Nieuwbouw vertraging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Nieuwbouw vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 09:00

Schonauwen 2 vertraging
vrijdag 2 mei 2003 - Door: Frank Magdelyns
De bouw van Schonauwen 2 is nog niet begonnen. Eerder was gemeld dat de bouw met één maand was uitgesteld, maar de asfaltwegen zijn nog niet gelegd, zodat er voorlopig weinig hoop is. Sommige bronnen maken melding dat de bouw zelfs op 1 augustus begint. Onduidelijk is welke fase van Schonauwen 2 wordt bedoeld. Meestal ligt de gemiddelde bouwvakker op dat moment op een strand van Kreta of Spanje en omstreken.

Sjonge jonge ze zouden dus het eerste kwartaal in 2003 beginnen nu dus pas in augustus en belachelijk dat je zoiets van internet moet halen...
Ze houden ons dus helemaal niet op de hoogte echt argh ik zit te koken achter mijn pc! Lips are sealed

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:08

stond het niet in Trefpunt ofzo?
Zou je de aannemer niet eens bellen? Echt walgelijk dat het zo lang duurt!
Kun je trouwens niet met je aanstaande buren contact opnemen. Bij ons is dat toen wel gedaan, de hele straat kende elkaar voor het verhuizen en toen hadden ze een of andere vereniging opgericht ofzo. Met elkaar sta je toch sterker in dat soort dingen. Ze hadden toen ook samen 1 iemand in de arm genomen die met de oplevering mee ging omdat er zoveel fout ging (meer dan 150 opleveringspunten). Dat scheelt kosten en je hebt meer invloed met zijn allen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:36

Dat er geen asfalt wegen zijn aangelegd is geen maatstaaf om er vanuit te gaan dat er geen begin gemaakt gaat worden met de bouw.
Bij ons worden de straten ook pas aangelegd als het complex klaar is. Das heel normaal hoor.

Beste kun je gewoon de aanemer bellen, vertellen wat je gelezen hebt en vragen wat, hoe en waarom en vooral waneer. En waarom jullie van niks weten.
Soms kun je die lui ook helpen. Bij ons lagen de tekeningen nog steeds bij het kadaster, 1 boos telefoontje naar kadaster dat onze hypotheek bijna verliep en of ze op wilden schieten en binnen 1 dag lagen de tekeningen bij de gemeente voor goedkeuring. Just in case daar ook even achteraan gebeld en 2 dagen later werd de grond bouwrijp gemaakt en een week later gingen de heipalen de grond in.

Dus ff bellen.....
Succes Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:39

Schadevergoeding eisen Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 13:39

Ik ga ook bellen maar ik heb op mijn werk geen nummer dus dat doe ik later.
Het stond op www.houten.com

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:51

Lang leve de cd-foongids.....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 14:19

nope die nummers heb ik allemaal gebeld maar die zijn niet meer in gebruik en op internet kan ik ze ook niet vinden...

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:29

Wat oliebol voor je zeg! Maar idd als het goed is zit in je (voorlopige) koop contract een voorwaarde voor schadevergoeding als er echt veel te laat wordt opgeleverd.

Succes!

:evaw:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:29

Bij ons waren ze 1 1/2 jaar te laat. Gaat het toevallig om HBG?... zou me niets verwachten...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:31

Oplevering die in het koopcontract wordt genoemd, is meestal het aantal werkbare dagen, beginnend na het slaan van de eerste paal.
Het komt niet zo heel veel voor dat iemand op grond hiervan recht op schadevergoeding heeft. (helaas Knipoog )

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:38

Oh jawel hoor, wij hebben het ook gehad. Maar anderhalf jaar was ook belachelijk. We hebben bij het metro consult en andere weer instanties gegevens laten komen waarmee precies vermeld werd wat het aantal werkbare dagen was. HBG echter had een hele andere lijst wat zij vonden dat werkbare dagen waren. Op basis daarvan zijn mijn ouders en de rest van de kopers een procedure begonnen die HBG duur is komen te staan!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:40

Ik zei ook: niet zo heel veel, ik zei niet dat het nooit gebeurt Haha!
Vooral het aantal werkbare dagen vaststellen is heel erg moeilijk om te doen, want over welk werk gaat het?
Als het regent, is het voor het ene bouwproject een onwerkbare dag, maar voor weer een ander project is het een werkbare dag.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:42

Ja maar in ons geval werd het dus altijd als onwerkbaar gezien, en daarnaast hebben ze ook nog een groot aantal werkbare dagen als onwerkbaar opgegeven... terwijl de zon scheen en er geen vuiltje aan de lucht was..

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:43

Onbetrouwbare lui, die bouwvarkens Haha! Haha!

Er wordt heel wat afgesjoemeld met de nieuwbouw in Nederland helaas en de kwaliteit/prijsverhouding is helemaal om te huilen op het moment.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:38

Goh als ik het zo hoor ben ik wel erg blij met ons bouwbedrijf, zelfs 2 maanden te vroeg opgeleverd.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bloemetje75, Bloodymary, Bullebeest, Cubone, ElsbethG, Googlebot, Isabelle98, IzAw, Jintexx, mala26, Mars, miamivice, Pieke_Gwen, Sanniejtjuh, santaju, YandexBot en 219 bezoekers