Vraag over paragnost/paranormaal genezer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Vraag over paragnost/paranormaal genezer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 09:10

Maaraak is nu een tijdje uit de running wegens een blessure. Verstapt en een lel op de schouder gehad. Maar omdat het maar bleef sluimeren begon ik me toch aardig zorgen te maken. Goed, vorig jaar heeft ie op diezelfde plek in de schouder ook een lel gehad en dat is denk ik een behoorlijk zwakke plek gebleven. Hij loopt niet heel erg kreupel (je moet goed kijken) maar hij loopt ook niet rad. Fysio en dierenarts zijn erbij geweest. Zelfde diagnose, de schouder (dat was vorig jaar al). Nu had ik zoiets van ik ga het eens proberen met een paranormaal genezer. En nou niet allemaal heel hard gaan Haha! Haha! Haha! Haha! . Ik ben nou eenmaal een muts die alles wil proberen (ben zowieso erg schienierig naar dit soort zaken zolang het geen duistere dingen of zo zijn).

Anyway, onze staleigenaresse. Een dijk van een vrouw en superlief voor de paarden. Zij heeft contact met een man uit Almere. Ik heb dingen gezien waar je niet om heen kan. Die man is wel degelijk oprecht dus daar ben ik niet bang voor. Echter, wat ik heel vervelend is is dat de contacten niet direct kunnen lopen. Het moet via haar want hij zit bomvol en neemt geen patienten meer aan maar maakt voor haar een uitzondering. En op zich geeft dat niet want ik vertrouw haar alles toe. Ze is gewoon echt een kei voor de dieren. Het liefst loopt ze de hele dag op stal, gaat nooit op vakantie en zelfs een visite doet ze nog het liefst niet omdat ze dan van stal moet zijn. Eigenlijk een volwassen vorm van een Pennymeisje Haha!. MAar wel een waar ik superblij mee ben omdat ze gewoon veel kennis en liefde voor de dieren bezit.

Maar goed, dat indirecte contact vind ik vervelend. Ze heeft gister voor mij gebeld en ook hij gaf (door de foon) aan dat het in de schouder zat. Let wel, dat wist zij niet en hij dus al helemaal niet. Heel apart maar wel mooi. Nu gaan we volgende week zaterdag naar hem toe om Raak te laten magnetiseren.

Goed, misschien ben ik wel gewoon een zeikerd en moeti k heel dankbaar zijn dat hij dit wil doen. Volgende week ben ik er bij en kan ik ook mijn vragen rechtstreeks stellen.

Mijn vraag aan jullie: zijn er hier die ervaringen met zo iemand hebben. Weten jullie nog goeien in de omgeving Flevoland/Veluwe? Voor het geval dat:-).

Groetjes Hanifa

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:02

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben zelf ook heel nieuwschierig naar dat soort dingen.
ik zou, net als jou, ook zo iemand naar mijn paard laten kijken.verder vind ik Hofstede oostrijk erg goed, maar dat is net iets anders, wel werken ze daar ook met bachbloesems voor paarden, die vind ik erg prettig.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 10:14

Is daar ook een website van Vamp? Waar ik meer info kan krijgen?

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:13

Hi Hanifa,

Zekr doen. Je zou je vraag even op de nvvr e-group moeten zetten. Bij de nvvr zijn veel paardmensen. Die al die wegen al eens bewandeld hebben. Je gaat er zelf ook heen dus dan is het indirecte contact toch veranderd in direct contact? Gewoon proberen joh, magnetiseren is helemaal zo gek nog niet hoor!

Ben benieuwd hoe die behandeling is en of je resultaat gaat merken.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:17

Bij ons op stal loopt ook een vrouw die een paard helpt en je ziet het paard gewoon letterlijk opknappen. ze heeft het dan over energie banen en blokkades enzo. Het paard krijgt ook brandnetel om te zuiveren en bachdruppels als rustgever. Ik kan het je echt aanraden!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:19

Is dat toevallig Anton Korf ?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 12:19

Oh wat leuk om deze reacties te lezen. Bach heb ik inderdaad in huis. Voor mezelf een tijdje gebruikt. En prima spul.

Gerritje. Wat is het adres van de nvvr e-group?

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:59

Fasel schreef:
Oh wat leuk om deze reacties te lezen. Bach heb ik inderdaad in huis. Voor mezelf een tijdje gebruikt. En prima spul.

Gerritje. Wat is het adres van de nvvr e-group?


http://groups.yahoo.com/group/nvvr-nl/messages

dus net zoals de der e-group alleen dan voor de nvvr.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 13:35

Dank je wel!!! Ga me meteen even aanmelden. En ja Max, is idd Anton Korf. Maar dat had ik in je pb'tje al gezegd:-)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:48

ik ken wat megnetiseurs en Reiki-ers. Ikzelf doe Reiki en mijn vriend magnetiseert. Samen geeft het een heel sterke energie als we bijvoorbeeld samen onze handen op een paard leggen. Of op mijn oma. Dat arme mens zit in de potplantjesfase (ligt in bed en kan bijna niets meer). Ze vindt de energie heerlijk en ligt dan met een grote smile om d'r mond in bed Haha! .
Als een mens of dier pijn heeft kan het een hoop verlichting bieden. In combinatie met bach kan het dier ook wat rustiger worden (mocht hij uit balans zijn door de pijn of door het feit dat hij niet meer kan wat hij voorheen wel kon - sommige paarden worden hier ronduit humeurig van).
En je hoeft je van mij niet te schamen hoor. Mijn hele familie bestaat uit zweefkezen. Inclusief mijn kat die altijd op zere plaatsen gaat liggen spinnen *LOL*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 14:50

Dank je Natascha. Dat is erg lief van je. Ikzelf ben absoluut een 'zweefkees' zoals jij het zo mooi omschrijft. Maar daarbuiten doe ik alles voor mijn dieren. Zelfs als ik niet open zou staan voor het 'meer zijn tussen hemel en aarde' zou ik nog voor die beestjes zover gaan Haha!. Ik ga me toch eens wat meer in dat Reiki verdiepen. Ben wel erg benieuwd.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:22

ja, ik gebruik bach bloesems ook voor mezelf, en omdat het bij mij zo goed werkt zou ik het ook bij mn paard doen..
ik denk www.hofstedeoostrijk.nl
ik ga het nu ff chekken...

