stoppen met paard rijden is het beste

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

stoppen met paard rijden is het beste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 15:10

Hallo ik heb in november spit in de rug gekregenin dat ging maar niet over.
Steeds bij de fisiotherapeute in behandeling geweest maar niks hielp.
half jaar verder had ik het nog totdat ik smorgens uit bed zou komen en dat wou niet meer .Ik verging van de pijn. Huilen De dokter erbij en die zij je hebt een hernia.

Ik schrok verschrikkelijk!!!!Volgende dag moest ik al naar het ziekenhuis daar wouden ze me zienof in geopereerd moest worden. Ze zeiden dat ik eerst door de MRI scan moest voor dat ze een operatie als conclusie trokken,
Ik ben 2 weken geleden door de MRI scan geweest en wacht nog steeds op de uitslag Huilen Maar ze zeggen omdat ik nog maar 23 jaar oud ben en vaak last van mijn rug had met rijden dat het beste voor mij is dat ik stop met rijden(snik)

Nou ik werd er koud van toen ze dat zeiden. Maar later als je wat bekomen bent ga je wel nadenken wat het beste voor je is.
dus heb besloten er mee te stoppen met rijden.
Maar ik ga wel mennen met mijn paard dat mag ik nog wel gelukkig Haha!
Maar ik zal het rijden wel erg gaan missen
Ik sta namelijk op een pension met veel andere ruiters die goed fannatiek rijden dus is zie het elke dag


Maar ik ben nu de enigste die gaat mennen met het paard is ook leuk.
De eigenaar hebben een zoon van 16 jaar oud die in de rolstoel zit en die houd heel erg van mennen dus die doe ik er een groot plezier mee.
maak ik toch nog iemand gelukkig ermee.
Het is ook zo'n lieve jongen. grote vriend is het van me. Ik doe veel met hem. fietsen slopen wat anders slopen en soms ga ik wel met hem ergens heen. nou ik hoop dat jullie allemaal nog lang van jullie paardrijden kunnen genietten en doe voorzichtig want een ongelukje zit in een klein hoekje.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:14

He gadver, wat een rot nieuws zeg! Ik heb wel respect voor je dat je het zo goed opneemt en gelijk een andere uitdaging met je paard aan wil gaan, gaat je vast hartstikke goed af! Ik hoop dat je paardje het lekker snel opneemt als je hem / haar beleert voor de kar en dat je maar veel leuke ritten mag maken samen met de zoon van je staleigenaren! Ik leef met je mee en wens je gelijkertijd een leven vol menplezier toe hoor!


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:22

Hey meissie wat een rotnieuws. Je neemt het heel dapper op. En wat leuk dat je gaat mennen. EN DAN OOK NOG DE ENIGE BENT Haha! Dat kunnen wij hier niet zeggen Haha!. Heel veel succes en heel veel groetjes aan die vriend.

'Paint' it 'Black'

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:27

aah wat naar! maar vind het ook heel goed van je dat je gewoon verder gaat met paarden op een andere manier! en dat je daar een ander ook nog eens een plezier mee doet geeft je vast en zeker ook weer een voldaan gevoel.
veel plezier ermee!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:37

heel erg naar zeg.
Maar gel;ukkig kun je nog wel verder met paarden door te gaan mennen.
En dat is ook heel leuk.
Ik ga zelf ook mennen, mijn vader kan het al wel, ik heb het 1x gedaan en ben meteen verslaaft geraakt Haha!.
En gelukkig kun je ook iemand anders daar een plezier mee doen.
Veel succes

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 15:38

Ja gelukkig vindt ik mennen ook wel heel interresant en mijn paard is een kruising fries/bonte en ze is super verkeersmak dus daar tref ik het ook erg mee .(gelukkig geen heet paard) Pling
Ik ben met een kar bezig op marktplaats ik hoop dat die gene toehapt voor de prijs waar ik hem voor wil hebben.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:43

