buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:36

Ik ben benieuwd of jullie wel eens een buitenrit maken, doe je dat dan alleen of met een groep?
Want ik heb een paard gehad, en daarbij was een buitenrit echt vrezelijk, ze was overal bang van Huilen
Nou geloof me, dan zit je tottaal niet relaxed. Tong uitsteken

Maar bij het paard wat ik nu heb, een arabier, gaat t super!!

Ze is erg braaf, wel af en toe wat schrikken, maar gaat er noot vandoor of eng doen Extreme duivel

Je meot t dus ook een beetje treffen, maar het ligt ook aan de ruiter, als je al bang begint, wordt t niks.....

ben erg benieuwd hoe dat bij jullie er aan toe gaat!!

groetjes Chiqa


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:19

Ik rijd eigenlijk altijd alleen buiten. Ik rijd op een hengst en ik vind het wel lekker rustig om er geen andere paarden omheen te hebben. Het kan wel hoor, maar ik vind het ook wel relaxed om alleen te rijden.
Tja, dat schrikken dat deed (doet hij nog steeds wel eens) hij ook heel erg, totdat ik erachter kwam dat het door mij kwam. Niet omdat ik gespannen was, maar omdat ik hem niet goed genoeg aan het werk hield. Nu gaat dat een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:24

"Hoi Tessebes, ja dat helpt bij mijn paard ook goed, aan de teugel rijden zodat ze ontspannen kan.
Als er iets engs is, gaat het op die manier goed, of ik denk gewoon dat ik er al voorbij ben, dan zit je zelf ook rustiger, of ik ga zingen!!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:29

hoi, ik rijdt met mijn meissie ook minstens 1x in de week in het bos en duinen en soms het strand. Rijdt altijd in me eentje zodat we lekker ons eigen tempo kunnen rijden. Ze is op zich wel rustig, zolang ze maar lekker het tempo erin kan houden. Doe dan ook vaak conditie training met haar. Ook wil ze wel vaak te hard gaan maarja dat neem ik haar nie kwalijk want in de cross moet ze dat ook. Ze is gelukkig makkelijk terug te nemen en ook super verkeersmak!

gr. dorinda

Sammie drachtig van Solaris!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:03

Onze stal staat midden in de vrije natuur en ik ga zeker 3 keer per week naar buiten. Het maakt ons niks uit of we alleen gaan, met z´n tweeen of met een groepje. Dikke vind alles best Lachen ! Als we alleen van de stal weggaan (en bij het terug komen), hinnekt hij wel altijd de longen uit z´n lijf, omdat hij het dan maar niks vind dat z´n grote liefde niet meegaat Knipoog , maar het kost geen moeite om hem alleen van stal weg te krijgen. Verder is hij eigenlijk voor niets bang, maar hij heeft er een heel enkel keer wel eens een dagje tussen zitten waar hij dan "vandaag-spelen-we-dat-ik-bang-ben" doet Clown ! Jammer voor hem doe ik dit spel nooit mee Haha! en alleen vindt ´ie het gelukkig geen leuk spel, zodat hij er al gauw mee ophoud Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 01:05

ik rij alleen maar buiten in de bossen. soms ook in een bak maar ook dan moet ik eerst het bos door.
Iik rij wel vaak samen maar ook regelmatig alleen. Ook omdat ik het goed vindt voor mijn paard dat ie niet afhankelijk wordt van andere paarden. In het begin vindt hij het wel niks maar na 50 meter dan heeft ze ook zo iets van "oke. we gaan alleen en das ook wel leuk. zullen we wakkere spellet,es gaan doen?" precies wat jij beschrijft sterre.
uit eindelijk stopt ze wel inderdaad en is het ook wel eens lekker om alleen met je paard buiten te rijden.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:43

ja je moet t wel trefen met je paard he, en meestal zijn ze in een groep ook anders dan alleen, maar de ergste nachtmerrie blijft bij mij dat ze er vandoor gaan, recht op een weg af.
En soms hoor je nog wel eens zoiets, en dan wordt ik vanzelf weer wat banger, helaas, maar vertrouwen in elkaar is de basis

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:18

Van de zomer ga ik m'n pony inrijden en daar wil ook vooral buitenritten mee gaan maken. Ik ben er niet bag voor dat het niet zal gaan want ik heb ondertussen al zoveel gewandeld zodat hij bijna nergens meer bang voor is.
Ik huurde eerst ook weleens een pony om door het bos te gaan en op de manege gaan we 's zomers ook altijd het bos in.
Buitenrijden is gewoon zoo fijn! Haha!

