Waar is je trailer verzekerd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Waar is je trailer verzekerd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 20:08

Waar hebben jullie je trailer verzekerd??
En hoeveel kost dat jullie op jaarbasis??

Mijn 2-paardstrailer is verzekerd bij N.V. Noordhollandsche van 1816
en het kost me op jaarbasis 214 euro. Ik wil wel eens weten of dit
overdreven duur is (als dat zo is ga ik mijn tussenpersoon even
zijn nekje omdraaien }> )

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:12

Mijn trailer zit gewoon bij de auto, dat heb ik nagevraagd. Ik betaal er niets extra's voor.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:23

Ik heb hem ook niet apart verzekerd hoewel ik van Belker heb gehoord dat dat heel handig kan zijn als je een te laag viaduct tegen komt Haha!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 22:33

de mijne is dus o.a. verzekerd tegen diefstal

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:34

Volgens mij zit het gewoon bij onze autoverzekering in en levert dat een kleine toeslag op Verward Zou niet weten hoeveel Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:44

Barb schreef:
de mijne is dus o.a. verzekerd tegen diefstal


Ik heb wel een paar anti diefstal chips er in zitten en een slot dat in de koppeling zit zodat hij ook achter de auto op slot kan.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:40

De mijne is ook alleen maar verzekerd als hij achter de auto hangt. Zit inbegrepen bij mijn autoverzekering.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 00:10

Toevallig vanmiddag de FBTO over gebeld, premie is afhankelijk van de nieuwwaarde natuurlijk en een aanhangerverzekering is daar alleen af te sluiten als de auto ook bij hun verzekerd is.
Ik kom op een premie van 60,36 euro per jaar, dan lijkt dat van jou dus overdreven duur.... Verzekerd tegen diefstal en schade. Eigen risico bij diefstal 226 euro en bij schade 150 euro.
Moet er alleen nog even achter zien te komen hoe of het zit als de trailer achter een andere (niet FBTO) verzekerde auto hangt, want er komen verschillende auto's voor te staan.

Voor wat betreft de verzekering die bij je auto in zit heb ik er het volgende van begrepen: dit is een soort WA verzekering. Als je trailer bijvoorbeeld losbreekt en een andere auto ramt, dan wordt de schade aan die andere auto vergoed. Zelf heb je gewoon vette pech.

Van de site van FBTO:
Op mijn autopapieren staat dat de aanhanger gratis is meeverzekerd. Hoef ik mijn caravan nu niet te verzekeren?
Het gratis meeverzekeren van de aanhanger heeft betrekking op schade die de aanhanger aan anderen veroorzaakt als deze bijvoorbeeld losschiet van de trekhaak. Alleen de schade aan anderen is dan verzekerd, niet de schade aan de caravan zelf. Hiervoor moet u een speciale caravanverzekering afsluiten.

Vraag dit dus goed na bij je verzekering!

Nulla tenaci invia est via

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 07:38

Mijnes is bij interpolis voor ong 100 euro per jaar.
Waar je goed op moet letten is je premie en de dagwaarde. Bij bv Hippo en fairmount gaat je premie ieder jaar omhoog en de dagwaarde naar beneden, je betaald je dus scheel en je krijgt er uiteindelijk niks voor terug.
Bij interpolis gaat de dagwaarde/heraanschafwaarde gewoon omhoog, hun motto: als er wat met je trailer aan de hand is moet je toch een nieuwe kopen die hetzelfde is, die is dan in prijs gestegen dus .....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:50

Ik ben ook aan t zoeken naar een goede verzekering.
Omdat ik een nieuwe trailer koop,wil ik deze all-risk laten verzekeren.
De enigste die ik heb kunnen vinden was die van hippo;maar als dat waar is wat vippie zegt lijkt het me niet gunstig om mijn trailer daar te verzekeren... Lips are sealed
Heeft iemand nog tips,het lieft een goede internetsite waar alles duidelijk op staat.
(op de site van interpolis kon ik niets vinden over trailers) Verdrietig

Groetjes jovanka

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:53

Op internet is er heel weinig over te vinden, het beste kun je een verzekeringsmaatschappij gewoon opbellen en je vragen stellen. Paardentrailer valt onder aanhangerverzekering.

Nulla tenaci invia est via

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:51

Mijn trailer is bij mijn auto verzekerd voor een extra bedrag (toen 75 guldens per jaar) bij Unive. Ging heel makkelijk en was in iedergeval goedkoper dan bij de paardenverzekeringen. Hij is verzekerd voor schade en diefstal. Volgens mij staat er info op hun site (www.unive.nl).

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:40

Ik heb eens geinformeerd bij hippo;

Onder deze rubriek is verzekerd de aansprakelijkheid tot € 250.000,- per gebeurtenis voor schade die is ontstaan door de paardentrailer in ontkoppelde toestand, maar ook verlies of beschadiging van uw trailer door enig van buiten komend onheil inclusief de gevolgschade van zgn. materiaal- en/of construtiefouten.
De schadevergoeding bij totaal verlies van een trailer met een ouderdom t/m vijf jaar geschiedt op basis van de nieuwwaarde; bij totaal verlies binnen het zesde en zevende jaar geldt de nieuwprijs minus een vaste afschrijving van 2% per maand en na het zevende jaar geldt altijd de dagwaarde.
Bij beschadiging worden de herstelkosten vergoed. Om prijsstijgingen op te vangen wordt zolang de trailer nog geen 60 maanden oud is, het verzekerde bedrag jaarlijks verhoogd met 4% en de premie daarmee in overeenstemming gebracht.Tevens voorziet deze rubriek in een gratis vervangend vervoerdekking indien de paardentrailer totaal verloren gaat of zodanig beschadigd wordt dat reparatie binnen 48 uur niet mogelijk is. Wij stellen dan gedurende maximaal vijf dagen een vervangende paardentrailer beschikbaar.
Premie 1,50% van de huidige nieuwwaarde.
Het eigen risico bedraagt € 22.70,-

