Afgekeurde huisvrouw :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Afgekeurde huisvrouw :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 16:44

Oke, ik doe alles wat in de verkeerde volgorde, ben nu 25 jaar en voor het eerst echt op mezelf aangewezen. Geen ouders, geen vriend of wat dan ook.

Home Alone...zullen we maar zeggen Lachen

Mijn eerste kook avonturen zijn dus gruwlijk mislukt...of horen speklapjes met 1 zwarte kant Schijnheilig

Hoe gaan dit soort dingen bij jullie??
Ik ben vast niet het enige wandelende huisrampje hier

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:49

Ik vind eten eigenlijk te lekker om het heel dramatisch te laten mislukken. Dus dat gaat meestal wel goed. Vork
Maar de rest is wel een puinhoop.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:58

ik moest heel erg wennen om voor mezelf te zorgen....ben ook niet echt netjes ingesteld.....ik woon nu 4 jaar samen en het gaat langzaamaan wat beter.....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:58

als je raad wilt hoor ik het wel....

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:47

Hey! Woon je al in je nieuwe huisje! Dat gaat snel! Ach joh, je leert vanzelf wel hoe je moet koken..
Bevalt je nieuwe stal nog goed? Na mijn tentamens moeten we ff afspreken dan kom ik een keertje bij Kalis kijken en dan wil ik je nieuwe huisje natuurlijk ook gelijk zien! groetjes

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:50

Ik woon nu bijna 12 jaar zelfstandig... en nog ben ik een ramp Haha!
Een ramp in het huishouden laten we maar zeggen. Eten koken gaat me wel goed af. Althans.. ik ondervind daar geen problemen mee, alleen heb ik er een hekel aan om voor mezelf te koken.. dat sla ik dan ook geregeld over Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:53

ja dat ken ik honeybee (en ook voor poohbeer): ik moet donderdag, vrijdag en vaak ook nog woensdag en zaterdag alleen eten, dan ga ik ook nooit uitgebreid koken....
ik heb er zowiezo een hekel aan, doe het 2x per week uitgebreid voor de vitaminetjes, maar verder...???

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 20:02

Chita schreef:
Hey! Woon je al in je nieuwe huisje! Dat gaat snel! Ach joh, je leert vanzelf wel hoe je moet koken..
Bevalt je nieuwe stal nog goed? Na mijn tentamens moeten we ff afspreken dan kom ik een keertje bij Kalis kijken en dan wil ik je nieuwe huisje natuurlijk ook gelijk zien! groetjes


Dat nog niet Haha!.
Ben nu alleen aan het proefdraaien zeg maar Tong uitsteken 2 juni de sleutel.
Maar je bent welkom hoor....denk alleen dat ik maar patat haal ofzo dan, om vergiftigingen te voorkomen zeg maar Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:09

...vertel dat maar eens aan mijn vriend: die moet ook nog steeds uitzoeken hoe hij moet koken. Eieren wel te verstaan.... Boos!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:14

Ik ben 16 en ben de top kok hier in huis Haha! Ik kom echt niet om van de honger als ik alleen thuis ben! Maar als ik alleen thuis ben kook ik minder uitgebreid, gewoon iets simpels maar wel lekker, alleen wanneer er mensen op visite komen ofzo.. of voor het gezin, vind ik het wel leuk om te koken.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:16

Poohtje, het eerste wat je doet is een goede magnetron aanschaffen en een hele berg magnetron maaltijden en pizza's in slaan. Dan kan je daarna zo af en toe wat proberen te koken en mocht het mislukken dan heb je binnen 5 minuten alsnog een lekkere maaltijd Lachen

Zo moeilijk is koken overigens niet hoor. Vuur niet te hoog, steeds er bij blijven, groente doorroeren en vlees regelmatig keren. Als je daar op let kan er niet zo (heel) veel mis gaan.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:16

Tyrza schreef:
...vertel dat maar eens aan mijn vriend: die moet ook nog steeds uitzoeken hoe hij moet koken. Eieren wel te verstaan.... Boos!


Ojee, word het dan nieteens tijd dat jij hem dat bij gaat brengen? Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:29

Laat maar: Mission Hopeloos..:

Meneer kan met de meest ingewikkelde computers omgaan, maar een wasmachine aanzetten???

