Instructie omgeving Oss/Schaijk (ook mening)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Instructie omgeving Oss/Schaijk (ook mening)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 14:49

Ik zou graag willen weten of jullie instructeurs/trices kennen in de omgeving Oss/Schaijk (ruim gezien). Ik ben op zoek maar wil me graag eerst wat orienteren op de manieren van lesgeven voordat ik zelf ga starten met lessen. Ook ben ik benieuwd naar jullie mening over de verschillende mensen in deze omgeving die les geven.

Alvast bedankt!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 16:17

wat voor een lesgeefmens zoek je? springen , dressuur, cross? zat bij ons in de buurt .als je eerst aangeeft welke richting je wil ?

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 16:38

In principe eerst dressuur, daarna ook springen.
Voor springen zat ik zelf te denken aan Ad van de Wetering, weet jij hoe Jan-Willem Schaap les geeft?
Qua dressuur zitten er wel genoeg, maar ik weet ze blijkbaar niet echt te vinden. Dus tips zijn welkom!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:10

J. W. Schaap is toch springen? In Oss woont Patricia Callaghan, grand prix amazone en in Schaijk zit Swaneberg, daar zullen ook wel wat instrukteurs rondlopen.

Ik zie op je onderschrift dat je foto's hebt gemaakt op indoor brabant. Heb je dat toevallig ook op zaterdag avond tijdens de Z2 kur??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:15

bij zwanenberg zit volgensmij niet zoveel meer, ad vd wetering geeft goed les, henk diks uit vbosch is ook een aanrader voor springen , hele fijne en gezellige groepslessen, voor dressuur (wel wat strengere aanpak) is nico vroege uit herpen een aanrader die rijd zelf int dressuur.
marieke van geffen uit nistelrode rijd zelf z2 en is bezig met de opleiding in deurne ,die geeft ook erg goed les.....

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 18:16

helaas heb ik van de zaterdag alleen de middag gefotografeerd.
Heb jij met het avondprogramma meegedaan?

en Patricia wil je niet zien trainen, triest voor de paarden...
JW schaap zou ook voor het springen zijn, zijn vriendin geeft les in de richting dressuur, dat weet ik wel.
Ken jij toevallig Cindy van Vught? hoe doet zij het? en er zit in Berlicum ook nog een goede instructeur, dacht ik.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 07:49

Marieke van Geffen, die ken ik niet. Weet jij toevallig wat mensen aan wie zij lesgeeft?
Nico Vroege ben ik ook niet zo van gecharmeerd, erg lomp met rijden.

Tja, dressuurles wordt nog even zoeken, denk ik.
Wat denk je van Barbara Soederhuizen?

kan marieke ook een beetje omgaan met lessen en jonge paarden?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:05

Wie is die goede instrcuteur in Berlicum? Mag ook per PB, ben erg beniewd! Ad vd Wetering en Henk Diks zijn super voor springen! Dressuur ben ik niet zo in thuis. Mijn instructeur komt uit Den Bosch en zit al aardig vol.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 12:09

moet ik even navragen, ik geloof wel iemand van de oude stempel.
Van wie krijg jij les dan?

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:13

Douwe Rinkes? Die zit daar ook ergens in de buurt, maar die komt ook aan huis.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 13:22

die naam zegt me niets. ken jij iemand die les van hem krijgt?
en waar hij zelf woont?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:32

Waar kom jij ergens vandaan? Ben je bereidt om een eindje te rijden voor je les? In Leur (bij Wijchen) zitten Hans Peter Minderhuot en Susan de Klein. Vragen allebei niet zo gek veel geld voor hun lessen.

Ik heb inderdaad in het avond programma gereden in Brabant, de Z2 finale kur op muziek. Is foto's maken een hobby van je of ook je beroep?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:33

En in Heumen (dat ligt vlakbij schaijk toch?) zit Harm Dijkstra geloof ik. Een vriendin van mij lest bij hem hij schijnt ook erg fijn te zijn.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:40

lieke2 schreef:
die naam zegt me niets. ken jij iemand die les van hem krijgt?
en waar hij zelf woont?