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:32

chiqa72 schreef:
"Hoi Tessebes, ja dat helpt bij mijn paard ook goed, aan de teugel rijden zodat ze ontspannen kan.
Als er iets engs is, gaat het op die manier goed, of ik denk gewoon dat ik er al voorbij ben, dan zit je zelf ook rustiger, of ik ga zingen!!


Bij mij is het net omgekeerd. Als ik m'n paard buiten op teugel rijd is ze veel gespannender. Maar als ik dan met lange teugel rijd is ze veel rustiger en geniet ze veel meer van de omgeving rond haar. En zingen doe ik ook wel (tja, als je het zingen kan noemen Haha! ) Das hartstikke gezellig, je wordt er zo vrolijk van Knipoog

doegies!
laura

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:58

quincy"]
[quote="chiqa72 schreef:
"Hoi Tessebes, ja dat helpt bij mijn paard ook goed, aan de teugel rijden zodat ze ontspannen kan.
Als er iets engs is, gaat het op die manier goed, of ik denk gewoon dat ik er al voorbij ben, dan zit je zelf ook rustiger, of ik ga zingen!!


Bij mij is het net omgekeerd. Als ik m'n paard buiten op teugel rijd is ze veel gespannender. Maar als ik dan met lange teugel rijd is ze veel rustiger en geniet ze veel meer van de omgeving rond haar. En zingen doe ik ook wel (tja, als je het zingen kan noemen Haha! ) Das hartstikke gezellig, je wordt er zo vrolijk van Knipoog

doegies!
laura
[/quote]

als starlight gespannen is, rijd ik haar ook aan de teugel, dan is ze sneller rustig. Losgooien heeft geen zin, dan ben ik d'r kwijt. Verder rij ik heel de tijd met springtouwtjes, vind starlight fijner en ik hoef niet zo op te letten omdat ze daar rustiger van word.

ik rijd trouwens bijna altijd buiten, vind ik fijner. Meestal alleen, maar ook wel vaak met z'n 2en. Niet iedereen heeft nl altijd tijd om mee te gaan.

mij maakt het eigelijk niet zo uit, als ik alleen ben luistert ze beter naar mij en kan ze normaal galoperen, maar als ik met iemand anders ga is het voor ons allebei wel gezelliger ook al zit ik dan (soms) met een geflipte knol te kijken

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:42

Ik rijd vrijwel alleen buiten. Ik moet zowieso wel een stukje over de weg, ook als ik naar een bak toe wil. Het is dus gewoon normaal voor mij en voor ies ook. Zij was het zowieso toch al gewend.
Echt super vind ik het.. Lekker lang teugeltje en hobbelen maar. Af en toe een sprintje Cool etc. Daar kan ik dus écht van genieten!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:51

Ik ga ook meestal in m'n eentje naar buiten. Is me jaren niet gelukt, vanwege staken, steigeren, omkeren, achteruit de sloot in etc etc. maar met drie jaar geduld kom je 'n heel eind Haha!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:58

Ik ga als ik een buitenrit ga maken altijd met meerdere. Vaak zijn we met z´n 4en. Heel gezellig hoor. Al is mijn pony vaak wel drukker als ik met meerdere ben, met hoe minder ik ben hoe rustiger ze is.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:19

Drukker als je met meerdere bent?
Wat apart, ze horen dan toch rustiger te zijn?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:50

Michelle is dan ook véél drukker met meerdere paarden, dan wil ze echt bij houden en kan zichzelfs dan zo druk maken dat ze alleen loopt te dribblen...

