Wist je dat,...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 21:42

Uit onderzoek is gebleken dat donkere paarden veel meer last hebben van vliegen dan lichte paard??

Weet jij ook iet waarvan je denk 'dat moet iedereen weten' vertel het hier.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 21:48

op een donker paard is het warmer want die muggen willen warmte hebben,en geen wind of koud

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 22:03

Echt waar? Op Sam z'n land staan behalve hij nog een bruine en een schimmel. Sam heeft niet zo heel veel last van vliegen, ws. door z'n lange manen/voorpluk. De bruine valt ook mee, maar toen het zo warm was de afgelopen dagen zat het hoofd van die arme schimmel echt he-le-maal onder de vliegen. Verward Verward

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 22:32

ja dat wist ik,mijn paard heeft dan ook veel last van vliegen

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 23:08

Daar hadden me vriendin ( eigenaarses van imagnetion) en ik het vandaag nog over. We gingen namelijk nog even langs de weg stappen en zij zat dus op Imagnetion en die is donker en ik zat op Robin een lichte vos. Toen zij zei dus: Goh wat zitten er hier veel vliegen, ( ik reed voor haar) ik vond dat we nergens last van hadden.

Zou het daarmee te maken hebben? Verward

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 23:09

ik heb bij iemand 2 paarden op het land staan een vos en een zwarte die zwarte zit altijd onder de bulten de vos heeft er misschien 1/2,misschien is de vos niet zo sappig want ze is al 19 en de zwarte 8!hihi *LOL* Haha!

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 23:11

mmm klopt dat wel viera is een vliegenschimmel(okey ze vraagt erom) maar die zit altijd onder de vliegen en de andere bruine paarden vallen harstikku mee hoeveel vliegen daar op zitten

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 07:39

weet je dat het mij opvalt dat mijn witte auto altijd als enige ONDER de vliegen zit. En dan bedoel ik niet een paar, nee tientallen (getver). Vliegen hebben dus een voorkeur voor donkere paarden en lichte auto's Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 07:47

Maar bij ons staat ook een vos, en die kwam toen ze helemaal onder de bulten zat, echt verschrikkelijk Huilen

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 07:51

Klopt absoluut.
Ik heb jaren gedacht dat ik gewoon beter vliegenspul gebruikte Haha! Haha! op mijn schimmel.

Tot ik dat hoorde, iemand bracht het naar voren als uitleg waarom Camarque pony's (die in drassig gebied leven met heel veel vliegen dus) wit zijn.

Maar ik merk het echt hoor, als ik met een groepje friezen ga buitenrijden zitten zij helemaal onder, en ik moet af en toe een daas wegslaan. Helaas ziet het er bij schimmels wel erger uit als ze gestoken zijn; allemaal bloedvlekken op het witte vachtje, zielig gezicht is dat een 'lekgestoken' paard.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 21:55

Ik denk zelf niet dat het klopt, elke paard heeft namleijk z'n eige lichaamsgeur, en de ene is lekkerder voor de vliegen dan de ander.
Daarom werkt de ene vliegenmiddel bij een paard wel en het ander niet.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 22:41

Ik geloof ook dat Alice gelijk heeft. Als je met zijn tienen op een kamer slaapt, dan zijner toch ook altijd mensen die helemaal lek gestoken zijn en mensen die geen prikje gehad hebben.

Ik heb twee vossen. (oke 3, maar die ene telt niet mee) Berber zit eronder, Isolda weinig last. Puur het smaakje/ geurtje ofzo wat aantrekt!


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 12:01

ik vind het niet kloppen, want de fjord van mn oom zit ook altijd helemaal onder

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Appeltje_1, Emmaa_92, Ghazella, onpaard, Pierus, Skye93 en 123 bezoekers