Weer eens een galop vraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Weer eens een galop vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 13:06

Heeeerlijk in het bos gereden gisteren... Best fijn om zo het hele bos voor je alleen te hebben... maar goed...

Meneer was ietwat springerg en kijkerig, maar toch maar even op een lang recht paadje de galop weer eens geprobeerd. Ik moet echt onwijs op mezelf letten, want ik zit hem behoorlijk in de weg.

Maar goed, aangezien ij dus al ietwat opgefokt was ging de aansprong wel redelijk. Beetje rond rijden, ietsje dieper zitten, been eraan en HOP!

Het eerst volgende probleem was dat HOP nu veelal gevolgd wordt door, kop vooruit, nek erop en gaan met die banaan... Hij schiet dan ook echt alle kanten op... "oooh, links iets engs, nee, nu rechts..." . Het is echt net een skippybal waar je opzit. Terug rijden gaat nou ook niet echt heel makkelijk, aangezien hij zich best sterk maakt. Naar beneden rijden is nou ook niet echt heel makkelijk, aangezien op het moment dat ik mijn been iets aanleg, hij alleen maar meer gaat stuiteren.

Even voor de duidelijkheid... Paardje is 4 en heeft onder het zadel bijna geen galopwerk gedaan. Ikzelf heb moeite om goed te blijven zitten (gaat wel beter denk ik) in de galop en ben er soms niet helemaal van overtuigd dat ik hem nog wel terug kan rijden (en dat is toch best belangrijk).

Tips? Ik ga voorlopig in ieder geval toch nog maar wat meer in de bak oefenen.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:20

Ik de bak oefenen is een goede tip denk ik.
En dan gaat het in het bos ook vanzelf beter Lachen
Geef je paard wat tijd, dan lukt het wel.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 13:24

Ach, dat is ook wel zo... tis nog zo'n jonkie he? Knipoog

Ik had het idee dat het "makkelijker" voor hem zou zijn om eerst op het rechte stuk onder de knie te krijgen wat de bedoeling was, omdat die jonge beesten in de bochten altijd zo lekker omvallen... Maar volgens mij snapt hij dat inmiddels best en is hij nu best sterk genoeg om zichzelf door die bochten te worstelen...

Maar goed... vanavond maar weer even in mijn lesje proberen, I guess.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:29

probeer hem anders iets meer tussen je benen op te sluiten. en dan op zo'n manier dat je niet gaat klemmen, maar dan net op tijd erbij bent om hem te onderstunen als hij naar een kant wegvalt/springt...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 13:50

Dat probeer ik inderdaad ook, wat me zeker ook niet makkelijk afgaat... Hij komt dan ook gelijk beter aan het bit... Het probleem is echter dat hij dan echt een beetje een "bommetje" wordt, en hij dan voornamelijk omhoog gaat springen...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:58

...tja, dat is de "groenigheid".

Al eens aan een parachute gedacht? Haha!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 14:15

Ik heb wel een capuchon, maar die wil mijn paardje niet zo erg remmen... Tong uitsteken

Ik hoor het alweer... oefenen, oefenen, oefenen... Ik hoop dat mijn stalgenoten mijn kamikaze tactieken kunnen waarderen Haha!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:26

Jawel hoor, vinden we helemaal niet erg. Vallen we zelf tenminste niet zo op. Als je die parachute maar achtewege laat. Want nou heb ik een bomproefpaard maar of ie dat kan waarderen vraag ik me af.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:29

Ach manic, dat is toch eigenlijk de sport van een jong paard? Zo leer je elkaar alleen maar beter kennen!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 14:42

Een jong paard is echt helemaal fantastisch Lachen

Tuurlijk, ups and downs, maar de ups zijn zo ontzettend leuk om mee te maken. (De downs iets minder Knipoog )

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:47

..maar zonder downs heb je ook geen ups... Knipoog

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 14:51

Ooooh... da's waar! Zo had ik het nog niet eens bekeken Knipoog

We zitten trouwens nu in een up, dus ik heb de hoop dat ik daar gebruik van kan maken om die galop er nog een beetje netjes in te krijgen voordat hij een paar maandjes met vakantie gaat. Maar ja, anders niet... heb niet zoveel haast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:58

Na verloop van tijd worden de ups hoger en worden de downs de ups van vroeger, dat is nog eens een aardig vooruitzicht of niet?

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 15:01

Optimist Knipoog

Als mijn ups half zo goed waren als mijn paard zijn ups... maarja Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:04

Inderdaad optimistisch, maar ook ervaring hoor Knipoog.
Echter, dat is alleen zo als je altijd maar weer blijft werken aan verbetering, daar kom je eigenlijk niet onderuit. Het is dus inderdaad zoals je zelf al zegt, meer werken aan galop, al was het alleen maar door het vaker en meer te doen. Galop wordt alleen maar beter door te galopperen, het duurt heel even, maar het resultaat is er wel naar. Dan ga je weer naar je volgende plateautje (so to speak), wat jij een down noemt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers