Het doet gewoon pijn,

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 19:47

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 18:10 ]</font>


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 20:02

Wat rot voor je zeg, ik kan me jou denken goed voorstellen, als mijn verzorgpony af en toe eens rot kijkt, vraag ik me al af, wat doe ik fout. Dus jij zou je helemaal rot moeten voelen.

Zorg dat je juist van de positieve dingen blijft genieten. Die ene keer dat hij eens vrolijk was, wat was er toen anders? Op zich zou je er zelf niet zo heel veel aan kunnen veranderen met poetsen enzo, misschien wel eventueel poetsen op plaatsen waar de meeste paarden van genieten. ( Net achter de oren)
En onthoudt goed, geen enkel paard is hetzelfde. Net zo als mensen. En zolang je zelf niet bont en blauw het ziekenhuis in geslagen wordt door hem, en je er nog plezier in hebt, zou ik proberen om het zo goed mogelijk te laten hebben. En blijft die ontevredenheid toch nog bij hem, dan weet je in ieder geval dat het niet aan jou ligt. Laat hem voor de zekerheid ook nog door een dierenarts onderzoeken, misschien heeft hij wel last ergens van. In ieder geval veel succes met hem.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 21:26

Lieve Ymke,
Het wachten op een goede vaste stal is niet gemakkelijk, voor hem én voor jou niet. Kan hij op deze manege trouwens niet in de wei? Bij onze manege kunnen ze altijd losgegooid worden in de binnenbak, met droog weer in de wei, en als het te drassig is in elk geval wel in de buitenbak lekker hollen en rollen. Ik hoop dat je snel een vaste stal vindt!
Trouwens, ik denk dat de paarden zin hebben in zon en lente, en shagrijnig worden van stilstaan? In ieder geval is veel aandacht goed voor hem, en ook veel afwisseling. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht.
Verder nog iets over wedstrijden rijden: ik denk dat hij het juist erg leuk vindt om eens andere paarden/maneges te zien, nieuwe ervaringen op te doen. Als je niet te hard met hem gaat (te snel naar de top dus), kan hij nog best wat jaartjes wedstrijden rijden hoor!
Ach ja, misschien is het wat voorjaarsmoeheid. Gewoon wat hangerig, shagrijnig, ff een dipje. Neem eens wat anders als beloning mee trouwens, bijv. als je normaal altijd wortel geeft na het rijden, doe je nu appel of zo? Iets waardoor hij ineens ff 'een lekkere tractatie heeft'. En dus weer ff vrolijk door is? Heel veel sterkte en hou vol. Hij heeft in de winter veel binnen gestaan en die kou daarbij... ff en dipje is dan helemaal niet zo raar toch? Maar zolang jij er voor hem bent zal hij net als jij doen... : niet opgeven. Niet opgeven dus! Het komt weer goed!
Groetjes, Dorine.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-01 22:05

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-19 14:54 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 08:52

Tja 2 maanden op de wei is niet genoeg voor een paard vind ik dat betekend wel dat ie 10 maanden dag en nacht is z'n stal staan voor 23 uur....Een paard heeft dat gewoon nodig het bekvechten met anderen een paar meter een sprintje trekken en dan weer verder grazen ookal staat er geen gras...
Tuurlijk ik ken meer verhalen dat het goed gaat met paarden altijd maar op stal dan dat het slecht gaat maar vooral zo'n arabier met veel bloed.
Als het echt te glad is mogen onze paarden ook niet naar buiten voor 1 of soms 2 dagen nou da zijn ze sjago!!!!en dan rijd ik dus wel moet je nagaan.
Tja ik moet er niet aan denken om 10 mnd dag en nacht op mijn kamer te moeten zitten en er elke dag maar 2 uur uit te komen ofzo... en dan heb ik zelfs een televisie!!!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 09:00

Tip: Zoek een plaats waar hij elke dag met maatjes de wei op kan. Ik dacht vroeger ook dat dat niet zo nodig was en zo, maar ik ben verhuist naar een boer waar ze elke dag op de wei komt, weer of geen weer. Ze is er helemaal van opgeknapt.
Voor opvoedende zaken heb ik nog een tip: Ik heb zelf veel geleerd van tien jaar actief lid zijn van de NVVR. Veel mensen ontmoeten, allemaal verschillende meningen horen, allemaal een doel: elkaar verder helpen.
Als je er meer van wilt weten mail me even prive.

Groeten Gery


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, Jet_33, pluklief, sterregoud en 42 bezoekers