Naar de dokter gaan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Naar de dokter gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 16:16

Ik weet nou niet of ik naar de dokter moet gaan (mijn vader vindt van wel), want ik ben vorige week donderdag van Willem afgevallen en sinds toen heb ik last van mijn rug.
De eerste paar dagen had ik ook gewoon met zitten enzo pijn in mijn rug, maar nu is het al een heel stuk minder en voel ik het alleen nog maar een beetje met een verkeerde beweging, maar met paardrijden heb ik er nog wel last van. In stap niet, maar in draf met lichtrijden (op Soraya dan, toen ik deze donderdag manegeles op Winston had was het een stuk minder) is het aan het begin wel best pijnlijk, maar als ik gewoon doorrijd is het na een tijd een stuk minder. Alleen galopperen doet ook constant pijn.
Zouden jullie naar de dokter gaan (volgens mij zegt hij toch wel: gaat vanzelf wel over), of gewoon nog een tijdje wachten en als het over een week nog niet weg is dan gaan? Of denken jullie dat het vanzelf wel over gaat?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:18

Jij hebt blijkbaar geen pappie die fysiotherapeut is zoals ik Knipoog
Ik zou dan idd even langs de dokter gaan en evt een verwijzing naar de fysio vragen voor een aantal keren, die kan je rug weer wat losmaken, helpt echt, heb hetzelfde gehad toen ik op een bokkend projectiel heb gezeten, ben er niet afgevallen, maar had wel mijn rug aardig in de kreukels door die rare bewegingen.


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 16:19

Ja, het rare is dat ik plat op mijn buik viel (had ook een kop vol zand toen *LOL*) en ik daar nergens last van had Verward. Alleen mijn rug (en de drie dagen erna verschrikkelijke spierpijn in mijn armen en rug Knipoog).

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:21

*LOL* doet me denken aan die keer dat op de manege een meisje van haar pony viel, bleef liggen en begon te krijsen, we dacht minstens dat ze wat gebroken had, toen wees ze naar haar vinger en zei "AU!" Verdrietig
Haha!
Maar ik zou toch even langsgaan, je hebt er immers last van, maakt niet uit hoe het gekomen is, maar het is wel fijn als het gauw weer over is.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:27

*LOL* vol met je kop in het zand heb ik niet gezien, ik zag alleen Willem op me af komen Tong uitsteken
Ik zou toch even langs de dokter gaan. Misschien weet hij wat of zoals Cody zegt, vraag even voor een verwijzing naar de fysio

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:43

Als je zo rot bent gevallen kun je het beste even naar de dokter gaan.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:20

Ik heb een keer mijn hoofd vergeten te bukken toen ik wegreed op een pony. Toen heb ik een hele tijd last gehad van mijn nek en hoofdpijn gehad. Ik ben niet naar de dokter gegaan, nu heb ik er (misschien) nogsteeds last van maar ik heb echt geen zin om te gaan. Ik dacht toen ook altijd, als het dan nog niet over is dan ga ik. Was het die dag en dan dacht ik ach het valt wel mee, als het dan nog niet over is ga ik. En zodoende ben ik nog niet geweest. Misschien ooit nog eens gaan, t lijkt we of heel mijn nek vast zit. Niet slim van mij bedenk ik me nu.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:41

idd even door de dokter er naar laten kijken. ook ik was er een keer naast geklatert. Niks aan het handje vrolijk de les uitgereden. Volgende dag ontzettend misselijk en overgeven. En jahoor ik had weer eens een hersenschudding en m'n rug lag in de kreukels. een half jaar verzwaarde manuele therapie gehad. Echt tof (not).

Echt even naar laten kijken hoor, beter een keer te vaak dan 1 keer te weinig.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:00

Ik ben het eens met de rest. Ik zou toch even de dokter laten kijken, evt. een paar uurtes fysiotherapie. Als je hiermee blijft doorlopen maak je het misschien alleen maar erger.

* To Belg, or not to Belg *

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:18

Ga naar de dokter!!!
Ook al is het niks, dan is je vader (en jij ook) gerust gesteld.
De eigenaar van mijn verzorgpony is ook van haar pony af gevallen en zij had dus mooi een zwaar gekneusde rug! Maar zij is wel op haar zij gevallen. Zij heeft een week plat geleden en is pas na 6 weken weer voorzichtig gaan rijden, alleen stappen en sinds een week probeert te een beetje te draven.
Ook al ben je op je buik gevallen, je rug heeft ook een klap gehad.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:54

ik ben ook afgelopen september van me pony afgevallen en had eerst erge last en toen steeds minder,en toen weer erg,ben ik toch gegaan,en loop nou al een lange tijd altijd bij de rugkliniek,en zal nog lang duuren,dus als ik jouw was zou ik ook wel meteen gaan,maarja dokters tegenwoordig zeggen nogal snel ach is niets,hier een tabletje en ga maar weer,ik ben dus niet naar een dokter gegaan,maar meteen naar de rugkliniek.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:23

Als je twijfelt, moet je gewoon naar de dokter gaan. Als het wat ernstigers is, dan valt er nu nog wat aan te doen, als je er een tijdje overheen gaat meestal niet meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie