6e keer op Razinda (bij 10 stop ik hoor!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 00:48

Dan zal ik jullie verder niet lastig vallen, maar tot de 10de keer blijf ik even zeuren! *LOL*

Nou vanavond weer dus. Razinda was druk aan de longeerlijn maar zodra ik erop zat was ik totaal niet meer bang. Ik ben trouwens los opgestegen en afgestegen en dat ging erg goed. Ik heb alleen maar los gereden want mijn stalgenoot vond het onzin dat ik nog aan de longeerlijn zou moeten en vindt dat Razinda op haar eigen benen moet lopen en niet aan de longeerlijn. Daar hadden we even de nodige discussie over en door mijn ongenoegen werd ik ook feller met rijden, waardoor Razinda echt fijn ging lopen! Cool
Dus nu maar voortaan los, eigenlijk heeft hij ook wel gelijk voor mijn gevoel.

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe dat paard elke keer weer bij leert. Ik kon nu eigenlijk al vrij goed sturen en zelf in draf komen. Af en toe moest mijn stalgenoot even helpen met zijn stem (daar reageert ze super op). Ik heb voltes gereden, van hand veranderd, etc. Ik ben zelfs in galop geweest, omdat ze even schrok van mijn been! Dat duurde een lange zijden en een korte zijde en ik heb haar rustig laten gaan want ze ging helemaal niet hard. Gewoon verlichte zit en meegaan. Zoooo braaf!! Lovers

Later had ik het er nog over met mijn stalgenoot dat het echt bijzonder is dat ze zo braaf is, hij zei dat je dat niet vaak tegen komt. Maar dat het er ook wel mee te maken heeft dat ze al vanaf dag 1 bij mij veel in handen is. Maar goed, ik was dus weer hartstikke trots! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 10:06

wauwie goed hoor!!!!!! Party!! Party!!

soms is het beter om te zwijgen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 10:15

Wat leuk joh, dat het echt zo goed gaat, en druk aan de longeerlijn en toch heel braaf als je erop zit, toppie. Party!! Party!! Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:24

yep, zo zie je maar dat je direct vanaf de geboorte aandacht moet schenken aan het veulen. Dat doet waarschijnlijk een hele hoop.

Mooi te horen dat het zo ontzettend goed gaat. Succes ermee.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:29

Wow! Goed hoor. En ja, het is altijd goed voor een veulen heel vroeg al met heel veel dingen in aanmerking te komen. Je ziet heel vaak dat die paarden later dan ook veel braver en gehoorzamer zijn met inrijden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 12:29

ze is gewoon toppie hoor Lovers .

Razinda heeft gewoon super vertrouwen in jullie beide en dat is zoo belangrijk.

hoe gaat het nu met het hoofstel aan doen beter ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:19

Vind het juist leuk om te lezen maartje! Ben nou eenmaalerg nieuwsgierig!

Heb na het lezen van jouw berichtjes ook zo'n zin. *LOL* En ze is nog niet eens 3 maand! *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 13:52

Hahah dan duurt het wachten nog best lang ja! Lachen Maar aan de andere kant, 3 jaar is zo voorbij hoor!

Het hoofdstel kan ik helaas nog niet alleen in krijgen. Hoop dat dat wel een keer gaat lukken want ik kan moeilijk voor altijd afhankelijk blijven van mijn stalgenoot!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 14:22

Vind t ook helemaal niet erg om te lezen hoor *LOL*
gek genoeg weet ik nog maar weing van het inrijden van leorna Verward maar met een andere fjord ben ik ook 2 s zomers bezig geweest. maar zonder zo'n goede hulp als jij hebt (volgens mij ) Verdrietig ..
Ik heb d'r eerst zelf een beetje gelongeerd, later compleet betuigd, en er daarna maar opgestapt op hoop van zegen dat ik boven zou blijven..Ik had niemand om te helpen namelijk, de eigenaren ahden vrijwel geen tijd (?)..
ik vertrouwde maar erg op het fjord-zijn *LOL*
Dan kom je dus ook de nodige problemen tegen
( onbegrip, communicatiestoornissen..), niet echt handig. Er is nooit iets goed fout gegaan ofzo, maar ze begreep er in het begin echt helemaal niets van..

Vind t toch wel lef hebben om na een paar keer al los te gaan met zo'n paard, is toch vaak een ietsiepietsi anders dan een fjord of fries! Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 15:02

Ja ik vond het eerst ook niet zo'n goed plan, maar nu weet ik dat het kan met Razinda Lachen

En ik ben heeeel erg blij dat ik zo'n goede hulp heb, want zonder hem had ik dit nooit kunnen doen en dan had ik het door een professional moeten laten doen. Maar ik vind het bij haar veel leuker om zelf te doen, omdat ik haar ook zelf heb gefokt.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 17:18

Goed hoor!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 18:10

Maartje, wat heb jij toch een supermooie paardjes, heb de foto's van ze gezien op in the picture en ik zat gewoon te kwijlen achter mijn compu!!! Wat een superpaardjes!!! Party!! Echt hartstikke trots kun je op ze zijn, hoop dat ik ze nog een keer in het echie mag bekijken haha. Gaaf dat het zo goed gaat met Razinda!!! Enne...ook ik blijf de veslagen wel lezen tot de tien, hartstikke leuk!Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 12:43

Toppie!

je hebt het echt getroffen met die stalgenoot! Ik denk dat je je aanders veel drukker zou maken als nodig is en nu rijd je zo weg!
Hardstikke goed hoor!


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 12:45

Ja hij pakt mij goed aan en hij is zelf heel nuchter en rustig en ziet nergens problemen dus voor mij is dat altijd heel goed! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers