Trailer gekocht!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Trailer gekocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 20:38

Het zit in de lucht denk ik...

Vanochtend op stap geweest om een trailer te kopen en dat is gelukt!

De meneer van Atec wilde aan de telefoon al niet echt meedenken/-werken, hij had de trailer waar ik in geïnteresseerd ben ook niet eens in de showroom staan en een afspraak maken voor zaterdagochtend ging maar moeizaam, maar hij wilde 'm maar wat graag verkopen, liefst direct via de telefoon, ja daaaaaag zo doen we geen zaken, ik kom niet voor een halfje brood. Naar een ander gegaan dus.

Had vanochtend een afspraak bij BKtrailers in Barneveld en ook een bezoekje aan Heja in Garderen stond op het programma.

Het is uiteindelijk een nieuwe Hotra Elegance geworden. Ging in eerste instantie kijken voor de Otello, maar met alle (veiligheids)opties die ik wou ging de prijs daarvan al hard richting die van de Elegance, die al die voorzieningen standaard heeft plus nog extra dingen en bovendien ruimer is (140cm breed). Heja was in een vergelijkbare uitvoering fors duurder (niet alleen Heja, andere merken ook), bovendien sprak de Hotra qua constructie meer aan, veel kleine dingen is duidelijk goed over nagedacht.

Dit is 'm, veel ruimte voorin!
Afbeelding

Neus en kap zijn van polyester, wanden van HPL (hout met kunststof laag). Standaard voorzien van een rubber gietvloer, achterklep met gasveer en rubber, rolo achterziel, uitzetramen, panieksluiting, automatisch opklapbaar neuswiel en een reservewiel. Paps gaat er zelf nog trapbescherming in maken.

Prijs viel al heel erg mee en daar viel bovendien ook nog goed over te praten, over 4 a 5 weken mag ik 'm ophalen.

Blij! Party!!

Nulla tenaci invia est via


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:01

Gefeliciteerd, hij ziet er goed uit
Het is echt prettig om een beetje mobiel te zijn (als de vogelpest nu ook eens ophield......)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:46

Mooi hoor, dat is een leuke trailer. Dit is denk ik een anderhalf paards? Lekker dat je binnenkort weer op pad kan!

Toos paardloos

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:08

Nou toppie hoor margreet Kwijl Echt een mooie trailer.

Ik ben mij ook een beetje aan het orienteren voor een trailer, wij lenen altijd van iemand een trailer, maar je bent dan altijd afhankelijk van een ander. daar wil ik toch vanaf.

Tenslotte kreeg ik gisteren te horen dat onze leaseauto dinsdag de deur uit gaat (eerder dan gepland (3 maanden eerder ) . We krijgen wel weer een andere leaseauto, maar dat duurt weer zo'n 3 maanden, tijdelijk krijgen wij een huurauto, moet je ook maar net weer afwachten wat voor huurauto wij krijgen.

Ik heb goede berichten van de dealer uit Barneveld gehoord, moet er toch ook maar eens langs gaan.

veel plezier met je nieuwe aanwinst

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:17

Wow, wat een mooie trailer ! Tong uitsteken
Gefeliciteerd met je aanwinst !
Ik ken het merk niet, maar jou kennende zal het vast een goede koop zijn Knipoog
Nu nog een maandje wachten, dat zal vast niet meevallen.
Nou ja, dan is de pret straks dubbel zo groot

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 22:41

imker schreef:
Dit is denk ik een anderhalf paards?


Ja, 1,75 eigenlijk. Groter dan een standaard anderhalf paards. Hij is breder, hoger en langer.

Van binnen. Ik heb 'm zonder zadelkamer (komt nog wel iets voorin, gaat paps maken) en er komt nog rubber op de wanden, het rubber op de klep is ook anders.
Afbeelding

3e remlicht, binnenverlichting zit achterin, dus geen slopende tanden en ook licht op de klep, lage instap (37 cm), tralies voor de ramen (die dus open kunnen), spatborden niet aan de wanden gemonteerd, dus geen frictie als je er op gaat zitten. Alles strak afgekit en nette dopjes op de bouten. Onderhoudscontract, garantie. Nou ja, alles er op en eraan eigenlijk Party!! Behalve de lichtmetalen velgen Tong uitsteken

Die dealer maakte een bijzonder prettige indruk op alle fronten. In de praktijk zal natuurlijk moeten blijken of het echt een goede is, maar tot nu toe absoluut niks op aan te merken.

Nulla tenaci invia est via

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:42

Het hangt echt in de lucht geloof ik! Wij hebben donderdag ook al naar trailers gekeken En ook naar de Hotra trailers. De Elegance is zeker een mooie trailer! Veel plezier ermee *LOL*

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:04

*LOL* dat is toevallig!!
Stalgenootje heeft ook net in Barneveld een Hotra gekocht, een 2-paards in blauw (met glitters).
Ook zo'n voerbak, transparant tussenschot, wel met zadelkamertje, stootkussens, enz enz. Vooral de vloer is heel fijn en de trailer is netjes afgewerkt. Veel snufjes enz.
Ze heeft hem maandag opgehaald en vandaag hebben we de 3-jarige erin gezet om te oefenen en Tinka heeft er ook al op gestaan. Het is een prachtige trailer en zij was ook heel tevreden over de service daar. Ze is er ontzettend blij mee en ik denk dat jij er ook heel veel plezier van gaat hebben!!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:08

Gefeliciteerd. Nu nog duimen voor Gipsy. Wanneer hebben jullie weer contact met Emmeloord?

Fiesta, freiberger, what else?


