Vind jij je werk leuk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Vind jij je werk echt leuk?

ja
48 (57%)
nee
35 (42%)

Totaal aantal stemmen: 83


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Vind jij je werk leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 12:55

Vinden jullie je werk nou leuk? en dan bedoel ik écht leuk als in spring enthousiast je bed uit 's ochtend? Haha!

Ik realiseerde me namelijk vandaag dat ik mijn werk dus echt NIET leuk vind, en vroeg me af waarom ik het dan deed... tja..geld..

Maar het moet toch mogelijk zijn iets te doen wat je echt leuk vind? Hebben jullie zo'n baan? En wat doe je dan voor werk?


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:00

Mijn optie staat er niet bij
Meestal vind ik mijn werk leuk, ik vind het heerlijk om voor een klas leerlingen te staan en ze iets uit te leggen wat ik weet en leuk vind en dat ze dan enthousiast zijn!
Alleen mijn baas.... daar kom ik idd mijn bed niet voor uit!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:02

Ik ken iemand en zijn/haar ouders hebben een manege, diegene doet vaak de stallen, voeren, les geven enz.
Vroeger was dat wat ik altijd wilde, ik wilde ouders met een manege en dan dat werk doen!
Leek me echt de hemel op aarde.

Maar wat blijkt: diegene vindt zijn/haar werk niet eens zo leuk. Op den duur wordt het lichamelijk zwaar of het gaat je vervelen of een andere reden.
Wie kent meer van dit soort dingen?
Een baan die fantastisch lijkt maar later tegenvalt of niet meer leuk is Verward

Ikzelf kan het niet invullen want ik heb geen baan.
Ik ben afgekeurd, al vanaf 20ste jaar ongeveer, voor epilepsie en later ook nog borstkanker en uitzaaiingen zoals de meesten hier wel weten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:06

Ik vind mijn werk meestal wel leuk, ik geef de ponylessen op een manege. Sommige lessen zijn echt zooo vermoeiend, kinderen die lopen te janken en niet doen wat je zegt. En maar geduld bewaren, 100 keer tot 10 tellen Haha!

Het is af en toe ook frustrerend... mijn bazen zijn niet zo begaan met de manegepony`s als ik. Nu heeft bijv 1 pony een gigantische korst die aan het loslaten is op zijn schoft, ze hebben geen goed passend zadel voor deze pony en ik MOET hem laten lopen met een slecht zadel en die korst eronder Boos! Zo zijn er nog veel meer dingen waar ik het niet mee eens ben... maar goed ik ga er niet over.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:07

Tuurlijk spring ik 's ochtends niet van enthousiasme m'n bed uit. Ik ben sowieso geen ochtendmens. Ik heb het best naar m'n zin om m'n werk, ik doe zelfstandig werk en ik kan m'n eigen tijd indelen. Als ik ergens geen zin in heb, stel ik het gewoon een dagje uit. Ik heb best leuke collega's.
Ik heb wel eens ergens anders gesolliciteerd, maar ik vraag me af of ik het ergens anders beter krijg dan hier. Dat denk namelijk niet, na verloop van tijd is het toch weer the same old sh*t.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:25

Werk is leuk, tenminste, ik vind mijn werk leuk!

Neuh, ik kom mn bed echt niet makkelijk uit, komt omdat ik gewoon lekker lig (en te laat ga slapen), maar op mn werk heb ik t altijd naar mn zin. Ok, meestal dan. Elke baan heeft zn leuke en niet leuke dingen.

Niet leuk? bv iemand bv aan het einde van zn proeftijd laten gaan omdat het echt niets werd, ondanks aansporingen en zeker ook als hij zelf denkt dat het goed gaat. Eigenlijk weet je dus dat die persoon even zonder werk gaat zitten. Verder disciplinaire gesprekken met medewerkers, nooit leuk, zeker niet omdat ze pas bij mij komen omdat het is geescaleerd.
Wel leuk? de verantwoording die ik heb, het omgaan met de mensen en het beste uit ze halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:37

's Morgens vroeg krijg je me NERGENS enthousiast voor, maar ik vind m'n werk wel heel leuk.
Ik run een uitzendbureau (van een ander, is dus niet mijn bedrijf) en heb een lekker afwisselende functie. Binnen- en buitendienst, sollicitatiegesprekken etc.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:39

