ANKY jasje, niet zo goed...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 11:38

..hoi!!!
Had vorige week een Anky jasje en broek gekocht. Ik heb er meer, ben normaal heel tevreden. Maar dit jasje is zo raar: nu het uit de wasmachine is gaat de rits helemaal 'bubbelen'. Weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar er zit elastische stof naast de rits en die gaat dus samentrekken...het ziet er niet uit en is niet weg te strijken!!! Zou ik daarmee terug kunnen gaan naar de winkel?????
Het is een jasje van 300,-....das toch belachelijk dat dat gebeurd?
Groetjes Suzanne


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 11:39

ik denk, als jij zeker weet dat je hem niet te heet hebt gewassen enzo, dat je hier zeer zeker mee terug kan.
Ik neem aan dat je voor fl 300,- toch wel mach verwachten dat je een beetje leuke en goede jas hebt

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 11:56

Zeker teruggaan hoor! Ik vind die anky spullen erg mooi en leuk, maar ze zijn zo stervensduur he. Ik koop ook fatsoenlijke rijbroeken en zo (altijd Pikeur), maar voor een truitje of zo kan ik niet zoveel uitgeven. Zeker teruggaan!:(

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-03-16 10:57 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:27

zijn die dure merken (pikeur, anky, etc) nu echt zoveel beter dan bijv eurostar?
Ik heb meestal de eurostar corsica (zo'n rib geval) en ik vind ze dus heerlijk zitten, mooie prijs, en ze gaan voor mij lang genoeg mee (deze heb ik nu alweer 2 jaar, en nog geen 1 slijtage plekje).
Merken als pikeur e.d. kijk ik geeneens naar omdat ik ze toch niet kan betalen, maar wat ik mij afvraag, is er nu werkelijk zoveel verschil in kwaliteit?
Of is het meer het uiterlijk waarvoor je zo'n dure broek koopt?

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:38

Nou Stef, Eurostar ik ook een goed merk hoor. Ik koop niet omdat er Pikeur opstaat. Ik ben bij dit merk terecht gekomen omdat ik er de beste ervaringen mee heb. Ik ben groot en heb in verhouding ook nog eens lange benen. Daarnaast heb ik in verhouding tot mijn heupen een smalle taille. Ik ben 1.80 m. Zelfs de lengtemaat is nog aan de korte kant voor mij. Ik heb al vanallerlei rijbroeken gehad. Als je al 17 rijdt, heb je al heel wat rijbroeken versleten. Ik heb altijd de Pikeur Romana, dat is de Pikeur Fugosa maar dan met (nep)leren zitvlak. Als je eenmaal leren zitvlak hebt gehad, wil je nooit meer zonder. Dat zit echt vaster dan een gewone rijbroek. Je glijdt niet zo in het zadel. Daarnaast is deze broek ook nog van een stof gemaakt die niet vaal wordt, want daar kan ik ook niet tegen. Ze heeft een hoge rugband. Een gewone rijbroek ik me altijd te kort in het kruis. Je weet wel, net alsof je altijd de broek afgezakt hebt, zo een gevoel. Deze broek is gewoon op mijn lijf gemaakt. Dus voor mijn part stond er het merk "billie turf" of zoiets in, dan zou ik deze nog willen. CONCLUSIE: zelf uitproberen wat goed zit en wat voor jou de kwaliteit bevat die je wenst, en dan kopen.

Iedereen heeft een ander figuur en stelt andere eisen aan zijn kleding. De ene wil zo goedkoop mogelijk en koopt wat vaker nieuw, de ander wil gewoon die wat het beste past.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 12:47

Ik denk zeker dat jemet het jasje terug kunt gaan. Het materiaal wat naast de rits zit is gaan krimpen. Dat mag niet... Was het nu al nodig om het jasje te wassen, je hebt hem immers nog maar 1 week? Of ben je een smeerpoets?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 13:01

De Anky spullen zijn wel goede spullen. Ze zijn gemaakt van bepaalde materialen die anders net zo duur zouden zijn. Het zijn wel dure spullen maar niet duurder omdat er Anky opstaat.

