ongeluk met paard in botlektunnel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

ongeluk met paard in botlektunnel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:48

vandaag was de botlektunnel tijdelijk afgesloten doordat er een pony losliep. De pony heeft 2 auto´s geraakt (bestuurder(s) gewond) heeft zelf verder alleen wat schrammetjes.
Hoe die pony er terecht is gekomen is niet helemaal duidelijk.
In ieder geval was een meisje vanuit hoogvliet met haar pony buiten wezen stappen (wat daar niet eens mag, want ze was onder de 16). Ze vertelde dat dr pony schrok van een brommertje. Das dus echt de grootste bullshit want die pony liep vroeger voor de kar en is voor 300% verkeersmak, schrikt dus niet zomaar van een brommertje. Waarschijnlijk heeft ze (weer eens) iets vals uitgehaald met die pony, komt nl. nogal vaak voor met haar. Zulke mensen verdienen geen paard.... Lips are sealed

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 23:30

ik ken dat meisje en die pony en het is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurt bij haar. Ik zal er verder niet op in gaan maar laten we het erop houden dat ze in ieder geval geen eigen paard waard is. Bovendien mocht ze niet eens buiten het hek van de manege komen aangezien daar bij die manege een verbod op is (o.a. door dit soort mensen met onverantwoordelijk gedrag....)

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 23:35

en je hebt natuurlijk wel gelijk dat iedere pony kan schrikken (het blijft een beest...) maar in dit geval geloof ik het niet....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:10

Idd kan ieder paard schrikken. Yorghos is ook super verkeersmak, maar als hij iemand niet hoort aankomen, dan schrikt hij evengoed weleens. Misschien kwam die brommer wel heel dicht langs, ofzo.
Maar als zij het erf van die manege niet af mocht, dan is het natuurlijk erg stom van dat meisje.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:05

is het niet zo dat ze het erf niet af mocht omdat ze geen ruiterbewijs had en die nu wel heeft? want dat is nl bij ons wel zo.

Mijn verzorgpony is ook supermak, schrikt nergens van, maar als iemand ineens heel raar doet ( werkt bijv. in de tuin, zit de hele tijd gehurkt en staat dan weer op) dan schrikt hij toch wel even. Hoe verkeersmank een paard ook is, hij kan altijd schrikken. Ookal is dat meisje geen eigen paard waart, volgens jouw, het is en blijft haar paard en daar heb jij verder niets over te zeggen.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:34

Ik kwam terug van vakantie en ik zag 2 of 3 auto's stil staan en ambulances en alles. Verder werd er een paard gelongeerd (aan een halstertouw) op het gras ernaast. Het was een hele chaos. Ik vond het al zo raar dat er een pony werd gelongeerd Verward nu snap ik waarom.

Vind ik wel een beetje dom, dat als je weet dat je niet naar buiten mag, dan moet je dat ook niet doen !

Love_horses

Berichten: 21
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 11:21

dat meisje waarbij het is gebeurt is mijn beste vriendin, ze kon er echt niks aan doen en ze verdient zeker wel een pony!!! ze was gewoon met dr pony'tje aan het wandelen (ja het was wel langs de snelweg.. wel beetje dom dus.. Frusty maar we reden vaker daar want er is een brede strook gras naast)
maar die pony is dus geschrokken van iets en ging er vandoor, zij kon hem dus niet houden en moest wel loslaten.
die pony is dus de snelweg opgerend, de botlektunnel in en daar is een auto tegen haar opgeknalt en een andere auto weer tegen die auto.
die pony heeft wel allemaal schaafwonden maar ze heeft gewoon geluk gehad want ze had net zo goed dood kunnen zijn.
maar we mogen gewoon in het park rijden hoor, en die snelweg is aan het einde van het park

maar dat meisje zorgt harstikke goed voor dr pony!!! dus ze verdient wel een pony hoor!!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:13

mijn pony is ookk voor 300 procent verkeersmak maar het is en blijft een pony en pony's schrikken. dus ik geloof niet dat dat meisje er wat aan kon doen. verder wel heel zielig.
groetjes noortje

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 14:32

Kan gewoon gebeuren, en het is gebeurd en daar doe je nu verder toch niks meer aan.