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:22

ja, hij werkt..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 05:33

Gerritje. Wat is het adres van de nvvr e-group?[/quote]

http://groups.yahoo.com/group/nvvr-nl/messages

dus net zoals de der e-group alleen dan voor de nvvr.[/quote]


*************************************************************


De NVVR-hinnikmeelgroep is alleen voor leden. Huilen

Wil je dat ik de vraag voor je stel? Mail me maar.

Nog leuker : zelf lid worden. Topclub Schijnheilig (met puik eigen blad) Vingers aflikken !!!


*************************************************************

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 08:58

Wat ik niet snap:
De reguliere geneeskunst heeft er eeuwen over gedaan kennis te vergaren om op een wetenschappelijke en rationele manier te kunnen genezen. Ze hebben daarmee een hoog peil bereikt.
Dan heb je nog mensen die met van die sjamanen weglopen, die geen of weinig resultaat geven, behalve het placebo-effect. Ik noem het maar sjamanen, eigelijk wil ik oplichters zeggen. Ik ken ze ook wel die wonderdokters, ze zijn vooral goed voor zichzelf.
Trap er toch niet in.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 15:59

Albert schreef:
Wat ik niet snap:
De reguliere geneeskunst heeft er eeuwen over gedaan kennis te vergaren om op een wetenschappelijke en rationele manier te kunnen genezen. Ze hebben daarmee een hoog peil bereikt.
Dan heb je nog mensen die met van die sjamanen weglopen, die geen of weinig resultaat geven, behalve het placebo-effect. Ik noem het maar sjamanen, eigelijk wil ik oplichters zeggen. Ik ken ze ook wel die wonderdokters, ze zijn vooral goed voor zichzelf.
Trap er toch niet in.


*************************************************************

(Met excuus voor mogelijke misquote:)

'A cynic is someone who knows the price of everything, but the value of nothing'
Oscar Wilde


*************************************************************

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:02

Botervlieg schreef:
(Met excuus voor mogelijke misquote:)

'A cynic is someone who knows the price of everything, but the value of nothing'
Oscar Wilde


Ben ik het helemaal mee eens.

Wij hebben iemand op stal die aan Reiki doet en mij ook wat heeft geleerd. Lars gaat altijd staan slapen als ik met hem bezig ben en ik voel hem ontspannen.

En een placebo effect op dieren, dat vindt ik heel knap hoor!
Sommige alternatieve geneeswijzen zijn wel al een stukje langer in de omloop dan onze "reguliere geneeswijze".
Ik zou het gewoon doen! En nog een ander voordeel van alternatieve geneeswijzen is, baat het niet dan schaadt het niet. Wat je van de reguliere geneeswijze niet altijd kunt zeggen toch?
Succes met je paardje

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:29

IlsjePilsje"]
[quote="Botervlieg schreef:
(Met excuus voor mogelijke misquote:)

'A cynic is someone who knows the price of everything, but the value of nothing'
Oscar Wilde


En nog een ander voordeel van alternatieve geneeswijzen is, baat het niet dan schaadt het niet. Wat je van de reguliere geneeswijze niet altijd kunt zeggen toch?
Succes met je paardje
[/quote]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

'Baat het niet, dan schaadt het niet'
Die opvatting is voor alternatieve geneeswijzen
- net als voor de reguliere -
iets te optimistisch, hoor.

Met fytotherapeutische middelen kun je bijv. best de mist in gaan
(o.a. allergische reacties)

Als je het beste uit 'oude' en nieuwe geneeswijzen gunstig weet
te (laten) combineren, dan heb je m.i. de beste kansen op herstel.

En soms.... doet de natuur z'n werk even goed, zo niet beter...


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:45

ieder het zijne, ik ben zeker niet cynisch, wel kritisch.
Heb wel heel veel ellende gezien van alternatieve genezers, tot en met mislukte inspuitingen van gewrichten toe. Ja, er wordt te veel ongecontroleerd geknoeid door onbevoegden.
Aan mijn paarden geen geknoei, verder moet iedereen zelf weten hoe hij/ zij van zijn geld af wil, zolang het bij aaien blijft......
Pacebo-effect; jazeker, het oog van de meester dat het paard vet maakt is niet onbekend.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 13:50

er lopen inderdaad behoorlijk veel mensen rond die er even 'snel' geld mee willen verdienen maar dit niet zo uiten natuurlijk. Ik heb het ook wel gezien. Maar er zitten zeker goede mensen bij hoor. Neem evalien hekkenberg is het geloof ik. Zij heeft ervoor gezorgd dat het paard van een vriendin van mij van de zwaare (reguliere diergeneeskunde) hoestpoeder af kwam. Ik vond het eerst ook teveel gezweef maar toen ik zelf het resultaat zag ben ik er zeker van overtuigd dat er meer is dan enkel de reguliere geneeskunst.

Ieder zijn ding. Maar zeker altijd allert blijven maar dat moet je bij de regulier da ook vind ik.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 13:50

Faseltje,

Hoe was het gisteren bij de magnetiseur?