Vliegen op ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Vliegen op ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 16:12

Bij Soraya zitten nu het weer warmer wordt steeds heel veel vliegen op haar ogen, vooral als ik haar even in de paddock zet (ze blijft dan altijd even stil staan) zitten er echt wel een stuk of tien, is daar niets tegen te doen? Helpt zo'n vliegennetje aan je halster goed?
Ze heeft ook een (volgens de eigenaresse chronisch) ontstoken oog en mijn vader maakt het nu elke dag schoon met koude thee, en dat helpt ook wel en dan blijven de vliegen ook vijf minuten weg, maar daarna komen ze gewoon weer Frusty

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:17

zo'n netje helpt prima.....

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:39

Je hebt ook zo'n roller (lijkt op een deoroller maar dan met van dat vliegenspul erin). Je kunt daarmee over het hoofd rollen en/of een beetje op je vinger doen en daar héél voorzichting mee langs de ogen gaan. Als je op ong. een paar centimeter van de ogen dat spul hebt zitten blijven de vliegen wel weg!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:42

Mijn paard heeft er ook veel last van.
zij heeft dan bij mij zo'n vliegenmasker op die is helemaal gesloten over de oren en over de ogen. werkt perfect.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:39

Neej als je paard in de wei staat moet je geen netje om doen als het paard daarmee graast gaat hij er op staan en trekt hij die slierten stuk.Je kan wel met een sponsje met gewoon natuurijke vliegen spray (mentol,knoflook)over de ogen een gaan hij sluit ze wel.Maar je moet NIET met azijn of 1 of ander chemisch troepje over de ogen gaan dat prikt maar by gewone spray kan dat wel.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 17:44

YouKwnowWho schreef:
Je hebt ook zo'n roller (lijkt op een deoroller maar dan met van dat vliegenspul erin). Je kunt daarmee over het hoofd rollen en/of een beetje op je vinger doen en daar héél voorzichting mee langs de ogen gaan. Als je op ong. een paar centimeter van de ogen dat spul hebt zitten blijven de vliegen wel weg!

En hoe heet dat dan?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:48

Koop het vliegenmasker van de paardedrogist, is niet echt goedkoop, maar zeer goede kwaliteit. Mijn paarden dragen ze erg graag. Vooral Guinness heeft snel last van geirriteerde ogen, maar sinds ze het masker om heeft, heeft ze helemaal geen problemen meer. Zo'n masker gaat bij veelvuldig gebruik, ongeveer 3 a 4 zomers mee. Ik zal vanavond wat foto's uploaden van mijn "zorro"paardjes, het ziet er niet uit, maar het helpt keigoed.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:50

Die van mij heeft ook een vliegenkap, dat werkt gewoon het beste. Ik smeerde eerst ook spul rond de ogen, maar dat smeert ze zelf iedere keer weg, niet handig dus. Je kunt er gewoon een los kopen bij divoza geloof ik.
Laatst bijgewerkt door mdmoiselle op 04-05-03 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:52

Spirit"]
[quote="YouKwnowWho schreef:
Je hebt ook zo'n roller (lijkt op een deoroller maar dan met van dat vliegenspul erin). Je kunt daarmee over het hoofd rollen en/of een beetje op je vinger doen en daar héél voorzichting mee langs de ogen gaan. Als je op ong. een paar centimeter van de ogen dat spul hebt zitten blijven de vliegen wel weg!

En hoe heet dat dan?
[/quote]

Er zijn verschillenden, gewoon van dezelfde merken als de vliegensprays. Je kunt op de divoza-site kijken.

Groetjes Denise

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:59

Vliegennetje werkt prima, mijn Tancreda had altijd last van ontstoken ogen in de wei, en met het vliegennetje en elke dag schoonmaken was het zo over. Helaas zijn er maar weinig klitteband vliegennetjes in goede kwaliteit. Veel mensen zeggen dat je geen klitteband om moet doen in de wei, maar met Tannie deed ik het liever wel, omdat ze erg lomp en onvoorzichtig was en het lekker snel los gaat, maar de touwtjes vallen er zo snel uit. Ik zou er gelijk 2 aanschaffen (en als je zo'n paard als Tancreda hebt meerder Haha!)

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:53

Afbeelding

Ziehier mijn "zorro" paardjes, ze hebben absoluut geen last van de maskers, kunnen er goed doorheen kijken en zijn vliegenvrij rond de ogen.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:03

Ja zo'n masker heb is ook maar die van mij gaat nog over de oren heen

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:11

ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n masker er wel zielig uit vind zien!! Dat zal het misschien niet zijn hoor, aangezien de paarden gewoon staan te grazen, maar dat is mijn indruk. Ik gebruik een vliegennetje waarvan de slierten ong. halverwege het hoofd komen zodat ze er niet op kan gaan staan!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:15

Ik heb ook zo'n vliegennetje van de paardendrogist. Lilly heeft er helemaal geen last van en het werkt perfect!

Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Op bokt bokken bokkers over hun bokkende bok Lachen


Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:21

Kiamyd, ze kunnen er gewoon doorheen kijken hoor !. Als je hem voor je gezicht houd is het net een soort zonnebril idee. Ik had eerst ook zo'n sliertennetje, maar die ging heel snel kapot en bovendien is daar het irritante nog weer van dat de uiteinden van die sliertjes juist in de ogen slaan.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero, Trendiction en 24 bezoekers