Alleen gaat het altijd goed, alleen dan schrikt ze wel meer van dingetjes.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:40

Met Den ga ik bijna dagelijks alleen naar buiten. Heerlijk, ff alle drukte van de dag van me afzetten. Enkel Dennis en ik(en soms de hond mee). Ik vind het heerlijk om eventjes geen mensen om me heen te hebben, gewoon lekker nergens aan hoeven te denken.
Maar Den loopt net zo makkelijk in een groep, ik moet dan iets beter op letten omdat hij toch hengst blijft. Maar altijd gewoon zo braaf, een fijner paardje om mee naar buiten te gaan kan ik me niet wensen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Charmyhorses

Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Sint Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:24



Heeej,

Ik rijd een keer in de zoveel tijd buiten Pling In de drunense en loonse duinen, kun je dat heel goed en leuk doen! Met een groep, en dan maak je sprongetjes, je stapt, je draaft en galopeert voor 2 uur of 4 uur of 6 uur lang! Echt gaaf!

Haha! Haha! Haha! -xxxx-

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:25

Met Luna ga ik elke dag langs de weg(om bij de manege te komen...Tong uitsteken ).
Ongeveer 3 of 4 keer per week maak ik een grote buitenrit(ong 3 uur in me uppie).
Als ik met andere ga is dat hoogstens met ze 3en.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:47

chiqa72 schreef:
Drukker als je met meerdere bent?
Wat apart, ze horen dan toch rustiger te zijn?

Nee hoor.
Want als ze met ze meerdere zijn willen ze met ze alle meer racen, allemaal willen ze voor op.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:14

Ik rijd met Sher niet echt buiten, maar ik stap haar wel heel vaak buiten uit, zodat ze overal aan kan wennen. Aan de hand is ze wel al verkeersmak, maar als ik erop zit vind ze alles toch veel enger *schijtluis Knipoog*. Meestal ga ik dan ook liever niet alleen, we kunnen alleen langs de weg, het is daar wel rustig en er is een grote berm, maar toch....
Ik maak ook heel vaak met een groep van de manege een buitenrit, dan ga we naar een andere manege en huren daar paarden en dan gaan we door de duinen of over het strand. Dit weekend waren we een weekendje naar Markelo, ook naar een manege waar we elke dag buiten gingen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 23:00

O dus alleen is beter?
Maar dan zijn ze toch weer veel kijkeriger?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:20

ja soms wel, maar als je m goed kan houden maakt dat ook niet echt uit toch?
Als je alleen bent zijn ze iig veel rustiger (de meeste dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:15

Ja ik denk dat jullie gelijk hebben, alleen met larissa is heel anders dan met zn tweeen, alleen voel ik me persoonlijk veel veiliger met zn tweeen stel je voor dat er wat gebeurd.....
Ik moet er niet aan denken!!
Met een bang paard ga ik zeker niet zomaar langs de weg, ze zeggen wel eens dat t aan de ruiter ligt, dat geloof ik maar t karajkter is wel belangrijk!!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:25

ik rijd met iemand anders buiten of er loopt iemand (of meerdere mensen) mee voor het geval dat, mijn pony is hartstikke lief en als hij schrikt heb je hem al weer terug tijdens de afzet om weg te galopperen maar je weet maar nooit he? bovendien is het gezelliger om met nog iemand buiten te rijden

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:19

Ik probeer altijd wel eens in de week naar buiten te gaan, maar daar is Rocky het niet meer mee eens.
Na een meter of 10 staat hij stil en gaat in de achteruit terug naar stal.
Wordt weer veel oefenen..
Snap dat beest niet echt, want de eerste keren buiten was vrolijk met de oortjes naar voren en opeens heeft hij gewoon geen zin meer, gaat blijkbaar liever in de bak werken Verward
Ik ga wel liever alleen te paard, met iemand er naast op de fiets ofzo. Kan ik tenminste het tempo bepalen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Casca, Cjuan, Eve_16, Lomax123, Rinkex, Utixo, Vagabondo en 159 bezoekers