Ik vind mijn werk ontzettend gezellig, en dat is ook wat waard. Lachen
Mijn baan op zich is niet super boeiend..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:58

Ik vind mijn werk leuk, dit is voor het eerst dat ik al zo lang op één plek zit (nou één plek?! Verward ) Het waardeloze is alleen dat het kantoor naar Amsterdam gaat verhuizen (we zitten nu in Rotterdam en dat is al 1,25 uur reizen) en ik niet wil verhuizen (mijn vriend ook niet). Er zijn al veel collega's weg en de sfeer wordt er niet beter op, want we weten nog steeds niks.

In de oude situatie zeg ik volmondig ja, maar nu ...

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:59

Mijn werk is wel oké maar het is niet zo dat ik 's morgens vrolijk mijn bed uit spring zo van joepie ik mag weer!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:14

Mijn werk is super leuk!! Ik zit nog op school... Huilen maar ik werk op zaterdag op de manege. (Soms ook doordeweeks) En dat vind ik echt heel erg leuk. Maarja... 'sochtends om 7 uur heb ik niet de puf om mn bed uit te springen, al zou ik t wel graag doen! *LOL* Tong uitsteken

*geen onderschrift*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:44

Ik spring 's ochtends nergens enthousiast m'n bed voor uit (zelfs niet op een stralende dag in het weekend met fantastische dingen voor de boeg), dus ook voor m'n werk niet.
Afijn, dat is voor mij dus blijkbaar geen goede graadmeter, want ik vind mijn werk wel leuk hoor !
Veel vrijheid, interessant werk, leuke collega's en ook nog een leuk salaris.
'k Zou eigenlijk niet weten wat ik nog meer zou moeten wensen !

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:55

Hmm, vind ik nou jammer dat ik niet 2 keer mag stemmen.
Want me ene baantje bij de post vind ik hardstikke leuk, maar me andere vind ik dus niks.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:59

Ik ben blij als ik iets anders kan doen Haha! Ik werk als cassière, maar het is echt alleen maar voor 't geld. Ik weet wel betere dingen om m'n tijd aan te besteden dan 2x in de week vriendelijk zijn tegen vervelende klanten.
Maar ja, ik verdien geld en daar kan ik dan weer leuke dingen van doen (alvast sparen voor m'n eigen paard Tong uitsteken)

It never eats, it never sleeps, it never stops...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:15

ik ben fulltime vr8wagenchauffeuse, werk bevalt me prima, ik zit in het veevervoer . alleen sja er zijn natuurlijk vervelende klanten en leuke klanten of bedrijven om te komen , alleen die tijden :S morgen weer om half 3 eruit ......mjah al die uren worden goed betaald, dus de mindere momenten van me werk worden gecompenseerd door het zien van me loonstrookje Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:59

ghe ghe mijn onderschrift zegt het al. Haha!
Ik ben groepsleidster op een pré klinische opname afdeling van een behandel/tbs kliniek voor zwakbegaafden (kan dat niet eens wat korter?! Verward ) en ik vind het super werken. Pré klinisch betekent dat we tbs-ers binnen krijgen die al een voortraject in de bajes hebben gevolgd (om het traject te versnellen, tijd = geld hè?). Verder krijgen we ook crisisopnames binnen van bijv. thuis of andere instellingen die door structuur en rust weer een beetje op adem komen en weer fatsoenlijk terug kunnen.

Nou ja, ik heb geweldige collega's en het bijschaven van cliënten en het onverwachte vind ik gewoon superleuk werk. (oh dat had ik al gezegd) Ik ga dus wel elke dag met plezier naar mijn werk (ookal wordt het vet onderbetaald!! Boos! )

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:14

Ik werk bij een heel leuk bedrijf! Ik vind het werknu nog heel leuk, maar ik weet dat ik het over een aantal jaar wat saai zal gaan vinden. Ik wil dan ook t.z.t. de leraren opleiding Biologie (en Scheikunde) gaan doen om eens een keer een overstap te wagen. Maar voorlopig heb ik het nog prima naar mijn zin!

:evaw:

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:16

Ja ik vind werk leuk, maar de omstandig heden waarin mijn werk zich nu bevind is niet leuk!

dus ik hoop snel dat het voorbij is en dat ik een leuke nieuwe andere baan heb.

Monique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:35

Mijn vorige baan was ik na 4 jaar helemaal zat, het heeft toch nog tenslotte een half jaar gekost om de beslissing te nemen om ermee te stoppen. Nu ben ik werkloos en nog op zoek, maar ik heb nog niet zo'n zin in een nieuw baantje.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:41

Ik vind mijn baan wel leuk. Heb veel vrijheid een afwisselende baan, leuke collega's en een lekker salaris. Maar ik werk er pas sinds januari en ben ervan overtuigd dat het me na 2 jaar weer zal gaan vervelen en ik weer op zoek ga naar wat anders. Ik ben niet zo honkvast wat dat betreft.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:48

Ik heb nu nog geen baan. Het hangt nu dus van de baan die ik ga krijgen af of ik het leuk vind of niet. Als ik er echt plezier in heb zal ik het natuurlijk leuk vinden, maar er zijn altijd dagen bij dat het tegenvalt. Dus een echte keuze kan ik (nog) niet maken

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:49

Ik zit op dit moment weer terug in de schoolbanken, maar krijg daarvoor wel betaald. Ik reken het daarom wel tot werk.
Ik heb het prima naar mijn zin. Ik ga graag naar school en vind het ook niet echt moeilijk. Toch kijk ik wel uit naar december, omdat ik dan weer echt aan het werk ga.

* To Belg, or not to Belg *

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:53

Nee ik vind mijn werk inhoudelijk niet leuk!!!
Ik vind het werken bij het bedrijf, de sfeer, de collega's, bepaalde werkzaamheden enz wel leuk maar mijn echte functie (teleadviseur) niet.

Helaas zitten er bij ons weinig promotiekansen in tegenwoordig.
Ik probeer nu evt nog door te gaan naar een andere afdeling maar anders ga ik binnenkort toch echt verder kijken.

Ik denk niet dat je werk vindt wat je altijd leuk vindt. Maar een dagje tegenzin is niet erg.
Van mezelf weet ik dat ik in tijden dat ik weet dat ik niet aan de telefoon zit echt zin heb om te gaan werken en op de andere dagen toch een stuk minder.
Dus conclusie: functie zoeken waarbij ik niet de hele dag aan de telefoon zit Haha!

Maar goed ik heb dus nee ingevuld want het werk zoals ik het nu heb is het niet voor mij.


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:11

Ik kom alleen met plezier uit bed voor mijn paarden. Mijn werk betaalt goed, ik kan alles (voor de paarden) kopen wat ik wil zonder daarbij na te denken. Als er iets met mijn paarden is dan ga ik niet werken, dan ontslaan ze me maar!, en dat accepteren ze nog ook. Bovendien stelt dit werk me in staat om een werkster in dienst te nemen, zodat ik nog meer tijd heb voor de paarden.
Ik heb een tijd op een manege gewerkt, maar toen had ik minder tijd voor mijn eigen paarden dan nu ! (en veel minder geld)
Ik wil me niet zorgen hoeven maken over (DA) rekeningen die ik niet kan betalen.
Het scheelt dan ook dat ik nu een baas heb die nog gekker is dan ik. Er schijnt vandaag een klacht tegen mij ingediend te zijn- de reactie van mijn baas (ik werk voor een Engels bedrijf) was: "I'm so f*cking proud of you ! you must be doing a good job !!"

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:25

ik bezorg gewoon folders omdat ik het zonde vind om mijn vrije zaterdag in een magazijn ofzo te moeten staan, ik heb wel wat beters te doen, met de paardjes bijvoorbeeld.
Ik vind dit nou niet echt leuk werk, mijn wijk is best groot en ik moet een paar keer op en neer fietsen, s'winters val ik minstens 2x per bezorging op m'n bek omdat in sommige "boerenstraatjes" niet gestrooid wordt.
Zoals onze straat, als ik de oprit afrijd heb ik de 1ste keer meestal al te pakken!
zomers gaat het wel, dan is het lekker om door het dorp heen te fietsen en je komt wat mensen tegen waar je ff mee kan kletsen.