Wat ontzettend vervelend zeg! gelukkig zijn paarden niet alleen goed onder het zadel en ik denk dat je het ook ontzettend naar je zin gaat hebben op de kar!
Een klasgenootje van mij heeft op haar 16e een hernia gehad en rijd nu naar 4 jaar weer af en toe en dat gaat wel prima....maar niet te intensief

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 15:59

Dat is ook jong 16 jaar
bij ons zit het in de familie. Mijn tante was 12 jaar toen ze een hernia kreeg.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:59

Ik vind wel dat artsen erg gemakkelijk zijn in het zeggen dat je iets niet meer mag. Vaak beseffen ze niet hoe belangrijk iets voor iemand is. Ik raad je aan om het nog niet geheel uit je hoofd te zetten .Geef die rug eens een hele lange tijd rust en probeer over jaar of zo of je niet toch nog eens kunt rijden. wie weet gaat dat best.

De hond is de betere mens

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:00

Nu ik jou verhaal nu lees, besef ik dat ik sommige dingen niet zomaar voor lief moet nemen.
Ik heb een verzorgpony'tje en een verzorgshetje en daar ben ik heel blij mee, ook dat ik van alles met hun kan doen.
Mennen lijkt me inderdaad leuk en het is leuk voor jou dat je er iemand gelukkig mee maakt!
Veel succes verder en veel plezier met mennen!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:24

Echt heel klote is dit zeg! Gelukkig kun je nog mennen, dat is ook leuk.
Veel succes en plezier met mennen! Lachen

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:25

hee wat doe ik nou?! ik typte iets anders in! zal wel iets te 'gevloekt' zijn...

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:26

ik zal nu iets anders zeggen, echt heel vervelend is dit zeg!
zo nou hoop ik dat ie dat wel goedkeurd! liefs nathalie

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131947
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:33

Wat ontzettend vervelend voor je...... je bent vast erg teleurgesteld door dit nare nieuws ?
Wel fijn dat je in elk geval je paard nog kunt houden en al nieuwe plannen gemaakt hebt, heel dapper van je !

En wat Desiree al zegt, daar sluit ik me helemaal bij aan.
Er is mij ook verteld dat ik nooit meer zou kunnen rijden na een auto-ongeluk (nek- en rugletsel), maar ondertussen hobbel ik weer lekker rond op m'n knolletje.
Het heeft me 2 jaar gekost voordat ik weer zover was, maar als het aan de artsen had gelegen dan was ik nu compleet afgeschreven.
Ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar ik heb in elk geval weer wat hoop voor de toekomst.
Het "niveau" (bah, wat een vervelend woord) van vroeger zal ik zeker niet meer halen, maar ik ben al blij dat ik rij Knipoog

Dus mijn advies: de goedbedoelde adviezen zeker niet negeren en zuinig zijn op je lichaam, maar laat je dromen ook niet te snel om zeep helpen !
Veel sterkte de komende tijd !

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:35

Oscar schreef:
Wat ontzettend vervelend voor je...... je bent vast erg teleurgesteld door dit nare nieuws ?
Wel fijn dat je in elk geval je paard nog kunt houden en al nieuwe plannen gemaakt hebt, heel dapper van je !

En wat Desiree al zegt, daar sluit ik me helemaal bij aan.
Er is mij ook verteld dat ik nooit meer zou kunnen rijden na een auto-ongeluk (nek- en rugletsel), maar ondertussen hobbel ik weer lekker rond op m'n knolletje.
Het heeft me 2 jaar gekost voordat ik weer zover was, maar als het aan de artsen had gelegen dan was ik nu compleet afgeschreven.
Ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar ik heb in elk geval weer wat hoop voor de toekomst.
Het "niveau" (bah, wat een vervelend woord) van vroeger zal ik zeker niet meer halen, maar ik ben al blij dat ik rij Knipoog

Dus mijn advies: de goedbedoelde adviezen zeker niet negeren en zuinig zijn op je lichaam, maar laat je dromen ook niet te snel om zeep helpen !
Veel sterkte de komende tijd !

dat is heel mooi gezegd

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:38

ben ik het ook helemaal mee eens!!!!!!

