in het veld.
we mogen als we willen de ganse dag weg blijven. Als we hem maar heel terug brengen Lachen

en met mijn 3 verzorg paarden mag ik ook veel.
wij rijden alleen nog maar op 2 omdat de andere opnieuw zadelmak gemaakt moet worden.
we rijden meestal buiten. maar de laaste tijd rij ik ook wel vaker in de bak.
als we willen mogen we ze ook meenenem met de trailer en op de manege gaan rijden ofzo. hebben we nog nooit gedaan omdat niemand de trailer kan trekken Haha!

de 3de gaat nu opnieuw ingereden worden. en ik mag daar normaal gezien wedstrijden mee gaan rijden Haha!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:31

Erm...Ik mag Vanilla op zaterdag rijden. In de bak en we mogen ook wel de weg op soms.
Ze staat op een ponyclub, en loopt door de weeks dus in de lessen mee.

Ik had eerst Roadey als verzorgpony, das een welsh mountain en daar ben ik altijd sinds ik op ponyclub oudervrucht kom al te groot voor geweest. Maar ik werd dus al gevraagd of ik hem wilde verzorgen toen ik een half jaar op die ponyclub was, best wel geluk dus. Ik heb hem 3 jaar elke zaterdag gelongeerd of gewandeld enzo. Was heel leuk, en nu mag mijn zusje hem verzorgen Lachen

En toen werd me gevraagd of ik Vanilla wilde verzorgen omdat haar oude versorgstertje stopte met paardrijden daar... En ik doe haar nu sinds oktober 2001 geloof ik Verward

Ben wel blij dat Roadey nog op dezelfde stal staat, want het is toch wel een schatje en voelde wel banketstaaf om hem te "dumpen" voor Vanilla

Gott weiss ich will kein Engel sein!!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:38

Ik verzorg Kasmeria en Tyrano. Ik ben via internet aan hen gekomen. Ik mag in principe alles met Kas, behalve buiten rijden. Met Tyrano tuttel ik lekker. Ze gaan hem deze zomer inrijden.
Ik mag Kasmeria op 'mijn' dagen gewoon als mijn eigen paard beschouwen.
Dit is ze:
Afbeelding

Foto's van Tyrano staan in m'n profiel!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:50

Ik heb een verzorgpaard, ze heet Soraya (zie voor meer info mijn profiel). Ik mag alles met haar, normaal gesproken doe ik haar twee keer per week, maar als de eigenaresse niet kan of er iets anders aan de hand is dan belt ze even en dan mag ik haar ook doen. Voor die twee keer in de week betaal ik ook, maar voor de extra keren dat ik dan mag rijden hoef ik niet te betalen.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:15

ik mag alles met mijn verzorgpaarden.
Buitenrijden, eventueel als ik het zou willen wedstrijden nou a kortom alles.

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:37

Ik mag niet alles met mijn verzorg/bijrijdpaard.
Ik ga er 2x per week heen, op dinsdag en 1x in het weekend.
Op dinsdag moet ik hem longeren en ik mag ermee wandelen.
In weekend ga ik buiten rijden, het is juist de bedoeling dat hij eruit komt en niet in de bak gereden wordt. Gewoon ff lekker de beentjes strekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:39

Ik kan alleen maar zeggen wat een verzorger met mijn paard mag Haha!
Alles, behalve buitenrijden (te onbetrouwbaar). Dressuur, springen, freestylen, poetsen tot 'ie kaal is etc etc alles goed, en zo vaak als ze willen.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:13

Ik mag volgens mij alles met mijn verzorgpony. Dressuren, meenemen naar prive-lessen, buitenrijden, wedstrijden en zelfs meenemen op vakantie. Alles dus eigenlijk wel. De eigenaresse laat me helemaal vrij. Waarschijnlijk ook omdat zij of haar dochter er niet op rijden.
Maar daarvoor neem ik ook een groot gedeelte van de verantwoordelijkheid waar. Als ze op vakantie is dan zet ik hem binnen en buiten, stal doen etc.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:05

Ik heb ook een verzorg paard Party!! Meer dan 1 zelfs Lachen Maar 1 die ik echt elke dag doe Lovers ... Alleen nu niet omdat ze bij de hengst is Haha!..Wat ik mag best veel alleen niet rijden maar dat doet niemand op haar Lovers Ik poets er ,longeer ,ga buiten het bos in lekker wandelen enz Lachen
Hoelang ik der over gedaan heb dat temogen geeeeeeeen idee Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:15

Toen ik nog verzorgde, heb ik eerst een half jartje gepoetst en op het terrein in de bak gereden. Na dat halfjaar mocht ik doen met haal wat ik wil: buitenrijden, wedstrijden, lessen, enz. Echt alles.

Nu ik een eigen paard heb vind ik het eng om haar aan een vreemde mee te geven. Er mag echt wel eens iemand op ofzo, maar alleen als ik erbij ben.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:16

Ik mag best veel met mijn verzorgpony's. Vanaf het begin mag ik al rijden, en nu krijg ik ook les van een hele goede instructrice (prive en ze komt hierheen) En ik ga als t goed is over een poosje op wedstrijd. Het enige is dat ik niet met haar naar buiten mag, maar dat vind ik opzich niet erg, ben allang blij dat ik zo'n lieve pony mag verzorgen en rijden!! *LOL* *LOL* *LOL*

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:42

Ik moet het ook even omdraaien: mijn verzorgsters mogen pas buiten rijden als ze me in de bak en onder begeleiding buiten hebben laten zien dat ze hem aankunnen en vooruitdeneken en handelen in moeilijke/risicovolle situaties (is niet helemaal betrouwbaar in het verkeer) De huidige verzorgster mocht na ruim een half jaar zelf met hem naar buiten (en samen met vriendinnen) mits ze zo min mogelijk langs de weg reed... De verzorgsters daarvoor vertrouwde ik onvoldoende om zelf met hem weg te mogen. Lessen op manege mag vanaf dat ze aan elkaar gewend zijn. Privelessen vanaf het begin, mits ik het eens ben met de instructeur. Op het erf alles: poetsen, longeren, grazen, rijden met (en zonder) zadel en hoofdstel in de bak, of weiland. Onderlinge wedstrijden in overleg (ik rijd namelijk normaal in het weekend)

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:54

Toen ik nog een verzorgpaard had mocht ik er echt alles mee doen wat je je maar kunt voorstellen. Het was net een eigen paard!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:59

Ik mocht met mijn verzorgpaard ook heel veel. Ik heb er zo'n half jaar voor moeten poetsen en wandelen maar daarna mocht ik ook met hem buitenritjes maken. Veel meer kon ik ook niet doen want hij was toen al een jaar of 19 en al een aantal jaar met de VUT. Een conditie van nul komma nul dus. Ondertussen verzorg ik hem sinds driekwart jaar niet meer omdat ik het te druk kreeg met mijn eigen paardje en ze jammer genoeg niet bij elkaar op stal staan. Maar van zijn bazinnetje mag ik een deel van hem als de mijne beschouwen.... denk dat ik maar voor zijn koppie kies Lovers Pepper is twee weken geleden alweer 27 geworden en sinds een jaar of 3 wordt er helemaal niet meer op hem gereden. Hij wordt nu alleen nog maar grandioos verwend elke dag Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:27

Carolien is van me bruurvrouw. En ik mag alles ermee doen wat ik wil, niks te vragen Knipoog Wel als ik naar het strand ga of als ik ergens anders verder weg ga.Dat soort dingetjes maar les niet buitenrit niet dat niet

Dat is wel lekker Knipoog

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:48

nou ik mag niet over straat et zo gewend is
maar dat mag in de zomer ik rij er geen wedstrijd mee maar verder mag ik alles wel

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:02

poehee ik heb het wel getroffen geloof ik (weet ik eigelijk wel zeker)
ik al sinds dag 1 zegmaar alles met nono doen
ik rij hem vast 2 dagen in de week
soms wat meer
ik mag springen, naar buiten polder of bos of weet ik veel
als ik maar voorzichtig ben....logisch
mag wedstrijden doen als ik dat zou willen
lessen, bedenk het maar
ik betaal er ook nog eens niks voor.
is wel wennen hoor, want ik heb jaren me eigen pony gereden, maar sinds die op het land staat doe ik dat dus niet meer
en rij ik nu de pony van een ander
toch ene heel verschil, maar moet zeggen
het bevalt me super goed Haha!

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, amandananana, Esther_r20, Gigixponys, GoogleAdsense, Jorissie, lauret, mino1, SemrushBot, SylS, Whizz en 121 bezoekers