Bedankt iedereen! En een vraagje!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-01 07:57

Echt onvoorstelbaar veel, het deed me supergoed!
Ik kan niet op allemaal reageren, maar bij deze dus superbedankt!
Peter was ook blij dat ik alles van mij af kon bokken hihi, en dus ook bedankt namens hem.
We hebben gisteren in de stad ff lekker onszelf verwend met twee zakken schepdrop... oh, die limburgse katjes, ik ben er helemaal weg van.
Maar ik beloof jullie dat ik ook heel veel fruit zal eten }> ... mijn moeder houdt streng toezicht Haha! .
Wat de geestelijke gezondheid betreft: komt allemaal goed, want Sanderijn stond gisterochtend meteen in tranen bij mij op de stoep de lieverd Lovers .
En dan ga ik automatisch positieve dingen vertellen, dat ik sterk ben en gauw genees en blabla. Goed voor mijzelf dus!
Verder had Sanderijn nog leuke paardenverhaaltjes dus dat vind ik heeeeeeerlijk...
Als laatste een vraagje:
Er zijn zoveel kookboeken met allerlei gezonde recepten er in, noem maar op... Heb er al zoveel gelezen, maar kom eigenlijk nooit toe aan echt supergezond avondeten.
Heb je ooit zelf iets lekkers gekookt/gegeten waarvan je dacht: heerlijk maar ook supergezond (veel fruit of groente, niet zo vet), of een heerlijke salade, schrijf het hier op!!
Ik zoek namelijk wat afwisseling in mijn gerechten, zodat Peter ook nog met smaak mee kan eten grijnz...
Voordeel: zijn buikje zal wel ietsje minder worden *LOL* . Hoewel Truus, de kat, vond dat deze wel erg lekker lag...
Thanks guys! Dorine.


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 08:07

Citaat:
Op 2001-08-10 08:57, schreef Dorine:
dat ik sterk ben en gauw genees en blabla


Dat is ook zo! Dat weet ik zeker!
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet zeggen, maar gelukkig dat het zo goed met je gaat Lachen
Nog een keer heel veel sterkte!

En kan je niet iets van salades maken? En veel fruit eten Haha! Vingers aflikken
Ik weet t niet echt eigenlijk

Liefs Liz

_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer als een miljoen waard!</font>
<font color="white">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-08-10 09:46 ]</font>

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 08:25

hmmmmmmmmm.......gewoon veel fruitsalades enzo maken!!
Wat heeeeeel erg lekker is, is tonijnsalade!! Gwoon wat sla, tomaten, tonijn en zilveruitjes erin gooien en klaar is de salade (hmmmm...heeeeeeeeeeeeeerlijk)

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 08:28

Ik kan je de kookboeken van annemarie reuzenaar aanraden. het nieuwe ik kookboek en ik weet niet meer hoe de andere heet. errug verantwoord!!!!!!! en lekker(ook niet onbelangrijk)

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 08:52

Wat al heel erg helpt is om een keertje je eten te halen in een natuurvoedingswinkel. Je kunt inderdaad veel meer groente en fruit eten dan dat je gewend was maar denk ook eens aan het brood, de rijst en de pasta's die je eet. In die winkels kun je ook prima vleesvervangers kopen zonder kunstmatige toevoegingen. Ook hebben ze heel lekkere dingen voor op de boterham. Gewoon een keertje proberen!
Verder haalde ik vroeger veel gerechten uit een kookboek dat heet: Eten van moeder aarde. Daar staan allemaal veganistische recepten in die heel makkelijk en snel klaar te maken zijn. Bovendien houd het boek er rekening mee om te koken met de producten van het seizoen.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 09:39

hier een TOP recept voor met name jou:
kook macaroni elleboogjes(liefst viergranen)
vervolgens kook je tegelijk spinazie,
als alles gaar is snij je wat tomaten in plakjes,en plakjes kaas.
dan doe je in een overnschaal een dun laagje macaroni,dun laagje spinazie,dun laagje tomatenplakjes en dun laagje kaas.vervolgens weer hetzelfde verhaal tot dat je schaal vol is. een kwartiertje in de oven en smullen maar!

wel even de overnschaal van te voren invetten........

soms is het beter om te zwijgen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 10:40

Op Bokt-diet word ook veel gedaan aan posten qua recepten etc.