Ik denk wel dat ik terug zou gaan. Ze moeten gewoon een andere geven je betaald er genoeg voor, nietdan?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 14:26

Het Anky spul zit er mooi uit maar ik din het zo zonde van mijn hardverdiende geld. Ik heb het gevoel dat ik alleen betaald voor de naam. Ik gerbuik altijd Eurostar goede kwaliteit en prijs verhouding.

Ik streek dat geld liever in lessen dat verdien ik tenminste terug. Maar ja als je het geld ervoor hebt moet het zeker doen.

Ik zou zeker even terug gaan. Wie niet waagt wie niet wint.

Gr Pris

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 14:30

stef> Ik had vroeger eurostar (goedkoopste) maar deed er heel erg kort mee in die tijd zat ik rustig op 3/4 paarden per dag en de ribbroeken waren na een halfjaar al helemaal kaal op de plekken waarmee je op het zadel zit.
Ik heb 3 ribbroeken gehad ook had ik 2 normalen die hielden het wat langer uit maar er kwamen ook binnen een jaar kleine gaatjes in toen ben ik overgegaan naar Horca de gewone broek hield het ruim 4 jaar uit en sleet toen ook door dat het niet meer te maken was nu een horca met leren kont waar het leer steeds losliet van de broek 2 keer laten maken binnen een half jaar en nu een nieuwe gekregen van de fabriek en daar is helemaal niets mis mee die Cavallo van mij zit ook zo heerlijk en lijkt amper te slijten mijn harry's horse broek wat 89 piek en na 2 keer rijden kwamer er al slijtage bolletjes op ... ook afgekeurd dus. ligt er heel erg aan of je veel rijd denk ik?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 15:55

Bedankt allemaal!

Ik ga vanavond terug, met Eveline als steunpulaar, hahahaha!
Ik vind de Anky spullen normaal gesproken dus super: ik heb er nu 1 rijbroek, 2 jasjes en een giletje van..ik vind die stofjes gewoon zo prettig. Mijn andere broeken zijn van Pikeur en nog 1 van Golden Dress, maar daar ben ik dus ook gaandeweg aan gekomen. Verschillende merken uitgeprobeerd en die Pikeur Jannet zit gewoon het mooiste en het prettigst...daar heb ik er dus 4 van en nog 2 witte. Ze blijven mooi, vandaar dat ik het de prijs wel waard vind.

Wbt dit jasje, die had ik dus bij de broek gekocht. Inderdaad is de stof naast de rits gekrompen, lijkt wel en ik heb het gewoon op 40C gewassen. Hahahaha, ben niet speciaal een smeerpoets Riette, maar het is een beige jasje op een beige broek. Bovendien rijd ik eigenlijk altijd maar 1 dag in dezelfde kleren en dan gaan ze in de wasmachine. Ik heb nu een creme Anky giletje bij die broek gekocht en DAT is dus wel bijzonder besmettelijk...grijnz....

Ik ben benieuwd wat ze vanavond zeggen in die winkel, het was nl het laatste jasje en kon toen ook niet kleiner besteld worden, ze waren allemaal al op bij de leverancier...

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 16:40

Pikeur rules en eerlijk gezegd hoef ik dat Anky gedoe niet zo.
Laat ze dat jasje maar repareren met een nieuwe rits die wel tegen 40 c kan.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 16:44

hee suus, volgens mij hebben wij een beetje t zelfde figuur , wat je zo omschreef haha!
Ik had 'vroeger' ( hoor mi nou..)ook die rib-eurostar en horka, maar die zijn voor t figuur dat ik nu heb (..) niet zo fijn, tenzij ik misshcien een megamaat neem ofzo.. vind ze ook erg trekken hier en daar en zitten niet zo fijn om mijn middenlijf.
Heb ruim 2 jaar geleden geinvesteerd in een cavallo, bandplooi+ lengtemaat ( maisgeel) en ben daar super tevreden over! het was niet de duurste, iets van ca. 300 piek. En die rib kosten tegenwoordig ook al iets van 160 piek ofzo. cavallo is dus wel t dubbele qua prijs, maar ik heb er voorlopig al veel langer plezier van, hij zit echt prima! ( en staat ook nog niet slecht)
heb voor erbij eens een vrij goedkope en 'simpele' horka in de aanbieding gekocht, voor als ik bijv. niet ga rijden maar allen wat werken in t land ofzo, of poetsen o.i.d. die is namelijk meer vies dan schoon en vind t dan ook niet zo erg als 'ie vaak gewassen moet worden of iets zou beschadigen ofzo.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 17:56

Mijn Horka ribbroek was veel sneller versleten dan mijn huidige Eurostar broek. En dat terwijl ik nu veel meer rijd dan eerder...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 18:00

Kitty...wat een gaaf logo heb jij!!!!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 21:00

waar heb je hem gekocht???
Lachen ik vraag het gewoon uit belangstelling want ik woon ook uit Almere en ik koop bijna alles bij Fillydale...

..... leeg .....


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 22:06

Suzanne, aangezien hier veel liefhebbers zijn van bonte paarden, dacht ik hen een plezier te doen met dit plaatje!

Hoop ooit zelf nog eens een bonte KWPN'er te hebben...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 14:29

Kitty....bij ons heeft iemand een bonte KWPN'er, van Cocktail!!! Polaris heet ie.

Miseryfox...ik koop die Anky spullen bij het Ezeltje in Almere Haven. Alles van Pikeur koop ik bij Fugers in Soest, of bij Hippo Hippique in Bussum. Golden Dress bij de Horseman in Bussum, maar dat verkopen ze ook bij Fillydale!

Ben gisteren terug geweest en ze vonden het zelf gelukkig ook niet kunnen. Ik heb mijn geld terug gekregen, maar ja, daar had ik dus geen jasje mee. Het jasje is uit de collectie, dus ze konden geen andere bestellen, bovendien krijg je dan toch weer hetzelfde probleem met die rits. Ik heb nu een windstopper gekocht, van hetzelfde merk, maar goed op de rits gelet, hahaha. Hij was wel 100,- duurder, maar ik kreeg er nog korting op. Dus iedereen tevreden weer, ben blij dat ik toch terug gegaan ben!!!

Groetjes Suzanne

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 16:54

Mooi dat het nog gelukt is met het (een ander) jasje.

Cocktail vind ik ook al erg leuk, laat staan een bonte KWPN'er van Cocktail.

Ooit...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 11:25

he suzanne! Rij jij dan mischien erg lang?
Mijn paardejas gaat meestal 1x per jaar in de was (heb nu een waxjas, is een ander verhaal), mijn paardrijbroek gaat om de week in de was (heb dan ca 7x gereden, meestal ritten van 2 uur of meer). En de trui gaat na 2x in de was. Ik heb de kleren ook aan met uitmesten, poetsen ed. Hang ze thuis gewoon uit.
Mijn vriendin rijdt nu al ca 1.5 jaar met dezelfde broek, heeft hem vlg mij nog maar 1x gewassen. Dit vind ik ook niet echt fris..

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-01 12:37

Yuk!!!! Anderhalf jaar rijden met dezelfde broek en maar 1x wassen??? Meen je dat nou?

Mijn gewone jas was ik ook regelmatig. Mijn rijbroeken was ik meestal na 1 x rijden. Met die Anky jasjes bedoel ik meer een soort 'vestjes'...puur voor het rijden dus. Ik rijd altijd met een rijbroek met kort jasje of een giletje. Met daaronder een pully of een dressuurblouse. En tja...ik ben gewoon erg (misschien overdreven) netjes op mijn spullen!!

Groetjes Suzanne

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 14:58

ehllll bah!!!
1 x in anderhalf jaar wassen..gatverdegatver.. Naja moet ze zelf weten.
Mijn rijbroek gaat elke dag in de was.
Ik heb trouwens een horka.
En mijn paardenjas elke maand..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, anjali, Bloemetje75, jildou1979, Paardennamen, Plonspony, Vagabondo en 124 bezoekers