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:01

Toen ik net op mezelf woonde ging het eten bij mij ook regelmatig de mist in. Spaghetti/ macaroni en dat soort spul lukt me nog steeds niet...
Maar ach, dat kan mijn vriend weer heel lekker klaarmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:41

Poohbeer schreef:
of horen speklapjes met 1 zwarte kant Schijnheilig

Hoe gaan dit soort dingen bij jullie??


Ik noem dat niet zwart maar knapperig, klinkt een stuk beter Knipoog

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:45

Ach ik kookte vroeger thuis al en at het zelf niet Haha!
Ik vroeg na afloop wel wat ze er van vonden. Ik deed o.a. kaas en eieren in de pastasaus. Ik hield niet van saus dus at ik het niet. de laatste 4 jaar ben i kwel uitgebreider gaan eten dus dat excuus gaat niet meer op.
Koken gaat wel, niet te uitgebreid, maar wel voedzaam en vullend.
De rest van de werkzaamheden, die doe ik ongever 6 keer per jaar en dan maar gelijk voor het hele jaar. Nu ben ik o.a. 6 wassen aan het wegwerken.............

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:50

De tip van Maxx is heel aardig. Dan heb je in elk geval altijd wat te eten Lachen.

Verder met koken: erbij blijven! (niet tussendoor even gaan bokken).

Koken gaat heel aardig (hoewel ik liever niet elke dag kook), was hou ik redelijk bij en verder hebben we een vaatwasser en een schoonmaakster. Beetje hulp van de moderne tijd kan geen kwaad Knipoog

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:17

Apple schreef:
De tip van Maxx is heel aardig. Dan heb je in elk geval altijd wat te eten Lachen.

Heeft voor mij altijd gewerkt, nu moet ik wel zeggen dat mijn gasfornuis het eerste jaar werkeloos in de hoek heeft gestaan Haha!
Het scheelt als je voor twee (of meer) personen moet koken, als ik alleen voor mezelf moet koken gooi ik meestal een pizza in de magnetron.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:23

Mijn vriend en ik krijgen over 4 maanden de sleutel van ons (eerste, eigen) huis !
Volgens mijn moeder moet na 1 maand de ggd (heet toch zo) al komen Haha!.
Nee het gaat wel lukken denk ik.

Koken gaat nog wel maar dat schoonmaken daar heb ik zo'n hekel aan ! En om het dan nog maar niet over tuinieren te hebben
Mijn vriend moet dus ook niet gaan denken dat ik de plee ga schoonmaken Haha!.
Hebben jullie geen hekel aan schoonmaken?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:23

sla dan ook meteen wat vitaminepillen in, want de gemiddelde magnetronmaaltijd is nou niet bepaald voedzaam....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:30

ach speklap is sowieso niet gezond.....maar ik had er geen last van eigelijk toen ik net op mezelf ging wonen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:38

Mijn vriend kookt meestal en verder doe ik zo weinig mogelijk aan het huishouden, kan er niks fout gaan ook! Haha!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 00:10

Tessebes schreef:
Mijn vriend kookt meestal en verder doe ik zo weinig mogelijk aan het huishouden, kan er niks fout gaan ook! Haha!

Zal je vriend leuk vinden.

Mijn huisgenote is gelukkig net zo'n sloddervos als ik en los van elkaar hebben we beide wel eens opruim/schoonmaak-woede. Dan doet de een wat en dan de ander. Erg prettig, geen pressie van beide kanten, maar als je wat doet wordt het wel gewaardeerd.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 00:18

Maxx"]
[quote="Tessebes schreef:
Mijn vriend kookt meestal en verder doe ik zo weinig mogelijk aan het huishouden, kan er niks fout gaan ook! Haha!

Zal je vriend leuk vinden.
[/quote]

Ik zeg toch "zo weinig mogelijk", niet "niks". Mijn vriend doet ook "zo weinig mogelijk", dus het is mooi verdeeld.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 00:40

Tessebes schreef:
Ik zeg toch "zo weinig mogelijk", niet "niks". Mijn vriend doet ook "zo weinig mogelijk", dus het is mooi verdeeld.

Ah, sorry voor mijn opmerking dan.