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:50

Maar j ehebt toch nog geen uitslag van de MRI???? Ik zou dat eerst maar eens afwachten, want de dokter kan echt niet van de buitenkant zien wat er aan de hand is. Misschien zou je een corset kunnen krijgen waardoor je wel kan rijden!

Don't dream your life, live your dreams!

suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:50

ik heb ook spit gehad in januarie toen ik eigenlijk net weer begonnen was met rijden omdat een herniaook in mijn familie zit zijn mijn arst ook dat ik moest uitkijken met rijden
heb oefeningen gehad om mijn rug sterker te maken en heb het er met mijn instructrice over gehad
ik probeer nu elk week een ander paard in de les en moet zelf aangeven wat goed gaat en dan ga ik daar tussen rouleren
rij het liefst op een fries ,zijn echt geweldige leunstoelen!!
maar er zijn ook keren dat ik niet rijdt omdat ik last heb van mijn rug
ik zelf kijk gewoon per keer noe het gaat
in elk gaval veel plezier bij het mennen
en goed luisteren naar je eigen lichaam en niet te snel opgeven

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 18:20

Ik sukkel al jaren met mijn rug .
Het is begonnen toen ik 12 jaar oud was .Toen ben ik achterovergeklapt met paard en is over mij heen gerold als gevolg bovenbenen licht verbrijzeld.

toen op mijn 15 de over de kop gevlogen met fries kreeg haar achterbenen zo hard in mijn rug dat ik nok out ben gegaan en naar het ziekenhuis ben vervoerd. gevolg was: heupen zaten niet recht meer on de kom bekken beschadigd.wouden ze verder niks aan doenomdat ik nog in de groei was kon nog recht komen. maar kon er later last krijgen
van de rug dan moest ik me weer melden heb me toen ik 20 was gemeld voor fotos van heup en waren niet helemaal recht gegroeit. maar je kon er mee leven als je voorzichtig doet (dus ik moest al voorzichtig doen met rijden mocht er absoluut niet afvallen dan kon ik inpakken met de hobby.

en ja nu dit dus ik ben er wat bang voor geworden dat ik nu een hernia heb. heb altijd wel last na het rijden. mijn paard is wat doorgezakt in rug en heeft veel te ruime gangen vooral in de stap waardoor ik enorm beweeg in mijn onderrug. ze hebben mij al vaker gezegt niet meer rijden
en mijn moeder voeld zich er ook niet lekker meer bij.

dus ga ik wat anders doen met mijn paard wat gewoon verstandiger is voor mij

had ik helemaal niks meer gekunt had het paard echt niet weggegaan. dan had ik het paard gewoon aan iemand gegeven blijft van mij ik betaal de kosten maar zij verzorgd hem en berijd hem dan maar hij blijft van mij tot zijn dood.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 02:02

Wat naar voor je joh! Maar er is inderdaad meer op deze aard dan alleen rijden. Ik kan ook niet rijden, maar dan omdat mijn paard nog te jong is. Maar ik mis het niet echt en geniet net zoveel van mijn paard!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 10:01

Ik heb inmiddels een mooie grote recreatie kar gekocht.
we gaan haar over een maand beleren ong want ik moet eerst helemaal de oude worden. bedankt voor jullie medeleven.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:18

Sterkte!
Veel plezier met het mennen.
Je kan beter zuinig op je zelf zijn en wat anders zoeken om met je paard te doen, dan dat je koppig verder gaat en over een jaar helemaal niets meer kan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 10:25

Ja daar heb je helemaal gelijk in.
Ze zeggen het niks voor niks en een hernia wil ik nooit meer meemaken want het is echt geen pretje!!!!!!!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:18

Jammer dat je neit meer kan rijden, maar mennen is ook erg leuk *LOL*

We gaan hopelijk snel eens een kar ritje maken Tong uitsteken
Nou veel sterkte

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:30

Heb je al verder uitslag van de test gehad? En ik wens je heel veel menplezier met je paard toe.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla, spruitje12, Winged en 79 bezoekers

cron