Het is dus niet zo dat je premie ieder jaar stijgt Lachen
Je blijf dus gewoon die 1.5% betalen over het aankoopbedrag,dat elk jaar met 4% verhoogd wordt ivm prijsstijging.
De dagwaarde gaat dus gewoon omhoog *LOL* en de premie blijft hetzelfde.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:53

thoroughbred schreef:
Ik heb eens geinformeerd bij hippo;

Onder deze rubriek is verzekerd de aansprakelijkheid tot € 250.000,- per gebeurtenis voor schade die is ontstaan door de paardentrailer in ontkoppelde toestand, maar ook verlies of beschadiging van uw trailer door enig van buiten komend onheil inclusief de gevolgschade van zgn. materiaal- en/of construtiefouten.
De schadevergoeding bij totaal verlies van een trailer met een ouderdom t/m vijf jaar geschiedt op basis van de nieuwwaarde; bij totaal verlies binnen het zesde en zevende jaar geldt de nieuwprijs minus een vaste afschrijving van 2% per maand en na het zevende jaar geldt altijd de dagwaarde.
Bij beschadiging worden de herstelkosten vergoed. Om prijsstijgingen op te vangen wordt zolang de trailer nog geen 60 maanden oud is, het verzekerde bedrag jaarlijks verhoogd met 4% en de premie daarmee in overeenstemming gebracht.Tevens voorziet deze rubriek in een gratis vervangend vervoerdekking indien de paardentrailer totaal verloren gaat of zodanig beschadigd wordt dat reparatie binnen 48 uur niet mogelijk is. Wij stellen dan gedurende maximaal vijf dagen een vervangende paardentrailer beschikbaar.
Premie 1,50% van de huidige nieuwwaarde.
Het eigen risico bedraagt € 22.70,-

Het is dus niet zo dat je premie ieder jaar stijgt Lachen
Je blijf dus gewoon die 1.5% betalen over het aankoopbedrag,dat elk jaar met 4% verhoogd wordt ivm prijsstijging.
De dagwaarde gaat dus gewoon omhoog *LOL* en de premie blijft hetzelfde.


Dat is dan sinds kort maar niet toen ik 3 jaar geleden mn trailer kocht. Daarbij is de premie veel hoger dan bij Interpolis, ook wel handig.

na het zevende jaar geldt altijd de dagwaarde.
Dit is heel sniekie, aangezien de meeste trailers langer meegana dan 7 jaar, krijg je daarna dus problemen met je trailer, dan krijg je dus bijna niks, nakkes, nada terug....

Om prijsstijgingen op te vangen wordt zolang de trailer nog geen 60 maanden oud is, het verzekerde bedrag jaarlijks verhoogd met 4% en de premie daarmee in overeenstemming gebracht.
Premie gaat dus wel degelijk omhoog met maar lieft 4%, op een paar duizend euro is dat een behoorlijk bedrag....

Nee geef mij maar interpolis, simpel en duidelijk....
Maargoed dat mag iedereen lekker voor zichzelf weten toch?

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:15

Ik heb net contact gehad met FBTO en daar zit het als volgt in elkaar:

WA is gedekt door de verzekering van het trekkende voertuig, ongeacht waar die verzekerd is. Cascoschade en diefstal van de trailer wordt gedekt door FBTO, ook als er een andere auto voor staat.

Voorbeeld: trailer breekt los en komt tot stilstand tegen een andere auto.
Schade aan de auto wordt gedekt door WA van het trekkende voertuig, schade aan de trailer dekt FBTO.

De aanhangerverzekering is bij hun zoals ze het noemen een "service-produkt", alleen af te sluiten als de auto daar ook in de verzekering is en daarom vrij goedkoop.

Bij totaalverlies van de aanhanger (indien niet ouder dan 5 jaar) vergoedt
FBTO de nieuwwaarde van een vergelijkbare aanhanger tot maximaal 125% van het verzekerde bedrag. Na 5 jaar geldt bij totaalverlies de dagwaarde. Het verzekerde bedrag wordt ieder jaar automatisch met 5% verhoogd.

Nulla tenaci invia est via

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:04

Mijn trailer hebben we verzekerd op naam van de zaak, zodoende hoef ik er niets aan te betalen... Knipoog

Toos paardloos

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:47

Hoi viv.
ik heb gebeld met hippo.
De jaarlijkse premie blijft gewoon 1.5%.
Je krijgt elk jaar 4% bij de nieuwwaarde(ivm prijsstijging van nieuwe trailers),en daar betaal je weer die 1,5% premie over.
Ik heb uitgerekend dat ik in het eerste jaar ongv 68 euro en in het 5e jaar ongv 79 euro betaal.
Zou die in het 5e jaar gestolen worden krijg ik dus Nieuwwaarde + 5x4% over nieuwwaarde uitbetaald.(120%)
Dus eigelijk hetzelfde als bij interpolis,alleen dat je na die 7 jaar alleen de dagwaarde terugkrijgt Verdrietig
Maar...na 5 jaar kan ik m n trailer inruilen en een nieuwe kopen,als ik tenminste niet te veel hoef bij te betalen. Dan loop je denk ik t minste risico dat je er te veel geld op verliest..een kennis van mij doet dit al jaren op deze manier en raade mij dit aan,maar dat ga ik nog eens goed navragen. Lachen

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:00

o ja, weet je misschien wat interpolis na 7 jaar uitbetaald?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam, Manou, OmgiliBot, xAnthea en 125 bezoekers