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:35

1 ding, ookal zopu mn pony me meesleuren op de snelweg, ik zou NOOIT loslaten, ookal is dat wel zo verstandig.ik mzeg niet dat ze hem had moeten blijven vasthouden, maar ik zou niet een los KUNNEN laten!!( is bij mij dus ook wel eens gebeurd dat mn paard dacht: doei ik ga)
xxx roos

Love_horses

Berichten: 21
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:43

ja je zegt nu wel dat je nooit los zou laten maar als je hem gewoon niet meer houdt? dan kan je er zelf ook niks aan doen. ikzelf probeer me pony's ook zolang mogelijk vast te houden als ze er vandoor gaan, maar dat lukt echt niet altijd

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:43

Citaat:
ze had net zo goed dood kunnen zijn


pfff jij maakt je druk over een pony die daar wel zou kunnen verongelukken???

Ik zou me meer druk maken om de eventuele auto met inzittenden(jong gezin met kinderen) die ff een knol van 400 kg rammen.

je pony's dood kom je wel overheen, maar wat als er ook doden waren gevallen?

Bij sommige mensen is het verstand echt ver te zoeken als ze met hun pony langs de snelweg gaan lopen.

Tis maar goed dat ze het niet ziet want ik zit hier echt met mijn middelvinger naar mijn hoofd te wijzen. }>

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:46

ja..als je hem niet meer houd..daar heb je gelijk in en cowgirl..praat maar niet zo, want ik heb zelf mn paard verloren en blijkbaar weet je niet wat dat betekent...ik miste haar netb zp erg en net zo lang als mn vriendin van 11 die plots dood ging.niet te vergelijken dus.. Boos!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:49

ik praat meer uit van het schuld gevoel dat je hebt als zoiets je overkomt.
dat door jou stomme gedrag een paar mensen verongelukken.

niet dat je door ziekte je paard verliest.

tweegy
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:34

wat er nu echt is gebeurd weet ik want ik ben de eigenaar.
ik liep in het park omdat me pony een dik been had omdat de hoefsmit had gezegd dat het beter was om te gaan lopen.
ze trilde heel erg op haar achter benen maar ik weet niet hoe het kwam maar se bogon steeds sneller te lopen en toen rende se heel hard weg ik probeerde haar wel in te houden maar het lukt gewoon niet meer en toen hoorde ik dat se op een snel weg was gerent en bij de botlek was gevonden. ik spong toen op het paard van me vriendin en renden naar me moeder toe en die belde 112. en waarom se ging rennen kwam denk ik door de pijn want er was geen brommer of iets anders in de buurt en we mogen wel gewoon buiten de manege dus dat is ook gelul. en oen hebben we de vee arts gebeld en die heeft haar helemaal nageken en nu heeft se medicijnen en het gaat nu al weer een stuk beter gelukkig.

FaithLover
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:36

ik hebv wel het gevoel dat je om je paard geeft, anders had je hem ook niet Knipoog maarre, cowgirl, ik snap het wel, maar het doet gewoon zeer als iemand daar zo overe praat Haha!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 18:11

ehm meisjes willen jullie in het vervolg dannie teer langs de snelweg lopen als je paardje in het park ervandoor gaat is nog te overzien

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 18:40

hmmmz.....waarom vertel je het elke keer anders??? nou.....verder zoek je t maar uit, ik hoop dat je er wat van geleerd hebt.....

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:53

Ik vind het een beetje een raar verhaal... jij bent de eigenaar... kan best, maar het enige bericht dat je ooit hebt geplaatst staat hierboven... Maar toch denk ik dat ze het heus niet met opzet heeft gedaan...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:14

Mensen.. LEER NEDERLANDS... jeez... 'se' en paarjtu? Kan het nog erger??

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 20:28

Nee jouw probleem want er bestaan nog zoiets als de BOKTREGELS.. lees die maar eens Haha!
(en omdat je die vast niet zo snel kan vinden:
"Let op je taalgebruik. Lappen tekst zonder ook maar één lege regel of teksten die overlopen van de taal- of typefouten worden door veel mensen meteen overgeslagen. MSN-achtig taalgebruik ('boeiuh', 'nix', 'd8', 'me fiets', 'paardjuh' en meer van dat soort fraais) is ook niet toegestaan. Op deze manier blijft Bokt.nl voor iedereen leesbaar. ")

Knap onverantwoord trouwens, die wandeling met die pony. Laat me raden, het beest had ook alleen een halstertje om en een kort touwtje eraan?