Gek genoeg ken ik alleen maar mensen die bij hem hebben gelest. De zusjes Koot, Sjoukje van Kooten, Anouk Hansen, Ann Dijkstra, Jose Kouwenhoven en ik zelf. Heb nog wel zijn nummer voor je. Hij is overigens wel aan de prijs. 75,- euro.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 15:03

UniferB: jij lest bij Douwe? hoe bevalt je dat? en komt hij thuis?
Het handigst is om aan huis te komen, ik rijd paarden van iemand anders die er ook nog een onderneming op na houdt, dus niet altijd de tijd heeft om mee te gaan. maar bij HP en Susan houd ik graag even in gedachte. Iemand er zelf ervaring?
en harm uit heumen, komt die wel thuis?

Lielle: ik bedoel Wim van de Ven, hij heeft vroeger veel probleempaarden van Ulft gereden, maar of hij nu nog les geeft weet ik niet.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:26

MIjn vriendin lest bij HP en die vind ze super! Ik heb zelf vroeger les gehad van Susan met mijn pony klikte het erg goed. Susan geeft wel aan huis les maar HP niet.
Harm komt bij Carmen thuis.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:58

Wim vd Ven is idd prima, Emerald (GP paard van Petra van Esch) was vroeger van hem.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 16:06

Nistria, ik had even jouw vraag gemist mbt fotograferen: dit is een uit de hand gelopen hobby, nog geen beroep (dat is fiscalist zijn.... blauwe brieven schuw ik dus niet). in mijn profiel staan wat foto's, ik zal kijken of ik er wat foto's van indoor brabant bij kan zetten, maar dat ligt even aan de hoeveelheid tijd die ik heb dit weekend.

Overigens vind ik het belangrijk dat het klikt met de instructeur, daarom zou ik ook graag eerst naar een les willen gaan kijken, gewoon om te zien hoe hij/zij lesgeeft.
Susan komt nog steeds aan huis? Weet je iemand die bij Susan nu nog lest?

Lielle: weet jij of Wim van de Ven nu nog steeds les geeft?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:32

ik zag je fotos in je profiel, erg mooi. ik wil ook een keer een fotosessie met mijn paard!!
Een jongen bij ons op de manege lest bij haar, ik zal s informeren.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 20:05

voor wat die foto's betreft: geen probleem! en hartstikke leuk!
'k zal je mijn gegevens pb' en.
als je eens wilt vragen aan die jongen hoe hij het vindt, en uiteraard laten weten, dan houd ik mezelf aanbevolen.
ik kan zaterdag wel wat nieuwe foto's toevoegen van Indoor Brabant, ik heb van alles wat, al was de dressuur wel mijn favoriet. Leuke foto's gemaakt tijdens het losrijden.
ook leuke foto's van marlies met Idocus gemaakt.
Maar goed, daar gaat het hier niet over. Ik zal eens met de eigenaar overleggen wat de mogelijkheden zullen zijn qua les.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 01:32

Lieke, ik heb geen idee, maar zal wel eens rondvragen voor je.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 12:02

barbara soederhuizen is niet mijn smaak, errug prestatie gericht en niet echt vriendelijk.cindy van vught kan super rijden , over hoe ze les geeft weet ik niet zoveel alleen dat ze ook prestatie gericht is.
harm dijkstra heb ik jaren geleden les van gehad toen hij bij henk swanenberg zat, ik was wel gecharmeerd van hem , kon fijn lesgeven!
joop chardonnens woont ik berlicum en daar heb ik ook jaren terug les van gehad,heeeeeeel erg fijn voor zowel dresuur als springen .wel een hele zachte mens. dus als je zelf heel eigenwijs ben en een grote mond, dan kun je beter een ander nemen , LOL.