&*^$%@ Belasting

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

&*^$%@ Belasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 07:14

“Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel”

O,ja???

Ik snap er dus geen fluit meer van Haha!

Ene huis waar je samen in woonde met nu ex-vriend verkopen, alleen een nieuw huis kopen….en dan de belasting invullen….

Ik snap nu die zin…”Huren, dat kan natuurlijk ook”.

*Stiekum wat jaloers wordt op de mensen die dat soort dingen met hun ogen dicht invullen*
En van de positieve kant bekeken dan weer, je kunt niet alles weten gelukkig. Ik hou het er maar op dat ik meer verstand heb van speelplaatsen .

En dit……dit heet nou even je frustraties eruit gooien Haha!


kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 07:27

is er niet iemand in de buurt die je ermee kan helpen? Of die het voor je invult?
Mijn opa deed dit altijd voor mensen, hij werkte voor de belastingdienst invul service ofzo.
Hij hoefde er nooit wat voor te hebben kwa geld wel iets leuks ofzo.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 07:47

dacht dat UlbeH een keer het invullen van je belastingformulieren op de boktveiling had aangeboden... Hij woont bij jou in de buurt.

Ben je er overigens niet wat laat mee of had je uitstel aangevraagd?

Succes!

:evaw:

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 08:43

Is de diskette een idee? Is wat overzichtelijker Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:08

"leuker kunnen we het niet maken, moeilijker wel!" Haha!

De hond is de betere mens

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 09:13

De belasting over 2002 heeft mijn ex nog braaf ingevuld. Maar ga nu natuurlijk verhuizen etc.
Diskette heb ik idd besteld, ben gewoon een ontiechelijke cavia als het gaat om dit soort dingen Haha!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:18

Wat moet je doen dan Poohbeer?

Quo Vadis?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:22

Mijn pa vult de belastingformulieren voor mij in, en mijn vriend laat het zijn broer doen.

De hond is de betere mens

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:24

Tip: pak de hele brut op, stop het in een tasje, ga naar je dichtstbijzijnde Belastingkantoor Particulier, en vraag om hulp.
Daarvoor zitten die jongens en meisjes er. Laat ze maar voelen hoe lastig het soms kan zijn....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:21

UlbeH schreef:
Wat moet je doen dan Poohbeer?


Dat wilde ik ook al vragen Haha!. Volgens mij gewoon even de huizen omrekenen naar rato en elk voor hun eigen deel de huurwaarde en in totaal moet dat dan weer 12 maanden zijn, maar dan samengesteld Verward.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 11:24

Natuurlijk

Maar het ene huis was van ons samen en is verkocht en het andere huis is nieuw en van mij alleen. Neem dus aan dat aan de ene kant de belasting teruggave stop moet en ik het voor mijn nieuwe huis dus graag wil krijgen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:08

Klopt Poohbear, van het verkochte huis reken je de maanden dat je het in je bezit had, daar krijg je dus de korting op en over je nieuwe huis bereken je het ook voor de maanden dat je het hebt, met de bijbehorende huurwaarde (via WOZ waarde) voor elk van de huizen. Tenminste, zo is het volgens mij.

Als er overlap is geweest en je dus 2 hypotheken tegelijkertijd had, dan wordt het iets ingewikkelder, dan moet je volgens mij een van de twee tijdens de overlap periode in een andere box meetellen (box 3 als ik me niet vergis), denk ik.

Ulbe???

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 10:51

Voor zover ik nu “snap”. Kan ik de belastingteruggave voor het oude huis door laten lopen en dan voor mijn nieuwe huis alleen de vaste aftrekbare dingen invullen. De teruggave zou niet huisgebonden zijn????

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:06

Je moet de teruggaaf voor je oude huis stop zetten anders moet je straks een hoop terug betalen. Voor je nieuwe huis vraag je opnieuw een beschikking aan. Doe dat eerst maar, de rest kan je verekenen aan het eind

Quo Vadis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:09

Je kunt het je zo voorstellen:
Huis 1 van januari t/m juni : hier vul je dus de huurwaarde en rente in voor 6 maanden, de maanden dat je dat huis in bezit had.

Huis 2 van juli t/m december: hier vul je dus ook de huurwaarde en rente in voor 6 maanden, plus nog de aftrekbare kosten voor de akten etc.

Als je je oude huis bijvoorbeeld in augustus hebt verkocht wordt de verdeling natuurlijk 8-4, maar dat was wel helder neem ik aan.

De teruggave is in zoverre huisgebonden dat de twee verschillende huizen hun eigen WOZ waarde hebben, waarmee je de huurwaarde berekent en elk hebben ze hun eigen financiering, waarover je rente betaalt en die voer je op in je aangifte (en kosten notaris etc.). Je kunt de teruggave voor je oude huis dus alléén berekenen over de maanden dat je het in bezit had en de bijbehorende financiering liep. Voor dat deel van het jaar dat je je nieuwe huis in bezit had, moet je dus met die bedragen rekenen. Dan ga ik er wel van uit dat het transport op de eerste of de laatste dag van de maand is geweest, die details kun je precies terugvinden in je bankpapieren. Als het goed is, heb je van de bank een exact overzicht gehad over je hypotheken.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:11

Ik begin plots dat onderschrift van Lovely te snappen Haha!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 13:21

UlbeH schreef:
Je moet de teruggaaf voor je oude huis stop zetten anders moet je straks een hoop terug betalen.


Net maar es gebeld met de belastingdienst....nooit gedacht dat het stop zetten zou makkelijk zou gaan. Ik hoef slechts een briefje te schrijven Haha!

Nou de rest nog. Ff gemeente bellen voor woz-waarde als ik het goed heb. Mijn hypotheekgegevens zijn vast ook handig Haha!
Diskette is binnen dus het "invullen" of als het niet gaat "de pc het raam uit flikkeren uit frustratie" kan beginnen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:05

Als je nog geen aanslag hebt gehad voor de gemeente belasting, dan moet je inderdaad de gemeente bellen voor de WOZ waarde. Misschien weet Ulbe te vertellen of er nog gecorrigeerd moet worden in sommige gemeentes??? Dat weet ik namelijk niet uit mijn hoofd en ik heb geen fiscaal memo liggen. 2 jaar geleden moest ik nog 30% bij op tellen in Amsterdam, nu niet meer omdat er opnieuw gepeild is (hertaxatie).

Je hypotheek gegevens staan in je akte, en anders kan de bank je aan een overzicht helpen voor je nieuwe hypotheek. Van je oude hypotheek heb je -als het goed is- wel al overzichten gekregen voor elk jaar.

Diskette er in stoppen en de rest gaat vanzelf Haha!.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, AhrefsBot, Albertina71, AngeliqueB, Chonelly, Firebug, gigil, GoogleAdsense, Googlebot, Knudd, Larissa123, laura22, ManonGrr, MarliesSam, rien10, Rooss_24, Slmt9, Tomboy0, WendyKtH en 66 bezoekers