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:37

Ziet er netjes uit! Dat automatisch opklapbaar neuswiel is super handig, heeft de aanhanger waar ik momenteel mee les ook. Zouden ze IMO standaard op iedere trailer moeten zetten.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 00:39

Zo, mooi ding hoor!
Ziet er super sjiek uit en toch degelijk, veel plezier en succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 09:12

Gefeliciteerd met je trailer! Een eigen trailer geeft je een stuk meer vrijheid, veel plezier er mee!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 09:27

gefeliciteerd!
Mooi ding hoor
Wij hebben onze trailer nu al weer drie jaar, maar zijn er ook nog steeds erg blij mee *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 09:34

Gefeliciteerd!!!
Ziet er mooi uit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 09:34

Belker schreef:
Wanneer hebben jullie weer contact met Emmeloord?


Binnenkort telefonisch, overleggen wat we nu met haar doen en hoe ze daar op reageert (buiten op rechte lijnen stappen en draven met af en toe galop, gaat goed!), dan gaat ze nog minstens een maand de wei in en dan weer naar Emmeloord om een scan te maken. Als er geen gekke dingen gebeuren heb ik goede hoop dat ze dan weer echt aan de slag kan, het is dan juli...

Zo'n automatisch opklappend neuswiel is idd heel handig. Ik vind het echt geen probleem om dat ding met het handje omhoog te trekken, maar je hoort me zeker niet klagen dat het er standaard op zit.

M'n vader heeft nog even kennis gemaakt met zo'n polyester achter'zeiltje' van Westfalia in combinatie met regen. *plons* Hele mouw vol. *LOL*

Nulla tenaci invia est via

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 10:18

Hij is mooi joh!
Ik zat te kwijlen toen ik de foto's zag, ik had al bijna zin om "mijn pegasus" op te halen... (ik heb geen paard, én geen trailer, maar ik had er ooit eens een hele mooie gezien, toen had de eigenaar gezegd, als jij een eigen paard hebt, en je zit om een trailer verlegen, mag je de pegasus wel gebruiken. Ik blij Haha!...de pegasus is niet het model pegasus hoor, de naam van het paard van de eigenaar daarvóór staat er nog op *LOL*)

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:43

Margreet schreef:
Nou ja, alles er op en eraan eigenlijk Party!! Behalve de lichtmetalen velgen Tong uitsteken


Minpuntje Knipoog

Ik denk dat Nessie daar wel op wil en Gips terzijnertijd ook weer (zo niet, dan toch Haha! ). Heb je goed uitgezocht!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:59

Gefeliciteerd hoor, wat een prachtige trailer!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 22:25

Ben er ook echt superblij mee!
Zou 'm het liefst morgen ophalen, maar helaas zit er een levertijd op van 4 a 5 weken Boos!
Die lui van Hotra denken echt na over wat ze maken: vandaag gebeld over de trapbescherming op de wanden, die doen ze in principe van staal, maar ik wil graag rubber, geen enkel probleem en nog beter: eerst het rubber op de wanden (75 cm hoog) en dan pas de gietvloer, zodat vloer en rubber op de wand dus eigenlijk 1 geheel zijn. Zo krijgt vocht dus echt geen kans, helemaal super!

Nulla tenaci invia est via

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:31

Ja die vloer heeft het stalgenootje ook zo.
De trapbescherming heeft zij dus wel van staal, dat vond ik zelf een minpuntje. Dat wordt ten eerste een kabaal en ten tweede lijkt het me ook niet zo fijn voor de benen.
Dus die van jou wordt helemaal perfect Knipoog
Zij kon hem trouwens 2 weken eerder halen dan afgesproken dus misschien heb je geluk!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 22:37

Dat zijn dus precies de redenen waarom ik dat niet in staal wilde!
Alles wat herrie maakt vinden paarden leuk, zeker als ze een poosje op de trailer moeten staan en zich gaan vervelen, rubber dempt, dus daar is geen lol aan te beleven. Plus dat het ook minder hard aankomt als ze toch een tik uitdelen.

Het eerste ritje ermee staat in principe al gepland, naar Emmeloord, ga dan ook zeker foto's maken met de Jeep Grand Cherokee ervoor Cool

Nulla tenaci invia est via

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 00:08

Een jeep grand cherokee Kwijl Die wil ik ook...! (en mijn mama ook Haha! )
Mijn vader heeft zijn frontera verkocht en nu moeten we het met een stationcar doen, niet echt ideaal hoor... Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:35

mooie trailer zeg! wees er maar trots op! Ik vond het ook zo heerlijk dat we eindelijk een luxe trailer kregen.
Zowieso een eigen trailer is al zo fijn maar mijn oude trailer was alleen nog veilig zat gene luxe op en zag er eigenlijk niet meer uit dus het eerste jaar dat ik met de nieuwe reed was ik wel zo blij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:40

Gave trailer. Maar hopen dat Gipsy weer snel 100% is en bovendien blijft en dan gas erop!!!!!!!!!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 14:47

Hele mooie trailer. En inderdaad, een zwaar neuswiel werkt echt veel handiger dan het wieltje wat je steeds los moet maken. Je krijgt hiermee je trailer makkelijker omhoog, gaat minder zwaar dan de goedkope neuswieltjes.
Zou zo op de foto ook zeker een keuze van mij kunnen zijn. De klep is dan hopenlijk zonder de dwarslatten? Ik heb een klep met rubber gestort zonder latten geintegreerd en bevalt tig keer beter dan met (ze struikelen altijd over de latten met als gevolg met de knieen op de klep en met een beetje pech net op zo'n lat).
Voor zijbescherming heb ik rubber, lijkt mij ook beter dan die metalen platen. Wel zorgen voor goede kit bovenlangs, anders komt er teveel vocht tussen het rubber en hout in te staan.

Heel mooi en veel plezier ermee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Fayyah19 en 105 bezoekers