Ikzelf vind Smulweb.nl daar echt super voor!
Heel veel recepten etc.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 11:00

Hallo Dorine,
Ik leef erg met je mee, en met iedereen om je heen. Ik heb zelf iemand aan kanker verloren en in die tijd mijn licht een beetje opgedaan m.b.t. alternatieve geneeswijzen etc. Een aanrader is het Houtsmuller dieet (heeft niks te maken met Moerman!) van Houtsmuller, A.J.. Onder het motto '
Voeding als sterk wapen tegen kanker heeft hij boek en apart kookboek geschreven. Hierin voedingsadviezen ter preventie, maar ook voor de kankerpatiënt en hun familieleden, die actief willen meewerken aan de verbetering van hun conditie door middel van voeding. Boek is gewoon bij de boekwinkel te krijgen.
Verder ben ik destijds op bezoek geweest bij de internistenpraktijk Berg en Bosch bij dokter Tusenius: aardige man! Die ons veel heeft verteld over homeopatische medicijnen, onder meer mistelpreparaten, die de weerstand van het lichaam versterken, waardoor je ook beter tegen de chemo bestand bent. Hij kan je eventueel in contact brengen met een arts bij jou in de buurt die je kan begeleiden, en dit alels gaat dan in overleg met de 'regulier' behandelend arts.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb destijds zoveel uren op internet doorgebracht om te zoeken en te vinden, dat ik dacht dat je hier wellicht je voordeel mee kon doen. Zie maar, in ieder geval veel sterkte en geweldig dat je af en toe zo sterk en positief kunt zijn! Zet 'm op!!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 12:40

Even off-topic, maar wist je dat accupunctuur ook een hele hoede ondersteuning kan zijn tijdens de chemo's?
Als het aanslaat (de accu dus) wordt je veel minder ziek van de chemo.
Maar ik heb ook een buurvrouw gehad die geen moment last heeft gehad van de chemo, ja wel een beetje moe, maar verder helemaal geen bijverschijnselen. Dat kan dus ook nog.
PS. accupunctuur wordt door de meeste verzekeringen voor 75% vergoed, mits je een bij hen aangesloten praktijk hebt.

_________________
Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-08-11 13:41 ]</font>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 12:58

Even over alternatieve mogelijkheden: een ortho-moleculair arts (mix tussen homeopatisch en 'gewone' biologisch arts) in Den Haag heeft mij al wat vitaminen en voedingspreparaten voorgeschreven, en bepaalde voeding aangeraden veel te eten, zoals tomaten, vis als vervanger van vlees regelmatig, en dan geen gebakken vis dus. Ook veel andere groenten zoals broccoli, kool, veel paddestoelen (shiitake errug gezond) en mocht ik het bakken, dan niet in boter maar in olijfolie. Geen zonnebloemolie.
Beslist geen cola en niet teveel frisdrank met suiker, minder snoepen. In cola zit iets wat erg slecht is, ook voor mensen zonder ziekte. Je bent dan sneller nerveus, gespannen, etc. volgens hem.
Maar als jullie nog recepten hebben?
Salades of zo? Mmmmmm.... Vingers aflikken

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 21:06

Hoi,
Bij ons in het ziekenhuis wordt vaak cola gebruikt tegen misselijkheid, en het helpt. Verder heb ik een werkstuk geschreven over marihuana bij misselijkheid en braken. Dit schijnt ook echt goed te helpen. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met je kuren.

Goedgekeurd onderschrift :)

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 21:29

Kijk eens op smulweb, m'n vader haalt daar altijd vanalles vanaf dat echt lekker is. Zal straks nog eens bij de stapel printjes hier thuis kijken of d'r nog wat bij zit, als ze niet bij het oud papier zitten inmiddels.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 00:00

Dit is geen vast recept, maar wat ik nog wel eens maak is gewooon een mix van allerlei groentes in blokjes gesneden en dan in de wok lekker bakken. Bijv. courgette, met veel paprika en ui. Er kan evt. wat vlees bij in gebakken worden, en ik doe er rijst bij of ik bak gekookte aardappelblokjes mee. Vork Ongezond maar wel lekker erbij is creme fraiche Schijnheilig . Wat ook lekker is zijn gewokte wortelstukjes met uien en aardappelblokjes Vingers aflikken , hierbij bak ik dan wel eens zalmsnippers mee, maar ja dat is dan weer gebakken vis.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik wens je nog veel kokkerelplezier!

Sprakeloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 00:05

als ik salade maak pak ik ten eerste altijd ijsberg sla.
Daar gooi ik echt vanalles doorheen, uitgebakken spekjes, kleine blokjes jonge kaas, cherry tomaatjes, komkommer, wortel rasp, ongezouten cashew noten, euhm, je kan het zo gek niet verzinnen, ik maak alleen wel standaart teveel, maarja......

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 00:08

ik maak heel vaak fruitsalade!

Doosje aardbeien
sinasappel
peer
appel
kiwi
banaan

en vul zo maar aan!

ECHT SUPER LEKKER!!!!!!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GoogleAdsense, judithje, Melanie_D en 11 bezoekers